Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2006 #41 Skrevet 15. mai 2006 Har flere antrekk å velge mellom, og alle er klare. Blir det ok vær bruker jeg en ny hvit kjole jeg har kjøpt, blir det dårligere satser jeg på dress, altså bukse og jakke
Mini_me Skrevet 15. mai 2006 #42 Skrevet 15. mai 2006 (endret) I dag har jeg sydd på to knapper på sønnens bunad. Resten av familiens klær er kolare. Ellers er skjorta mi til min bunad strøket og den har forhåpentligvis ikke krympet siden i fjor... ...da ligger jeg svett an... Endret 15. mai 2006 av Mini_me
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2006 #43 Skrevet 16. mai 2006 Jeg har kjøpt nye 17.mai-sløyfer til sambo og meg. Og så har jeg funnet ut av jeg vil ha på meg den røde dressjakken min og noen søte, hvite sko. Hva mer jeg skal ha på meg aner jeg ikke...Må nok finne ut av det idag ja. Bunaden er i trangeste laget, så den skal få henge på loftet til neste år.
Malama Skrevet 16. mai 2006 #44 Skrevet 16. mai 2006 Jeg stryker aldri skjorta på vranga. Kan ikke tenke meg hvordan den da ville se ut når jeg skulle vrenge den tilbake... Det avhenger nok litt av hva slags skorte man har. Men jg legger den i en plastpoase over natta inni kjøleskapet for at den skal bli lettere å stryke ja. Etter at jeg har dynket den med spruteflakse. På utsida da. (min er av typen som skal over hodet, og den har store, vide armer. Gjør seg ikke å prøve å vrenge den tilbake i strøket tilstand nei, da kan jeg like godt la være å stryke den....) Men en ting glemte jeg da jeg mente jeg hadde god konroll, og bare skulle stryke i dag. Det er jo 16. mai i dag. (jada, jeg vet at 16 kommer rett før 17...) Og det medfører jo at det er fotballkamp. Noe som medfører at jeg får noen timer mindre til rådighet i dag.... Men jeg skal nok klare det
Gjest Emera Skrevet 16. mai 2006 #45 Skrevet 16. mai 2006 Jeg stryker aldri skjorta på vranga. Kan ikke tenke meg hvordan den da ville se ut når jeg skulle vrenge den tilbake... ← Nei, jeg glemte å skrive at jeg må gå over skjorta på rettsida også. Lin krøller jo mens man stryker det, omtrent... Og i hvertfall når man vrenger den.
Gjest Chrizzy Skrevet 16. mai 2006 #46 Skrevet 16. mai 2006 Jeg aner ikke hva noen av oss skal ha på oss enda
Madammen Skrevet 16. mai 2006 #47 Skrevet 16. mai 2006 Har henta bunaden og skjorta på renseriet for flere dager siden og nå sitter jeg og manner meg opp til å begynne å stryke til resten av familien. Skal snart gjøre det - skal bare...
Gjest Skya Skrevet 16. mai 2006 #48 Skrevet 16. mai 2006 Nå er alt i orden, bunadskjorta henger her ferdig strøket og paraplyen er i hus.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #49 Skrevet 16. mai 2006 Forberede? Hva da? Forstår ikke spørsmålet.. I morgen er det fridag, ikke styre-og stell dag!
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #50 Skrevet 16. mai 2006 Trodde alt var under kontroll og har til og med dekket bordet til vår lille tremannsfrokost... og så oppdaget jeg at bunadsølvet er SVART Så nå er gode KG-råd dyre. Noen gode tips? Har kun vanlig sølvpuss i hus, og det vet jeg av erfaring at blir bare søl - masse svart i krummelurene på sølvet Kan noen redde kvelden for meg?
Velvet Skrevet 16. mai 2006 #51 Skrevet 16. mai 2006 Jeg har alt under kontroll. Det er bare én ting jeg ikke tok med i beregningen; lille snuppa er syk. Over 39 i feber og hoster og snørrer. 17.mai-toget må nok klare seg uten oss i år.
Malama Skrevet 16. mai 2006 #52 Skrevet 16. mai 2006 Trodde alt var under kontroll og har til og med dekket bordet til vår lille tremannsfrokost... og så oppdaget jeg at bunadsølvet er SVART Så nå er gode KG-råd dyre. Noen gode tips? Har kun vanlig sølvpuss i hus, og det vet jeg av erfaring at blir bare søl - masse svart i krummelurene på sølvet Kan noen redde kvelden for meg? ← Prøv å skylle det i zalovann. Jeg mener det er det mamma sier de pleide bruke da hun jobbet på gullsmed. Noe sier meg det var zalo OG noe annet, men hjemme bruker hun somregel rett og slett zalovann som en sånn "hurtigvask". ER det helt svart kan du nok trenge lit mer enn en hurtigløsning da, men en kombinasjon av dette og sølvpusset ditt kanskje?
Gjest LilSweetie Skrevet 16. mai 2006 #53 Skrevet 16. mai 2006 Jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg hvis det regner i morgen! Da blir det ikke sommerkjole... Hva kan man ha på seg da?
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #54 Skrevet 16. mai 2006 Prøv å skylle det i zalovann. Jeg mener det er det mamma sier de pleide bruke da hun jobbet på gullsmed. Noe sier meg det var zalo OG noe annet, men hjemme bruker hun somregel rett og slett zalovann som en sånn "hurtigvask". ER det helt svart kan du nok trenge lit mer enn en hurtigløsning da, men en kombinasjon av dette og sølvpusset ditt kanskje? ← Tusen takk for tips Zalovann, Gloria, barnetannbørste og pussefille gjorde susen! Da kan jeg bevege meg ut med hodet hevet i morgen med i hånda og ved armen for å se på ...og så bærer det rett til gullsmeden på 18. mai...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå