Gå til innhold

Jeg sprakk skikkelig.....


Gjest Neffi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Neffi
Jeg er ikke uenig i at det er uhøfflig å ikke svare/hilse

Men å falle ned på like lavt nivå selv er generelt ikke en god løsning.

OK, fortell meg hva som var lavt!! :ler: jeg ser det nemlig ikke --- jeg følte meg dum som hadde vært så tydelig, da det strengt tatt ikke hadde vært nødvendig - hun visste jo selv at hun ikke sa HEI. .. Så jeg behøvde nok ikke påminne henne om akkurat det. Men, det å forklare for noen at man kjenner seg forbisett - er det "lavt"?

Endret av Neffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi
Enig med dere, men det var likevel en litt rar ting å "sprekke skikkelig" for synes jeg :)

har du lest hvordan jeg "sprakk skikkelig"? Eller har du bare lest overskriften?

jeg har aldri skreket, eller vært FREKK! Les igjen da, hvordan jeg reagerte.

Endret av Neffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stod min gruppesjef ved kaffeautomaten og små-pratet med en annen - jeg ser på de begge, smiler og sier: HEI! ....................... Stillhet i tre fire fem sekunder :overrasket: , så vrir jeg hodet om igjen og sier enda høyere og tydligere HEEEEEI. INGEN RESPONS.

Så langt greit nok. Merkelig oppførsel (fra dere begge, særlig deg) men greit nok.

Jeg går til min pult og ser min sjef rett i øynene mens jeg sier: "Det går an å svare, da noen sier "HEI" til deg. Det er bare hyggelig det." INGEN RESPONS!!!!

Hva i svarte, hva er dette?

DETTE er det jeg mener er "å falle like lavt", fordi dette er rent ut uhøffelig av deg. Og hennes oppførsel blir jo ikke mindre uhøffelig av at DU er like uhøffelig, så altså er det å falle like lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper
OK, fortell meg hva som var lavt!!  :ler: jeg ser det nemlig ikke --- jeg følte meg dum som hadde vært så tydelig, da det strengt tatt ikke hadde vært nødvendig - hun visste jo selv at hun ikke sa HEI. .. Så jeg behøvde nok ikke påminne henne om akkurat det. Men, det å forklare for noen at man kjenner seg forbisett - er det "lavt"?

Du forklarte det ikek til henne, men sa det såpass høyt at hun burde fått det med seg. Hadde du tatt henne for deg etterpå og forklart henne at du følte deg oversett, ville du ha fått en helt annen reaksjon her inne. Jeg tror også du kanskje hadde fått en annen reaksjon av henne også, litt mer respekt kanskje.

Nå ga du henne en mulighet til å tenke "himmel og hav, hva feiler det henne, hun kan ikke være vel bevart".

Uansett så skal du slutte, og jeg ville ikke brydd meg noe mer om hun hilser eller ikke. Møter du henne igjen kan du si hei, svarer hun ikke så hev hodet og tenk at det er nå ikke deg det er noe gale med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi
Så langt greit nok. Merkelig oppførsel (fra dere begge, særlig deg) men greit nok.

DETTE er det jeg mener er "å falle like lavt", fordi dette er rent ut uhøffelig av deg. Og hennes oppførsel blir jo ikke mindre uhøffelig av at DU er like uhøffelig, så altså er det å falle like lavt.

Åja, jeg ser jo at jeg "sprakk" i denne situasjonen (i forhold til hvordan jeg har reagert tidligere). Men - igjen - så ser jeg ikke at det var fryktelig lavt å forklare henne at jeg setter pris på å få et HEI tilbake. Er DET værre enn at jeg bare hadde blitt lei meg uten å si ifra?

Men så er det også en lang historie med min sjef der hun sjeldent er hyggelig.

