Gå til innhold

FRØKEN NORGE FINALEN


Gjest sola

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kjære deg anonym

Hvorvidt en person er smellvakker eller ei, bør etter min mening være helt uvesentlig!!!

I utgangspunktet tar jeg sterkt avstand fra slike missekåringer da jeg mener disse er med på å lage uoppnåelige idealer blant våre tenåringsjenter - ikke sunt!

MEN, nå er disse kåringene kommet for å bli - og da mener jeg personlig at en intelligent rakrygget jente med en sunn kropp er en bedre representant for landet vårt enn en hjerneløs bimbo.

10na icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hallo! hvem har sagt at man er en hjerneløs bimbo fordi om man er med på sånne konkurranser? de er nemlig stikk motsatt: intelligent, smellvakker og over gjennomsnittet! hvorfor tror du det heter miss univers da? det betyr; den vakreste i universet, både utenpå og inni!

Det går an å være smellvakker og meget intelligent, men noen av dere mener at enten er man gjennomsnittlig normal og intelligent, eller dum og deilig, det stemmer ikke!

er du klar over at man gjennomgår mange slags intelligenstester i form av vanskelige spørsmål for i hele tatt å bli med på en slik konkurranse? tror ikke du er så kjent med dette jeg.

,hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de to som vant var de to beste, selv om "gjennomsnittskvaliteten" på jentene var temmelig dårlig. Et par av jentene var direkte stygge, etter min mening. Jeg synes aldri de virkelig pene jentene er med i sånne konkurranser, de som er med er heller spesielle enn pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, er det nok å være kjendis for å bli med i sånn konkurranser nå for tida? Liv Anne hadde vel ikke akkurat kommet med på noe annet vis...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Som gutt synes jeg det var direkte flaut å se finalistene. Vi har så utrolig mange jenter i dette land som er mye, mye penere enn disse jentene! Dette er jo absolutt noe de ansvarlige bør ta til etterretning, når vi ikke klarer å sende noe bedre enn de to vinnerne våre. Beklager, men Hatlo hadde ingenting der å gjøre i det hele tatt. Greit, hun er veldig naturlig og nokså søt, men man bør være mer kritisk når man skal sende ei jente ut i det store utland for å representere Norge. Nei, vi ryker garantert i første runde i år også....

Var jeg veldig kritisk nå....? icon_smile.gif

Kevin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de norske arrangørene av slike missekonkurranser sliter litt med at det å delta i noe sånt oppfattes som mer eller mindre patetisk blandt flertallet norske jenter. Er man en ressurssterk jente så kommer man seg heller opp og frem på andre måter her.

Jeg må le litt til de som mener at det ytre ikke betyr så mye i en MISSEKONKURRANSE! Noen fler som så den slående likheten mellom hun som skal til miss world og den Dagbladet reklamen? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frustrert.gif

Jeg har alltid lurt på hvorfor noen folk setter de pene menneskene i en box , og de smarte i en annen ? Kjenner MANGE smellvakre flotte jenter, med utråling og inteligensen på høyt nivå. Og så veldig "uatraktive" jenter som ikke tenker så klokt!

Dessuten er ikke intelligens sånn at det er svaret til matteoppgaven som skal vere rett. Det er hvordan du tenker når du legger i sammen. Det er ikke forksjell på 2 og 3.. egentlig.. Syntest kreativitet er intelligens.

Jentene i misse- var vakre mennesker. For de folka som ikke syntest de var pene nok til å vere med i misse-. Ser sikkert for seg noen fin polerte jenter, med myye sminke og de rette klerna. Sexy gange, og har tynn midje. Det er ikke skjønnhet.

Vakker utstråling er skjønnhet

Skjønnhet kommer innenfra.

Hele missekonkuransen burde lagt på is...

Det er ikke noe spess. Det er gammaldags, og det får folk under 170 cm , med sunne flotte midjer til å føle seg ikke så vell i denne vestlige verdnen..fy_fy.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg må bare komme med et svar her, er det virkelig sånn at man ikke kan arrangere missekonkurranser fordi det får dem gjennomsnittlige ikke så pene befolkningen til å føle seg mindre vel i den vestlige verden? det er ihvertfall noe av det mest horrible jeg hører, det minner meg om kvinner som må gå med sjal, dekke til håret og dekke til kroppen sin, fordi mannlige f.eks katolske prester ikke skal bli fristet til å bli tent osv.

Ser dere hvor dumt det er?

Er man fornøyd med seg selv, og livet, trenger man ikke bli misunnelig på de som er vakrere enn seg.

Det er når man ikke blir påvirket av hva andre gjør, som viser om man har selvkontroll, bra selvbilde, og god tro på seg selv her i livet.

Så det så.

anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..Men HVOrfor har de missekonkuranser da?!

De er jo å sette grenser det også!

Er du pen og søt, ja kom så å bli med på konkuransen!

Er du ikke fullt så pen,nei da blir du hjemme! Trodde Norge var et likestillt land jeg..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei guess what! Du må forstå en ting: Ingenting er likestilt i verden, og tror du f.eks en dårlig skuespiller hadde blitt belønt med en oscar?

Grunnen til at mange modeller osv. er så attraktive og etterspurt og godt betalt, er at de har en ganske så annerledes og penere utseende enn det som er vanlig, og dermed blir de ettertraktet og belønnet deretter.

