Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hva ville du gjort dersom du ble banket opp av samboeren din?

flyttet ut og glemt det hele, eller anmeldt saken?

Videoannonse
Annonse
Gjest ogsågjest
Skrevet

er nok enkelt å tenke at man bare ville reist, gjort det slutt. Men hvis man er der selv, og det er en man elsker er det nok vanskeligre enn som så. Men en som slår èn gang slår gjerne igjen, og DA håper jeg ihvertfall at JEg ville reist

Gjest Gjest
Skrevet

Elsker eller elsker ikke, det er mange som ikke ville funnet seg i å bli slått for første gangen uansett.

Jeg ville dratt fra ham og anmeldt. Det er ganske alvorlig hvis man snakker om å banke opp!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil tro at det for noen kan være vanskelig å dra, selv om det egentlig er det man bør. Man tenker at man skal tilgi, at det ikke skjer igjen, osv. Sånn sett er det ikke så dumt å anmelde. Da kan man kanskje få hjelp av en "nøytral" instans til å innse hvor farlig det er å bli også.

Gjest Jalileh
Skrevet

Jeg vet ikke. Selvfølgelig er det mest fornuftig å svare at man hadde anmeldt han og stukket. Det er jo også det mest fornuftige å gjøre, men jeg har aldri vært i en slik situasjon før så jeg vet ikke. Det er jo ikke akkurat en hemmelighet at veldig mange som blir banket opp går tilbake til sin kjære.

Skrevet
hva ville du gjort dersom du ble banket opp av samboeren din?

flyttet ut og glemt det hele, eller anmeldt saken?

Jeg hadde neppe annmeldt saken. Men flyttet ut og prøvd

å glemme hendelsen..

Skrevet

Dersom jeg hadde blitt banket opp av en fremmed der ute et sted, mener jeg at jeg ville ha anmeldt forholdet. Å bli banket opp av den man står nærmest, og der man skal være trygg og ivaretatt, er mye verre. Så dersom mine partner hadde banket meg opp, håper jeg at jeg hadde hatt styrke nok til å anmelde. Det er heldigvis helt uaktuelt, og det er jeg glad for.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er blitt banket opp av en eks-samboer. Det skjedde gjennom flere år og jeg gikk ikke. Jeg hadde sterke følelser for han. Men hos legen min var journalen full av sykemeldinger pga blåmerker i ansiktet m.m., så til slutt sa jeg til han at hvis det skjedde en gang til, så ville jeg anmelde.

Etter at han nesten drepte meg, ble han skremt og volden sluttet. Det var alltid i ruset tilstand når han slo.

Men han begynte igjen etter fem år, og da gikk jeg fra han. Jeg innså at når jeg lot meg bli mishandlet, så fortalte jeg meg selv underbevisst at jeg fortjente det siden jeg ble i forholdet, og det ødela selvbildet mitt.

Det hjelper ikke hva du sier til deg selv så lenge du blir i et voldelig forhold. Underbevisstheten oppfatter at du blir og lar deg bli slått, og oppfatter det som om du fortjener det.

Kom deg unna. Du er ikke den eneste som har måttet gå fra en mann du elsker som slår. Hvis han ikke er villig til å oppsøke f.eks. støttegrupper for menn som slår, så ser han heller ikke sitt problem. Ring Nei til vold og hør hva de mener og hvilke tilbud som finnes: http://www.nettkatalogen.no/firmainfo/nei_.../1954569922.htm

Gjest Piper
Skrevet

Jeg håper jeg er sterkt nok, til både å anmelde han og dra fra han. For jeg tror det går på egen styrke, hva en velger å gjøre.

En som blir har kanskje blitt kuet over tid, uten å merke noe til det. Og da er det kanskje ikke like lett å bare dra, for de tror kanskje de ikke er verdt noe bedre.

Gjest Godjenta79
Skrevet

Har aldri blitt skikkelig banket opp, men min ex slo meg - skikkelig hardt - i ansiktet en gang. Var selvfølgelig lei seg , trygla om unnskyldning osv.

Så jeg sa - greit, alle mennesker fortjener en sjanse til, men du får bare EN.

Etter to måneder gjorde han det en gang til, da var det slutt. Anmeldte han ikke.

Det var beintøft, hadde kjærlighetssorg lenge, for uansett var jeg jo glad i ham, og han valgte på en måte bort meg når han oppførte seg slik. Er glad i dag for at jeg gikk, en familie som støtta meg betydde alt.

Skrevet

Om jeg ville anmeldt det vet jeg ikke her og nå, men jeg hadde uten tvil gått fra han.

Skrevet
Om jeg ville anmeldt det vet jeg ikke her og nå, men jeg hadde uten tvil gått fra han.