Endret av Neffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neffi
Du forklarte det ikek til henne, men sa det såpass høyt at hun burde fått det med seg. Hadde du tatt henne for deg etterpå og forklart henne at du følte deg oversett, ville du ha fått en helt annen reaksjon her inne. Jeg tror også du kanskje hadde fått en annen reaksjon av henne også, litt mer respekt kanskje.

Nå ga du henne en mulighet til å tenke "himmel og hav, hva feiler det henne, hun kan ikke være vel bevart".

Uansett så skal du slutte, og jeg ville ikke brydd meg noe mer om hun hilser eller ikke. Møter du henne igjen kan du si hei, svarer hun ikke så hev hodet og tenk at det er nå ikke deg det er noe gale med.

HVorfor gav jeg henne mulighet til å tenke "himmel og hav, hva feiler det henne, hun kan ikke være vel bevart"? Fordi jeg snudde meg igjen og så hei?

Hadde det vært meg, hadde jeg ledd, sagt; sorry, hørte deg ikke. Så sagt: HEEI tilbake.

Kanskje problemet er at jeg brukte versaler da jeg skrev inlegget... Eller at jeg rett og slett må innse at jeg er gal? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange måter å forklare henne det på, og som flere har forsøkt å forklare deg her, MÅTEN du gjorde det på var uhøffelig.

At du har en lang historie med denne sjefen skjønner jeg. du slutter snart også.

Det sprakk for deg. Greit nok. Ville vært bedre om du hevet deg over det.

Eller i det minste innser at det å "sprekke" sånn er å "synke like lavt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi
Mange måter å forklare henne det på, og som flere har forsøkt å forklare deg her, MÅTEN du gjorde det på var uhøffelig.

At du har en lang historie med denne sjefen skjønner jeg. du slutter snart også.

Det sprakk for deg. Greit nok. Ville vært bedre om du hevet deg over det.

Eller i det minste innser at det å "sprekke" sånn er å "synke like lavt"

Hvordan skulle jeg ha sagt det da? Tatt henne til siden, forklart at jeg ble skikkelig lei meg (??) og sagt at jeg satt pris på om hun sa "hei" neste gang. ER ikke det å være litt vel nøysommelig da?

Var det å fortelle henne at; det bare er hyggelig å få ett hei tilbake, som var så frekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper
Åja, jeg ser jo at jeg "sprakk" i denne situasjonen (i forhold til hvordan jeg har reagert tidligere). Men - igjen - så ser jeg ikke at det var fryktelig lavt å forklare henne at jeg setter pris på å få et HEI tilbake. Er DET værre enn at jeg bare hadde blitt lei meg uten å si ifra?

Men så er det også en lang historie med min sjef der hun sjeldent er hyggelig.

Enten er det du som forkalrer utrolig dårlig, eller så er det vi som tydeligvis ikke klarer å lese det du skriver. For jeg klarer ikke å finne noe sted i innlegget ditt, der du FORKLARER henne at hun burde si hei tilbake, for som jeg leser det var det noe du sa når du var kommet til plassen din og hun sto ved kaffeautoamten fremdeles, sammen med den andre.

Når man forkalrer noe til en person, så slenger man det ikek bare ut som du gjorde. Om du nå slang det ut da, for det kan jo bare være vi ikke klarer å forstå hva du egentlig mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi
Enten er det du som forkalrer utrolig dårlig, eller så er det vi som tydeligvis ikke klarer å lese det du skriver. For jeg klarer ikke å finne noe sted i innlegget ditt, der du FORKLARER henne at hun burde si hei tilbake, for som jeg leser det var det noe du sa når du var kommet til plassen din og hun sto ved kaffeautoamten fremdeles, sammen med den andre.

Når man forkalrer noe til en person, så slenger man det ikek bare ut som du gjorde. Om du nå slang det ut da, for det kan jo bare være vi ikke klarer å forstå hva du egentlig mener.

jeg er jævlig dårlig på å forklare. Nei, den andre hørte jo ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør hva vi mener om måten du reagerte på. Da må du regne med å få negativ tilbakemelding også.

