Gjest gjest1 Skrevet 17. mai 2006 #21 Del Skrevet 17. mai 2006 Antakelig riktig, og dette vil jo si at de fleste nordmenn er overvektige... ← Jepp, en nasjon av smultboller er hva vi er. Men undervektige er det tydeligvis også en del av, skal vi følge Gjests definisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #22 Del Skrevet 19. mai 2006 Normalvektige mennesker finnes altså bare i to størrelser, 36 og 38. ← Ja, det synes hvertfall jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #23 Del Skrevet 20. mai 2006 Undervektig er str. 34. Overvektig er str. 40 og oppover. ← Jeg er 168 cm høy og veier 61 kg. Jeg er slank og bør ikke veie noe mindre. Da blir jeg beinete. har brede skuldre og hofter. har vært nede i 55 kg og da var jeg helt skrapt. Ikke noe former igjen. Allikevel så vil jeg måtte bruke str 40 i enkelte bukser, mens jeg andre ganger (i andre butikker), bruker str 27. Jeg blir helt forvirret og skjønner ingenting Så jeg vet ikke hvilken str jeg er. Noen ganger 38, noen ganger medium, noen ganger small, 27, 28, 29, og 40... og andre ganger large. Både i bukse og genser. Så nå driter jeg i alt som heter størrelser og kjøper det som passer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2006 #24 Del Skrevet 20. mai 2006 Synes Vimse hadde en bra definisjon! Jeg har mage som tyter, spesielt når jeg sitter, har også store lår/rumpe/hofter. MEN, jeg har bedre selvtillitt nå enn for 15 kg siden som 18 åring. Kler meg i mer kroppsnære plagg nå, og føler meg mer attraktiv. Og det er jeg også. Så hvis noen synes det er fælt at de ser det buler, så DRITER jeg i det! For det er faktisk bedre at det tyter litt, enn å kle seg i joggedress og svær t-skjorte for å skjule seg. Nåja, en smule off topic her ja... ← Alle har jo mage som tyter når de sitter, ellers ville det vært utrolig vondt å stå oppe :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2006 #25 Del Skrevet 20. mai 2006 Undervektig er str. 34. Overvektig er str. 40 og oppover. ← Du må huske å ta med høyde i forholdt til vekt her da vet du. Jeg bruker 34 i topper men det er fordi jeg er liten! Om jeg legger på meg for å passe inn i 36 er jeg i mine øyne tjukkebollafeita (ikke i bukser da.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #26 Del Skrevet 20. mai 2006 Alle har jo mage som tyter når de sitter, ellers ville det vært utrolig vondt å stå oppe :D ← Nei, det har slett ikke alle Jeg har født fire barn, deriblandt et tvillingsvangerskap og magen min tyter ikke når jeg sitter. Jeg har venninner som er adskillig tynnere enn meg men som har en eller flere valker på magen, selv uten å ha gått gjennom et svangerskap. og jeg er nok ikke det eneste som ikke har en mage som tyter når jeg sitter. Makan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 20. mai 2006 #27 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg er 170, og når jeg var 55 kg så jeg ut som jeg hadde vært død i 14 dager...bare lik-ormen som manglet gitt. Jeg brukte da str 36/38..men slank og fin... Jeg tror også at man er overvektig dersom man får problemer, av forskjellige slag, nettopp pga fettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2006 #28 Del Skrevet 20. mai 2006 Nei, det har slett ikke alle Jeg har født fire barn, deriblandt et tvillingsvangerskap og magen min tyter ikke når jeg sitter. Jeg har venninner som er adskillig tynnere enn meg men som har en eller flere valker på magen, selv uten å ha gått gjennom et svangerskap. og jeg er nok ikke det eneste som ikke har en mage som tyter når jeg sitter. Makan! ← tyter var kanskje litt satt på spissen, men som er større enn når du står oppe. Det kalles sunt fett (nei det gjør ikke det, men det er iallfall det!) og uten det hadde du ikke greid å stå oppe. Elastikk, vet du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #29 Del Skrevet 20. mai 2006 Overvektig er de som er tjukkere enn meg selv (som er en str 42-44) OK, litt ironisk sagt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 20. mai 2006 #30 Del Skrevet 20. mai 2006 Overvekt har med helse, ikke utseende å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 20. mai 2006 #31 