Gå til innhold

Hvor godt forberedt er du?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har:

* dynket bunadskjorta å lagt den i fryseren før stryking

* justert på korpsuniformen til datteren

* sett over mannens dress

* datterens klær til senere på dagen er ferdig strøket

Har igjen:

* stryke bunadskjorte

* stryke mannens skjorte

* sy på stjerne på uniform

* pusse sko

Men innen kvelden er omme så er nok alle ugjorte ting i boks, å jeg slipper å gjøre alle disse tingene på kvelden den 16, som jeg vanligvis pleier.

Er ganske stolt av meg selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg har ikke gjort noe, men jeg burde vel i det minste prøve på bunaden for å se om vomma har vokst siden fjoråret. Og passer den så er det vel frem med strykehjernet for første gang på et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har spettet av, pusset og sydd på igjen bunadsølvet, og fikset litt på skjorten. Dette gjør jeg vanligvis kl 24.00 på 16. mai.... Så i år føler jeg meg flink! Bann og barn har fått nye klær, så det er ordnet nærmest av seg selv! Har bare igjen å dampe bunadskjorten.... DET får vente til tirsdags kveld.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Har pusset sølv og vasket den nyyydelige, grønne strømpebuksa som hører med til rød trønderbunad.

Skjorta skal jeg dynke i kveld, takk for påminnelsen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi se....joda, vi er ganske i rute tror jeg. Mannens festdrakt er i orden, jeg har kjøpt meg klær som henger og venter og sønnens barnebunad og bunadsko er i hus. Tror jeg kan slappe av 16. mai i år - til en forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunaden er ferdig den, skjorta er nyinnkjøpt i år. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Tipper jeg kommer til å vaske skjorta i morgen (hvis jeg ikke gjorde det i fjor), og stryke på 16.mai. Da burde jeg sende ut nabovarsel, for jeg blir så aggressiv av stryking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vanlig hverdag for meg, men kjøper inn gode gourmet råvarer slik at jeg og mine venner kan drikke vin og kose oss med hjemmelaget mat. :) Viktig å alltid ha fulle rødvinslagre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann og barns antrekk er i orden. De ble vasket og strøket etter sist de ble brukt, og trengte bare en sjekk.

Er ikke sikker på hva jeg skal ha på meg, da bunaden ikke passer pga baby i magen. Finner vel noe i skapet, gidder ikke kjøpe noe nytt for kun den ene dagen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bunaden min henger fint bevart i posen sin. Trenger ikke å gjøres noe med. Ellers er planene for dagen klare. Gleder meg faktisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet ut hva jeg skal ha på meg (da det er altfor mye igjen på rørosdrakta mi til at jeg kan ha på meg den dette året), har lagt det frem med sko, smykker og alt.

gjenstår å stryke ihvertfall buksa (offwhite, smal, linbukse), kanskje toppen kanskje.. litt usikker, det er endel paljetter på den, så får se om jeg orker stryke innimellom. :ler: den er ikke krøllete.

må se om jeg finner flagget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har gjort: Ingenting.

Har igjen: Kjøpe øl.

:ler:

Jeg har ikke gjort noe.

Bunaden henger i skapet, skjorta har jeg ikke helt kontroll på, og sølvet er upusset.

Lillejenta skal ha barnebunad som henger hjemme hos mormor og morfar. De har bunader i alle mulige størrelser.

Mannen får stryke skjorta si selv. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at bunaden passer, jeg brukte den to ganger sist helg. Sølvet har jeg derfor også kontroll på, og jeg fant 17. maisløyfene våre sammen med det da jeg pakket det for å dra i konfirmasjonene, følgelig full kontroll på det også.

Bunadskjorta er ren, den ble vasket hjemme hos mamma etter at den var brukt sist helg (og der er vannet "rent" også, når jeg vasker den hos meg selv blir den gul pga gamle rør)

Jeg må dynke den i dag og legge den i kjøleskapet i natt, så den kan strykes i morgen (burde gjort det før, jeg vet, men jeg glemte det da jeg kom hjem i gårkveld, vi har altså vært på ferie den siste uke, til i gårkveld)

Jeg vet at sambos dress er ren også, han brukte den ikke mindre enn tre ganger sist uke, men jeg har sett at den er ren (nok), må dampe buksa, og stryke en skjorte til ham, det er fort gjort.

Flaggene vet jeg også hvor er (men jeg trenger sikkert bare stryke ett, sambo vil ikke ha flagg, han vil ha armene fri til fotografering)

Alt i alt: Jeg har noktroll på hva vi skal ha på og hvor det er, men det blir nok en del stryking i morgen. Jeg har erfart at å ha klassisk musikk på i stua hjelper på aggresjonsnivået en sånn dag...

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...