Jeg hadde sikkert reagert som deg, selv om det kanskje ikke er den lureste måten å ta det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi
Du spør hva vi mener om måten du reagerte på. Da må du regne med å få negativ tilbakemelding også.

Jeg hadde sikkert reagert som deg, selv om det kanskje ikke er den lureste måten å ta det på.

Ja såklart :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er stor forskjell på å miste besinnelsen, sprekke og oppføre seg slik du beskriver at du gjorde, til å ignorere at du ikke fikk noe retur-hei, eller om det var så plagsomt for deg at du måtte ta det opp, så gjør man det på en skikkelig måte ved å ta det opp under fire øyne, UTEN å demonstrere så voldsomt slik du gjorde.

Det er mange måter å si ting på, og hadde du reagert på en slik måte til meg, så hadde jeg garantert ikke hilst på deg neste gang.

Hadde du derimot tatt dette opp på en voksen måte, hadde saken vært en helt annen.

Du synker ikke bare ned på deres nivå, du synker enda lengre ned ved å oppføre deg som en tulling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg skjønner faktisk godt at du reagerte på at hun ikke hilste. Det oppfattes gjerne som en kjip hersketeknikk at man lar være å hilse- og det finnes nok av dem som bruker dette bevisst. En dårlig dag er ikke unnskyldning for å la være å hilse heller - det går an å gi et nikk eller et annet lite tegn på at man har sett den andre uten at man trenger å være hyggelig.

Jeg ville nok ikke reagert med å "sprekke" (dine ord, og referanse til hva du sa til henne), til det er jeg nok for hmm.. ydmyk og høflig ovenfor folk jeg ikke har et personlig forhold til. Men jeg synes heller ikke det var helt galt å si fra - sjefen din høres kjip ut, og hadde sikkert godt av å høre at noen reagerer på væremåten hennes. Å g rundt og tie og late som ingenting forandrer jo ikke noe.

men du kan kanskje ikke regne med de beste referansene derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg skjønner faktisk godt at du reagerte på at hun ikke hilste. Det oppfattes gjerne som en kjip hersketeknikk at man lar være å hilse- og det  finnes nok av dem som bruker dette bevisst. En dårlig dag er ikke unnskyldning for å la være å hilse heller - det går an å gi et nikk eller et annet lite tegn på at man har sett den andre uten at man trenger å være hyggelig.

Jeg ville nok ikke reagert med å "sprekke" (dine ord, og referanse til hva du sa til henne), til det er jeg nok for hmm.. ydmyk og høflig ovenfor folk jeg ikke har et personlig forhold til. Men jeg synes heller ikke det var helt galt å si fra - sjefen din høres kjip ut, og hadde sikkert godt av å høre at noen reagerer på væremåten hennes. Å g rundt og tie og late som ingenting forandrer jo ikke noe.

men du kan kanskje ikke regne med de beste referansene derfra...

Tilføyer at grunnen til at du ikke fikk noen respons da du kommenterte det du gjorde, kanskje var at hun ble satt ut av reaksjonen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neffi
Det er stor forskjell på å miste besinnelsen, sprekke og oppføre seg slik du beskriver at du gjorde, til å ignorere at du ikke fikk noe retur-hei, eller om det var så plagsomt for deg at du måtte ta det opp, så gjør man det på en skikkelig måte ved å ta det opp under fire øyne, UTEN å demonstrere så voldsomt slik du gjorde.

Det er mange måter å si ting på, og hadde du reagert på en slik måte til meg, så hadde jeg garantert ikke hilst på deg neste gang.

Hadde du derimot tatt dette opp på en voksen måte, hadde saken vært en helt annen.

Du synker ikke bare ned på deres nivå, du synker enda lengre ned ved å oppføre deg som en tulling.