Del Skrevet 20. mai 2006 Undervektig er str. 34. Overvektig er str. 40 og oppover. ← Ja, ja deg om det. Jeg synes man bør vurdere kroppen sin ut i fra hvordan den ser ut, og ikke etter hvilke klesstørrelser man bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2006 #32 Del Skrevet 20. mai 2006 Jepp. En kamerat har litt mer elastisk hud enn andre selv om han er tynn. Det resulterte etter en sommerferie på stranda tigerstriper på magen hans siden den krøllet seg så :D Da er det bedre at det heller stikker ut litt, enn at det kryper samme innover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #33 Del Skrevet 20. mai 2006 Å definere overvekt som et absolutt gitt mål, det være seg en vekt/høyderatio eller størrelse blir helt feil, nettopp fordi dette er veldig individuelt. En trent person kan f.eks. veie mer enn en tilsvarende utrent person osv. Selv har jeg fått høre at jeg er slank, jeg har en kvinnerlig, nett figur. Jeg går mye på fjellet og holder meg i form. Alikevel får folk sjokk når det hører vekten min for den er 10 kg mer en det som er "normalen" og det folk tipper den til. BMI er vel det nærmeste man kommer noe som kan ligne en pekepinn. Jeg er mest enig i de som sier at overvekt er et problem når det går utover daglige gjøremål som å gå tur, klare å holde tritt med småbarna sine, bøye seg osv. Forøvrig så er jeg helt tilhenger av "fat and fit" som Kari Jaquesson sier. Heller 10 kg for mye og i god form, en skinnmager og slapp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 20. mai 2006 #34 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg vil si man er overvektig når fettet man har på kroppen utgjør en helserisiko. ← Enig! Ja si det? Et eksempel. Hvis personen er 165 høy og veier 70 kg. da vil jeg si personen er lett overvektig. ← Hvordan kan du si det da, sånn helt uten videre? Det kommer jo an på hvordan personen er sammensatt det; beinbygning, fettprosent, muskelmasse osv. Tror du alle som er 165 høy og veier 70 kg ser like ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjukkebolla Skrevet 20. mai 2006 #35 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg veier ca 55 kg mer enn idealvekta mi, og har en BMI på 38. Likevel har jeg ingen plager pga overvekt i hverdagen (bortsett fra mobbing og fordommer). Jeg har ingen problemer med å holde følge med andre fysisk, jogger f.eks. 5 km uten problemer, går lange turer, sykler, hopper tau, går faktisk ned i spagaten osv. Har ingen barn selv, men holder da fint følge med barna på jobben. Jeg har ingen problemer med å bøye meg, knytte sko eller andre lignende ting. Blodtrykket mitt er normalt, hvilepulsen lav og kolestrolet mitt på grensen til å være for lavt. Så det å være overvektig kan være mer sammensatt enn det mange tror. Og en overvektig person er ikke nødvendigvis usunn eller lat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #36 Del Skrevet 21. mai 2006 Til deg over her, jeg føler med deg Selv er jeg str. 36 og trives veldig med det. Tror ikke jeg hadde tord å gå ut om jeg var tykkere! Lykke til! Det går sikkert bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 21. mai 2006 #37 Del Skrevet 21. mai 2006 Tror ikke jeg hadde tord å gå ut om jeg var tykkere! ← Ja, det var sikkert trøstende for henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 21. mai 2006 #38 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Til deg over her, jeg føler med deg Selv er jeg str. 36 og trives veldig med det. Tror ikke jeg hadde tord å gå ut om jeg var tykkere! Lykke til! Det går sikkert bra! ← "Lykke til" med hva da? :klø: Endret 21. mai 2006 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinjaTurtle Skrevet 21. mai 2006 #39 Del Skrevet 21. mai 2006 Grensa tror jeg går ved 24. Har du mer enn 24 i BMI så er du overvektig. BMI på 19 er bra for de fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. mai 2006 #40 Del Skrevet 21. mai 2006 For lav vekt: Under 20 Normal vekt = 20-25 Overvekt = 25-30 Fedme = Over 30 BMI-indeksen er kun veiledende. BMI tar ikke hensyn til hverken kroppsbygning eller fettprosent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå