Gå til innhold

Playstation eller Nintendo?


Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Har planer om å kjøpe TV-spill til ungene. Hvilket merke er best? Hvilke spill er bra? Er opptatt av å unngå voldsspill o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brunhilde

At Nintendo har de beste spillene for barn kan jeg nok være enig i, men her i huset ble den fort byttet ut med PS2 allikevel (og den kan man se DVD filmer på hvis man ikke har egen spiller til det....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å kjøpe Nintendo til datteren min, de har best utvalg av spill for barn (det virker i hvertfall sånn) og dvd spiller har vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps2 er nok den jeg vil rekomander ikke nok med den har dvd men der findes mange spil til den også de gamle spil går på ps2'eren, man er jo selv herre over hvilke spil man køber til ens unger og hvor man sætter grænsen, men her i huset har vi voksne også glæde af playstationen samboeren og jeg sidder da engang imellem og spiller vi og.. og da er det fint med lidt udfordring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi s.k voksne spiller masse Nintendo, vi.....Zelda er fantastisk, Super

Mario, Donky Kong, Banjo og Kazooie er både morsomme og

utfordrende, for ikke å snakke om alle de spillene som stort sett går på

kampteknikk og fart, men de syns jeg som jente ikke no' særlig om, da...

Nintendo er faktisk d merket som har de mest lojale tilhengerne iflg en

test/undersøkelse jeg nylig leste (d var der d sto at Nintendo har de

beste spillene for barn også....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange kjekke ikke voldelige spill på Playstation, også!

Mitt inntrykk er at mange spill blir gitt ut for forskjellige spillmaskiner.

F.eks. det nye Harry Potter spillet, det finnes i hvert fall for PS1, PS2, CD rom for PC, game boy.

Det som irriterer meg er at nå er det kjempevanskelig å få tak i spill til PS1, det skal ut av markedet, nå er det bare PS2 som gjelder! Og om 2-3 år er det også ut, da kommer nemlig PS3, fikk jeg opplyst på Elkjøp.

Så her sitter vi da, med PS1 maskin som fungerer utmerket, men som er blitt for gammeldags. Hrmf! Spill for PC er vel kanskje det som er sikrest å satse på, sånn sett, men så er det greit at ikke PC'en er okkupert av spillegale unger hele dagen, også... Vi endte i hvert fall opp med Harry Potter PC spill... Jadda.

Nintendo sine spill tåler vel mer håndtering av ivrige barnehender, kanskje, ettersom det er en lukket kassett og ikke en sårbar CD plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor gamle ungene er, tror jeg. Nintendo er best for de litt mindre barna. Lages flere og bedre spill til de små på Nintendo.

Klart Playstation har barnespill også, men PS retter seg også i større grad mot de litt større barna. Og mot ungdommen. Er så klart greit med den innebygde DVD-spilleren, men man må også huske på at CD-plater er lett å ødelegge for ivrige barnehender. Nintendo-spillene er mer robuste.

Altså, la alderen avgjøre.

Selv holder jeg en knapp på Nintendo GameCube. Synes de har så mange festlige spill :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...