Enig

Gjest vega i.i.
Skrevet

Menn slår ikke i starten av et forhold og de velger seg gjerne en dame med dårlig selvtillit som gjerne er litt nevrotisk.

Så snikinnfører de regler hun må rette seg etter, før volden begynner. Da er hun allerede blitt så hjernevasket uten å vite det, at hun tror han har "rett" selv om hun føler at det er feil... :tristbla:

Når en mann slår deg en gang, så vil han slå igjen.

Jeg har aldri hørt at det finnes unntak fra denne regelen. ??

Hvis noen her kan vise til et langt forhold hvor en mann slo kun EN gang, så kom fram og fortell om det. Du bør ikke være en som ble slått for noen måneder siden, og som kun har vært i kortvarig forhold...

Vold er alvorlig og ingen fortjener å bli banket. Legen min ble så oppgitt da jeg måtte ha en ny sykemelding pga. blåmerkene at han fortalte meg at en av hans kvinnelige pasienter var blitt slått til døde uken før.

Ingen voldsmann vil drepe, men vold kan føre til drap og en mann som slår har ikke styring på seg selv og eier ikke kontroll.

Det fortelles at en mann som slår deg i ansiktet, ikke er psykopat, men likevel kan volden føre til død. I de fleste tilfeller fører det "bare" til at kvinnen mister selvbildet sitt.

Jeg har også vært borti en mann som "bare" slo meg på kroppen. Han tror jeg var en temmelig god sosiopat.

Kom deg unna og våg å stå på egne ben.

Ingen fortjener juling. Ville du gitt juling til din f.eks. sju år gamle datter? Forholdet mellom styrke blir det samme som mellom kvinne og mann.

Hvis du er i tvil om hva du skal gjøre så les boka av Alv A. Dahl; sjarmør og tyrann. Du får lånt den på biblioteket.

Jeg blir så oppgitt når jeg leser om vold i forhold, men jeg har vært der selv i mange år og i to forhold.

Jeg har det bra i dag. Jeg er singel og det er ingen som plager meg. Jeg har hatt par kjærester, men straks jeg merker at de virker kontrollerende så melder jeg pass. Jeg ofrer ikke meg selv for kjærligheten og seksuallivet mer, og jeg vet at jeg har en tendens til å velge samme type menn. Det gjentar seg.

Men singellivet er ikke ille. Det er mye bedre enn å være utrygg og full av blåmerker.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Det kommer an på hva du mener med "banket opp". Hvis det var snakk om en lusing i en het krangel ville jeg ikke tatt det så tungt, men hvis jeg hadde blitt slått til blodet rant og blåmerkene dukket opp ville jeg både anmeldt og flyttet fra - særlig hvis det var barn med i bildet.

Gjest Gjest
Skrevet

Det blir jo helt feil å si at man ville flyttet særlig om det var barn med i bildet. Har man ingen egenverdi?

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Det blir jo helt feil å si at man ville flyttet særlig om det var barn med i bildet. Har man ingen egenverdi?

Ønsker man å risikere at barna også skal bli slått?

Gjest Gjest
Skrevet

Ville 1: Flyttet ut

2: anmeldt saken

Er ikke så vanskelig det. Voldsutøvere kan kanskje forklares men aldri forsvares

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Menn slår ikke i starten av et forhold og de velger seg gjerne en dame med dårlig selvtillit som gjerne er litt nevrotisk.

Så snikinnfører de regler hun må rette seg etter, før volden begynner. Da er hun allerede blitt så hjernevasket uten å vite det, at hun tror han har "rett" selv om hun føler at det er feil...  :tristbla:

Sant det, og derfor er det håpløst for de som lever i ett konstruktivt forhold å tenke seg hva de ville gjort, fordi en forutsetning for at en person slår er som regel at h*n har brutt ned selvtilliten ens så mye på forhånd, at man vil godta det, og som regel hadde man aldri trodd det på forhånd om seg selv.

Da det skjedde med meg fikk jeg heldigvis avsluttet forholdet etter en stund,men har ikke anmeldt saken, siden det neppe vil føre frem uansett, og jeg var for svak til å gjøre det der og da.

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Ville 1: Flyttet ut

2: anmeldt saken

Er ikke så vanskelig det. Voldsutøvere kan kanskje forklares men aldri forsvares

Når du sitter midt i det er det kjempe vanskelig .

Som en gjest skrev over her, de som blir slått har ofte dårlig selvtilitt og sammen med meget manipulerende menn.

Utrolig enkelt å sitte på utsiden og si #" kom deg vekk" men ikke lett for den som sitter midt i det. De er ofte isolert og ikke har noen å gå til

Skrevet

Jeg har blitt slått (ikke banket) og jeg gikk. Men anmeldte ikke. Delvis fordi jeg ikke hadde bevis, delvis fordi jeg ville ha fyren ut av mitt liv raskest mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...