Gå til innhold

Hvis hiv-testen er positiv

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
:klø: Hvis jeg hadde ligget med Per i 2002, Kåre i 2003 og Bjarte for en måned siden er det jo en vits i å teste seg. Kanskje Kåre smittet meg i 2003?

Det er ingen vits i å teste seg før det har gått tre måneder etter siste ubeskyttede samleie.

Endret av Skyler
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Så hvis en mann som jeg kjenner som bytter partnere ofte og har en ons, da trenger han ikke å teste seg bare pga. at 3 mnd. er grensen?

Han har 7 barn med 7 damer, men han tar vare på barna sine og betaler bidrag. Jeg har ikke spurt han om han har testet seg men jeg tviler på at han har gjort det på ti år...

Han er den typen som ikke gjør det. Han er godt voksen og har giftet seg med en ung dame nå og hun er blitt gravid. Så da har han åtte barn.

Jeg kjenner han og han er ofte utro på f.eks. danskebåten.

Jeg mener at man skal teste seg jevnlig hvis man ikke har en fast partner og ikke bruker kondomer.

Gjest Virvel
Skrevet
Dei tar bare HIV test første gangen en skal gi blod trur eg... for testen e veldig dyr.

så har ikkje du lov til å gi blod om du får ny seksualpartner. da må du vente 6mnd og da tar dei ny test. (ifølge ei venninde som e bioingenør)

Joda, de tester for HIV hver gang. Det er anti-HBc (Hepatitt B kjerneantistoff) og anti-HTLV1/2 (HTLV er et HIV-lignende virus) samt syfilis som kun testes første gang. Har man vært i karantene mer enn et år gjøres anti-HBc på nytt. Ifølge meg, som nesten er bioingeniør. :ler: ()

Til trådstarter vil jeg bare si at HIV strengt tatt ikke er veldig smittsomt i forhold til mange andre sykdommer, det skal ganske mye til. Dersom det ikke er noen grunn til å mistenke at noen av dine tidligere seksualpartnere er smittet, er sannsynligheten for at du har fått HIV heller liten. :troest: Men all ære til deg for at du tar ansvar, det er jo et faktum at det blir stadig flere HIV-smittede, så flere burde innse at det faktisk kan skje dem også... Tester man seg jevnlig er man i hvert fall på den sikre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...