Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg tror jeg har ca 48 poeng fra vitnemålet mitt, jeg er 23 år gammel og har 30 sånne studiepoeng-greier fra halvveis bestått år på universitet.

Hvor mange poeng har jeg da? Og hvor mye må jeg få for å få nok til å komme inn på dyrepleie...? :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du også tenker dyrepleie? Jeg vurderte det selv i fjor, men fant ut at 64.4 poeng er litt vel mye. Dessuten vil jeg bo i Bergen.

Skrevet

Litt på siden, men hva gjør/er en dyrepleier?

Gjest Ninakanin
Skrevet
Du også tenker dyrepleie? Jeg vurderte det selv i fjor, men fant ut at 64.4 poeng er litt vel mye. Dessuten vil jeg bo i Bergen.

Ja det er mye, men jeg har et par steder på vitnemålet hvor mye kan rettes opp! Får se når jeg tar et møte med Sonans hvor mye som må gjøres, og om det i det hele tatt er mulig :)

For er det noe jeg VIRKELIG kan, så er de dyr! :ler:

Fy søren, ikke lett å være flink til alt.. ;)

Gjest Ninakanin
Skrevet
Litt på siden, men hva gjør/er en dyrepleier?

Varierer fra klinikk til klinikk, men.. Assisterer ved operasjoner, tar blodprøver, tar lette undersøkelser på dyr, tar imot eier med dyr og viser dem inn på rommet, tar imot telefoner og setter opp timer, tar imot betaling...følger folk ut, er mild og snill med folk som har mistet et dyr de er glad i...

altmulig!

Skrevet

OK, litt som en sykepleier da altså? Jeg kunne også tenke meg å jobbe med dyr, men jeg har store problemer med nåler så da er dyrepleier og dyrlege utelukket. :tristbla:

Gjest Ninakanin
Skrevet
OK, litt som en sykepleier da altså? Jeg kunne også tenke meg å jobbe med dyr, men jeg har store problemer med nåler så da er dyrepleier og dyrlege utelukket.  :tristbla:

Ja en sykesøster for dyr! :hoppe:

Jeg er også litt sånn blod-redd, men det kommer seg nok :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er drømmejobben min!! Er bare så utrolig synd at snittet er så høøyt. Har ikke sjans med karakterene mine.

Så da blir det sykepleier, selvom jeg mye heller ville pleiet dyr enn mennesker. Hehe! ;)

Skrevet (endret)

Det er en kvinnes rett å ombestemme seg. :sjarmor:

Endret av orakel
Gjest Ninakanin
Skrevet

Okay hvis det er noen som har slengt med leppa her om at jeg driver og ombestemmer meg hele tiden, så skal jeg servere dere denne sannheten:

Jeg kom ikke inn.

Okay, fornøyd nå? Tror dere jeg har det bra nå? Skal jeg liksom legge meg ned og dø, eller skal jeg finne en annen mulighet, slik at jeg ikke lever på trygd (DINE skattepenger) hele livet?

Nei, tenkte meg det.

Så kutt ut å vær spydig. Jeg har sett moderatorer måtte rydde i ALLE trådene jeg har vært aktiv i de siste to dagene, og nå begynner jeg å bli lei.

Hvem gir dere rett til å slenge kommentarer til ei helt vanlig jente som føler seg litt middelmådig om dagen?

Mobbe-tryner!!!

Skrevet (endret)

Ang. halvveis bestått år på universitetet tror jeg ikke du får noe for dem. Det er 3 poeng for bestått år på universitet/høgskole.

Det er forresten lov å ombestemme seg, synes det er fint at du sjekker ut alle muligheter. :)

Endret av Crazy/Beautiful
Gjest Ninakanin
Skrevet

Så kjedelig da... Jeg manger bare 15 poeng. Hva hvis jeg tar de femten poengene et annet sted da, funker det?

Skrevet

Ang. dyrepleier, så er arbeidsmarkedet veldig trangt, dessverre.

Selv om du egentlig har for lite poeng, så søk likevel. Det kan hende at det er mindre søkere akkurat det året du søker.

Ellers så er det med videreutdanning både slitsomt og spennende. Er midt oppi det å velge selv...

Gjest Ninakanin
Skrevet
Ang. dyrepleier, så er arbeidsmarkedet veldig trangt, dessverre.

Selv om du egentlig har for lite poeng, så søk likevel. Det kan hende at det er mindre søkere akkurat det året du søker.

Ellers så er det med videreutdanning både slitsomt og spennende. Er midt oppi det å velge selv...

Ja jeg vet det er trangt.. Men jeg har liksom aldri hatt noe problem med jobbsøking før, jeg har fått de jobbene jeg har søkt på! Så jeg håper og tror det betyr at jeg skiller meg ut positivt og kan få meg en jobb selv om markedet er trangt...

Og jeg MÅ ikke jobbe som dyrepleier med en gang. Er bare godt å vite jeg har papirer på noe :)

Skrevet

Flott! :) Jeg tror nemlig man må ha pågangsmot for å få jobb i den bransjen. Ta kontakt med dyreklinikker og tilby seg selv.

Jeg synes du skal søke! :Nikke: Event. prøve å samle opp litt poeng.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Ja, og så håper jeg at CV'en min blir ekstra spennende, har nemlig en liten gulrot i enden av dette prosjektet mitt.. Kommer jeg inn på dyrepleie og klarer meg der, så skal jeg ned til Afrika å jobbe noen måneder på et redningssenter for dyr som jeg har vært i kontakt med :hoppe:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror du får seks alderspoeng. (To får hvert år fra og med fyllte 20). Også trodde jeg du fikk 1,5 poeng for det halve året på universitetet.

55, 5 poeng får du da.

Og ang. kunsthøyskolen: Det skal vanvittig mye til å komme inn. Mange av dem som har gjort det stort innen kunst søkte flere år på rad før de kom inn der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...