Gå til innhold

Avklaring

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min eks. har for vane å komme med trusler om selvmord, og slike ting som gir meg dårlig samvittighet...og som gjør at jeg gir etter.

Så sa jeg noe av det samme til han. Da fikk jeg til svar; du tror du kan få alle til å danse etter din pipe du..du er ute etter seier..totalt uten evne til å se saken fra min side, til å forstå..

Vel. Da er saken avklart. Men jeg må innrømme jeg er meget redd for hvordan en slik mann vil reagere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Kjæresten min har truet meg med at han skulle ta livet sitt hvar gang vi har kranglet.Men tror du han kan gjøre det??Nope!!Så dumme er dem ikke vet du.Men ikke prøv å snakke med ham med det samme,vent til han har roet seg ned...Sånn gjør jeg ihvertfall....og det funkerer bra.

Ta deg tid til en prat,jeg sa til han at han skulle bestille time hos en psykolog,det var han forsåvidt enig i,da begynte han å tenke på hva han sier....

Så jeg vil si at å prate sammen,er det viktigste.Du må forklare hva du føler.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en som truet med selvmord når jeg prøvde å gjøre det slutt. Var sammen et år lenger bare fordi jeg syntes "synd" på han (til mitt forsvar: jeg var ung og dum!). Hver gang jeg prøvde å dumpe han (som var 1 gang i uka - minst!) var det samme leksa. Til slutt ble jeg så drittlei at jeg mistet all sympati for han, og da han lirte av seg samme strofene siste gang jeg dumpet han, sa jeg bare at det var greit, men at jeg ville gjerne ta livet av han selv for å være sikker på at det ble gjort skikkelig. Brutalt kanskje, men jeg hadde skjønt at det var tomme trussler. Jeg sto på midt og dreit i hyleorkesteret, og hvem tror du fant seg ny dame 1 mnd. senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er en usigelig barnslig og ond trussel å komme med - og det ville jeg sagt til han! Si at du syns det er vondt når han kommer med de truslene der, og si at hvis han virkelig mener det så bør han snakke med noen innen psykiatrien om det - de kan hjelpe han mye mer enn du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som truer med slike ting skal tages alvorligt, uanset om de gør kål på sig selv eller ikke, dette er et skrig om hjælp, så vigtig at de får den hjælp de trænger hos en psykolog, nogel mænd/kvinder bruger det også som terro ( psykisk vold) og da er det bare at forlade skude mens det er muligt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det same, det trues med selvmord og skyldfølelsen veltet inn over meg - for hvem vil vel sitte med et selvmord på samvittigheten. Det viste seg å være tomme trusler, en måned etter at jeg brøt for alvor etter å ha forsøkt å forlate skuten i nærmere ett år var pinadø fyren gift! Det kan synes som de som truer mest med selvmord bruker det som psykisk terror - og de som faktisk alvorlig vurderer selvmord og forsøker å gjennomføre det ikke gir uttrykk for det i klartekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en fyr truet med selvmord i/etter en krangel, ja så hadde jeg bedt han om å gjøre det. Ikke snakk om at han skulle få truet med det for at jeg skulle gi meg. Nå kommer det selvfølgelig helt ann på hva saken hadde dreid seg om, men generellt hadde jeg ikke brydd meg om en sånn trussel. Hadde heller gått fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Min eks kom med slike antydninger da jeg slo opp. Prat om at han ikke hadde noe mer å leve for. At han ikke så noen grunn til å leve... At han ... Ja, han ga meg rett og slett følelsen av at han ville ta livet av seg, sendt på sms til meg som satt på forelesning (vel, han visste ikke DET da, men... jo, jeg var heldig, det var forelesning av en sort der jeg faktsik KUNNE sitte hele timen og sende sms. Det var det bare det faget jeg kunne gjort... Vel.. så vidt jeg vet lever han enda... Ny dame har han ikke, og er fortsatt sur på meg...

Men jeg har det mye bedre uten ham i alle fall! Å være den ene tingen som får et menneske til å fortsette å leve, DET er slitsomt det! Nå lever han jo uten meg, så....

Vel, jeg har det bedre med min nåværende samboer i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...