Enten du liker det eller ei, så er det vakre alltid noe menneskene(ikke alle) vil synes er spesielt og attraktivt, selv om ikke mange vil innrømme det også.

Og har man det bra med seg selv og selvbildet er man ikke så barnslig å kaller misse bransjen patetisk og at det er til å spy av osv.

Hvis man ikke liker missekonkurranser, er det bare å gi blanke, og ikke tenke mer på det!

Og det er ikke patetisk å ville bli miss universe som noen kalte det, Mona grudt som ble miss universe i 1990 er et høyst oppegående menneske, og ikke patetisk!

Og veldig mange mennesker kunne tenkt seg å bli en attraktiv modell og verdenskjent og bli anerkjent for det, det er heller ikke patetisk!

misunnelsen er stor i verden!

Hilsen anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du har mye rett. Ikke missfårstå meg! Jeg er ikke missunelig på de som melder seg på missekonkuranse! Jeg føler meg bra, og har egentlig ikke fått klage på mitt utseende. Men det er det at, utseende er så IN . Det frustrerer meg. Sier ikke det er patetisk av jenter å melde seg på. Og de jentene er meget oppegående og netopp pene og de er sikkert veldig greie og omtenksomme som mange andre! Men det er det at det FINST missekonkuranse (leser det; skjønnhetskonkuranse ,jeg)

Greit det at jenter (og gutter!!) vil bli modeller, og vise at de er pene.

Men hele !missekonkuransen! er litt "gammeldags" . Hvorfor er det ikke mr.konkuranse ? Med nydelige høye menn, som står der med badeshorts ? Det er faktisk MANGE menn der ute , (jeg tror det er flertal) som vil vise sin kropp og vise at de føler seg bra! Jeg tror det hadde blitt en suksess..enig_animasjon.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei!grunnen til det kjære deg, først må jeg si at det fins mr. konkurranser for menn, men de er ikke så populære.Og hvorfor det? jo missekonkurranser blant kvinner er mye mer populært og etter traktet fordi mennene i denne verden har mye mer sansen for å se på en kvinnekropp som viser seg i badedrakt og lignende, enn vi kvinner har sansen for å se på en mannekropp som opptrer.

Mannfolk er mer visuelle enn oss, og mye av grunnen til at vi har missekonkurranser her i verden, er rett og slett at menn ønsker dette.

Så da må du begynne å klage til mannfolka at slik vil du ikke ha noe av, men hjelper det? nei jeg tror det alltid vil være missekonkurranser her i verden......

Anønym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER ja... Du sa akuratt det jeg var på jakt etter.. Det er mannfolka som bestemmer media og kroppsfiksering.

Det er derfor jeg syntest det er så gammeldags. Mannfolka bestemte jo alt før i tida (20-30 årene. da missekonkuransen begynte?!) Og det henger litt igjen nå også.

Men men..enig_animasjon.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha "sunnere" misser og modeller jeg! Synes at frk. Hatlo har en normal og sunn kropp og et naturlig utseende.

Har fått nok av disse radmagre jentene og sulter seg for at de skal passe inn i klær og miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

hei! vi må huske på at selv om vi vil ha sunnere modeller, så bestemmes den tynne og spinkle kroppen til enkelte modeller av designere i andre land, feks Italia, hvor tynn og høy kropp er veldig attraktivt i deres øyne, og selv om noen nordmenn og enkelte(kanskje mange?) andre vil ha sunnere modeller som du kaller det, er det til syvende og sist motehusene og designere i Italia og Frankrike og andre land, som har det "siste" ordet om hva de mener skal være rolle bilder for oss andre.

Jeg kunne også tenkt meg rundere modeller, former er fint! og er sunne forbilder for mange fjortiser.

Visste dere f. eks at størrelse M i klærne fra bikbok er egentlig størrelse Small?

Derfor har jeg sluttet å kjøpe klær i de butikkene, ikke fordi jeg er feit, er veldig slank, og når selv jeg synes de klærne var veldig trang og ubehagelig å ha på seg, da er det noe som er galt.

Derfor i Protest: ikke kjøp klær som i Medium er usannsynlig trange, de er høyst sannsynlig Small!

Ha en god og fet og fin påske!

Anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg lurer på hva som i det hele tatt er hensikten med slike missekåringer? Og hva er det som får folk til å melde seg på?

Noen som har tenkt på det? Håper det er noen a dere som kan gi meg et fornuftig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilda: HELT ENIG MED DEG . MEN !!Hvem er det ikke som vil vere prinsesse for en( og flere ) dager ?

Noen jenter har en drøm om å stå modell.Og ha oppmerksomhet om sitt utseende vet du!

Det tror jeg alle jenter har tenkt en gang i livet.

Så vi må ikke klandre de jentene som melder seg på. Men de som lar det gå gående. Folka bak missekonkuransen. Skulle vert arrestert for mennesketrakasering og raseskille. (altså, rundt tykk form- og- tynn smal form)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg synes at disse konkurransene er dumme og tåpelige!!Det går rett og slett ikke an å kåre verdens eller Norges peneste/vakreste kvinne..det kommer helt an på hvilket øye som ser! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...