Gå til innhold

Hvis hiv-testen er positiv

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym nå
Skrevet

Jeg hiv-testet meg på fredag og jeg lurer på hva som skjer om testen er positiv og jeg har hiv. Jeg vet jo ikke selv hvordan jeg vil reagere, og legen sa at jeg måtte komme på labben og få vite resultatet og om testen var positiv så ville hun ta seg tid til å prate med meg.

Jeg er ikke i en risikogruppe, men har hatt sex uten kondom fire ganger siden sist jeg testet meg og sist jeg testet meg var før jeg var i et flerårig samboerforhold med en mann som var utro... så jeg er usikker nå...

Det er vel noen her som enten har hiv eller som jobber som helsepersonell? Jeg skjønner ikke hvordan folk som jobber på labben kan støtte meg om jeg har testet positiv og jeg er redd jeg vil bli helt ustabil og på hvilke følelsesmessige reaksjoner jeg kan oppleve?

Jeg vet at legen vil sende anonyme brev til de fire pluss min eks hvis jeg er positiv uten å nevne navnet mitt, men jeg er redd for min egen reaksjon...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Sjansen for at du er hiv positiv er forsvinnende liten. Ville ikke tenkt på det. Hvis du er det, så får du heller ta det derfra.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Jeg glemte å fortelle at jeg er blitt voldtatt for noen år siden, av en som ikke jeg tror er kondombruker. Jeg tror han heller var sprøytemisbruker...

Derfor er jeg redd, for jeg tror at alle vil vite hvem som er hivsmittet hvis jeg er det da og alle mine ekser får beskjed anonymt...

Jeg er ikke så redd for sykdommen i seg selv, selv om den er alvorlig. Jeg er redd for at jeg har smittet andre, men jeg har hatt vegring mot å teste meg. Det vet legen min også. Legen skjønner mer enn jeg skjønner selv...

Men jeg kan ikke gå i flere år og kanskje være smittet, og kanskje smitte andre. Det ansvaret blir for stort.

Det er greit for meg å være hivpositiv, men da kan jeg ikke ha sex mer. Jeg har liksom våknet opp og vil ikke smitte andre som er helt uskyldige.