Gå til innhold

Hvor godt forberedt er du?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har kjøpt nye bunadsko til eldstemann, funnet frem strømpebukse til henne og meg. I dag skal jeg lufte bunadene, stryke skjorter og flaggene, og pusse bunadsølvet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er under kontroll her i huset,jeg har egentlig kjøpt meg nytt antrekk jeg men så prøvde jeg bunaden min i morres og den PASSER....så da blir det stryking av bunadssjorte på meg ikveld,og det er kjempe greit for jeg er så glad for at den passar :)

Skrevet

Jeg skal ha på meg bunad, men er ikke så godt forberedt utover at jeg vet det... Lurer i grunn litt på hvordan man stryker en bunadskjorte jeg... :sjenert:

Er det noen spesielle triks? (jeg har ikke hatt på meg bunaden de siste årene nemlig, og før var det mamma som gjorde denslags) Mener å huske at man skulle ha et fuktig håndkle over? Eller er jeg helt på jordet nå?

Gjest Gjest
Skrevet

Har fått uniformene til mann og barn tilbake fra renseriet, skjortene er rene, (men ikke strøket ennå), instrumentene er pusset men må fremdeles få en siste "shine" i morgen kveld... så nå gjenstår det bare å finne ut hva "mor" (jeg) skal ha på seg Det finner jeg sikkert ut på morgenen 17.mai :ler:

Skrevet

Fryse skjorten? :klø: :ler:

Jeg har ikke gjort noe som helst, men jeg skal da ikke noe spennende heller ;)

Skrevet

Vel, jeg skal ikke bruke bunad, og de klærne jeg sannsynligvis skal ha på meg (hvit linbukse eller hvitt skjørt med en rød topp) ligger klar i klesskapet, så man kan vel si jeg er forberedt.

Skrevet

Takk for denne tråden!

For nå kom jeg på at jeg må vaske bunadsskjorta.

Skal forresten ta metroen til middagen på kvelden. Bor i utlandet. Kommer nok til å få noen blikk. :ler:

Skrevet
Takk for denne tråden!

For nå kom jeg på at jeg må vaske bunadsskjorta.

Skal forresten ta metroen til middagen på kvelden. Bor i utlandet. Kommer nok til å få noen blikk.  :ler:

Du kommer nok til å bli stirra ned ja! :Nikke: Jeg har selv bodd i utlandet og feiret 17. mai med bunad. Fikk utrolig mange blikk, spørsmål og hyggelige kommentarer :)

Ha en fin 17. mai! :flagg:

Gjest gjest1
Skrevet

Har ikke gjort noe - har ikke tenkt å gjøre noe.

Jeg skal sitte hjemme og se på tv, og hvis været er bra skal jeg sitte på balkongen og lese og kose meg.

Men kjøpe inn litt god mat skal jeg i tilfelle gutta vil spise middag med meg.

Skrevet

Har ikke gjort noe, for denne 17. mai går med på å lese på gymteori-prøve :(

Skrevet

Må handle inn litt snop til innedagen 17.-mai.

Er ikke noe glad i å være ute og se på tog. Det tar jeg helst fra sofaen i år. (Bekkenløsning + ubehandlet bjørkeallergi).. Blir vel en av de siste årene. Må jo ta en tur ut når man får barn, mener jeg da :)

Dessuten er ikke konfirmasjonsbunaden heeelt kompatible med graviditetspupper!

Gjest marthepia
Skrevet

Bunaden til Emma er vasket og strøket. Det vi mangler nå er:

*Vaske skjorta til sambo

* Jeg må kjøpe meg strømpebukse til bunaden min

Gjest Gjest
Skrevet
Fryse skjorten? :klø: :ler:

Er mye enklere å stryke den etterpå da, vet du ;)

Gjest Emera
Skrevet
Jeg skal ha på meg bunad, men er ikke så godt forberedt utover at jeg vet det... Lurer i grunn litt på hvordan man stryker en bunadskjorte jeg... :sjenert:

Er det noen spesielle triks? (jeg har ikke hatt på meg bunaden de siste årene nemlig, og før var det mamma som gjorde denslags) Mener å huske at man skulle ha et fuktig håndkle over? Eller er jeg helt på jordet nå?

Det enkleste er å vrenge skjorta, spraye vann på men spruteflaske, krølle den sammen og legge den i en plastpose til dagen etter.

Så strykes den på vrangen med strykjernet på middels varme.

Skrevet

Bunadskjorta er strøket, og bunaden henger seg nå ut etter et år i en trang pose.

bare pusse over skoa så er bunaden klar til bruk.

Gjest Gjest
Skrevet

Rødvin er kjøpt inn, gourtmetmaten står klar, og jeans med skjortebluse og høyhelte støvletter står klar. Vi er en gjeng med venner som ikke feirer 17. mai, og heldigvis har ingen av oss bunader! :bukke: Flagg er liksom ikke vår stil. :)

Skrevet
Det enkleste er å vrenge skjorta, spraye vann på men spruteflaske, krølle den sammen og legge den i en plastpose til dagen etter.

Så strykes den på vrangen med strykjernet på middels varme.

Tusen takk! :blomst:

Dette hørtes ut som en aldri så liten operasjon, det var godt jeg spurte i dag ;)

Skrevet

Bunaden og tilbehøret er klart. Må bare pusse over hektene på vesten.

Klærne til guttene er klare, må bare stryke skjortene.

Mannen sier at hans klær er klare, men at jeg må stryke skjorta hans.

Så, alt i alt er ting under kontroll. Til og med været ser ut til å bli bra!! I følge tv2 blir det 8 grader og sol.....

Skrevet

Har: ikke gjort noen verdens ting, men jeg gleder meg!

Skrevet
Er mye enklere å stryke den etterpå da, vet du ;)

Takk! :)

Alt man lærer her på KG! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...