Unnskyld meg, men vet du hvordan det var? Hvorfor kvalifiserer det ikke til at jeg tok det opp på en skikkelig måte? det var ingen andre som hørte det, og jeg hverken skrek eller ropte til henne. Sa det bare rett ut til henne.

Er det ikke lov å si ifra? jeg mistet absolutt ikke besinnelsen! Jeg føler nå at jeg virkelig burde ha endret overskriften.

Les mitt innlegg igjen du, og vis meg hvor jeg "mistet besinnelsen"!

Om du hadde lest mine svar i tråden hadde du også sett at dette ikk var første gang!! Til slutt topper det seg.

Endret av Neffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk samme hersketeknikk tilbake.. du skal jo slutte.. drit i å si hei, så kanskje hun får det inn i den lille hjernen sin hvordan det føles. Kikk rakt forbi henne hvis du må krysse henne i gangen eller lignende, og hun ikke viser noen tegn til å gi deg noen tegn til å gjenkjenne deg. Hun har gjort det flere ganger før sier du? denne sjefen er ikke bare barnslig men utrolig uproffesjonell, man behandler ikke ansatte slik. Tydelig at makten har gått henne til hodet. Gi faen, hadde jeg gjort, man høster som man sår. Hadde en slik sjef tidligere jeg, og det endte med at hun fikk sparken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper

I dag stod min gruppesjef ved kaffeautomaten og små-pratet med en annen - jeg ser på de begge, smiler og sier: HEI! ....................... Stillhet i tre fire fem sekunder :overrasket: , så vrir jeg hodet om igjen og sier enda høyere og tydligere HEEEEEI. INGEN RESPONS.

Jeg går til min pult og ser min sjef rett i øynene mens jeg sier: "Det går an å svare, da noen sier "HEI" til deg. Det er bare hyggelig det." INGEN RESPONS!!!!

Hva i svarte, hva er dette?

Hvor sto sjefen din? Hadde den andre personen gått fra stedet, og du hadde sjefen på tomannshånd? Jeg klarer ikke helt å forstå dette, for du skriver jo at sjefen sto og småsnakket med en annen, men i senere innlegg skriver du at det var bare sjefen som hørte deg si det. Vel, sto sjefen sammen med den andre? eller var sjefen gått vekk i fra den personen? Var sjefen kommet bort til deg, så sa du det?

Jeg er litt ofrvirret nå, for du har virkelig ikke klart å få med det det som skjedde. Derfor bør du heller ikke bli sur og grinte på de som ikke forstår deg, for det er virkelig ikke lett å forstå hva du egentlig mener.

Som jeg sa tidlgiere, fikk ejg inntrykk av at sjefen sto der huns to da du kom inn, og at den andre sto der med henne også, for de småpratet jo. Men dette er tydeligvis feil, så hvordan var det egentlig? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi
Hvor sto sjefen din? Hadde den andre personen gått fra stedet, og du hadde sjefen på tomannshånd? Jeg klarer ikke helt å forstå dette, for du skriver jo at sjefen sto og småsnakket med en annen, men i senere innlegg skriver du at det var bare sjefen som hørte deg si det. Vel, sto sjefen sammen med den andre? eller var sjefen gått vekk i fra den personen? Var sjefen kommet bort til deg, så sa du det?

Jeg er litt ofrvirret nå, for du har virkelig ikke klart å få med det det som skjedde. Derfor bør du heller ikke bli sur og grinte på de som ikke forstår deg, for det er virkelig ikke lett å forstå hva du egentlig mener.

Som jeg sa tidlgiere, fikk ejg inntrykk av at sjefen sto der huns to da du kom inn, og at den andre sto der med henne også, for de småpratet jo. Men dette er tydeligvis feil, så hvordan var det egentlig?  :sjenert:

men jeg har jo svart på dette til deg tidligere.

Sjefen min hadde også satt seg på plass og vi to hadde hverandre alene. Det tok litt tid før jeg fikk av meg jakken, lagt inn maten i kjøleskapet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...