Gå til innhold

viser du din agressivtitet i traffikken

^me^

Anbefalte innlegg

Det som irriterer meg mest er syklister. Selv om de ofte har sitt eget felt føler jeg meg ukomfortabel når jeg kjører forbi de fordi jeg vil jo helst ikke drepe noen. Ikke nok med det, men enkelte syklister bruker ikke sykkelfeltet engang og da må jeg kjøre i 20 kmt bak de frem til de svinger av veien :frustrert: Noen ganger får jeg så lyst til å meie dem ned :sur:

En annen ting jeg ikke liker er når folk ikke bruker blinklysene, spesielt i rundkjøringer. Hallo! De er der for å brukes! Og en tredje ting er når folk ikke gidder å stoppe helt opp i køer slik at det blir opptil 10 meter mellom bilene. Det skaper bare enda mer kø!! Det der irriterer meg skikkelig :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og en tredje ting er når folk ikke gidder å stoppe helt opp i køer slik at det blir opptil 10 meter mellom bilene. Det skaper bare enda mer kø!! Det der irriterer meg skikkelig  :frustrert:

Det der er faktisk feil. Det er de som stopper helt opp som lager kø (dominoeffekt bakover). Det som gjør flyten mest effektiv er hvis alle holder samme tempo som bilen foran, uten for lang avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg kan godt bli irritert av folk som kjører for sakte, men jeg har ennå til gode å legge meg på hengerfestet til bilen foran, tute, vise fingeren eller andre ting.

Jeg kjører ganske deffensivt, selv om jeg kan kjøre noe fort til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sur på andre når jeg kjører.

Jeg kan kjefte gjennom frontruta på bilen som ligger foran.

Jeg kjører ikke kun i tillatt hastighet.

Jeg må bremse ned foran fotoboksene.

Jeg har kjørt "rally" på veien.

Ved mulighet kappkjører jeg også.

Jeg tråkker inn bremsepedalen hvis noen ligger i ræva mi.

Jeg gir ungdommer som er på bærtur fingeren og skriker til de.

Jeg venter ikke tålmodig når folk prøver å lukeparkere og har sitt 17. forsøk på å komme inn i luka.

Jeg ruser opp bilen hvis folk "latehopper" ut i veibanen (oftest fulle fokl).

Sånn, der kom jeg ut av skapet.

Kom med sure oppstøt nå hvis dere vil. Jeg forventer meg ikke annet, men må ærlig innrømme at jeg driter i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodme:

Jeg brøler, tuter, viser fingern, hyler stygge ord osv...

Samme her, men bare hvis det er grove ting som blir gjort. Gjør ikke det fordi folk kjører litt sakte for eksempel.

Har også vært kjent for å stoppe folk, for å fortelle dem litt om vikeplikt og lignende. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg kjefter og smeller, samt viser finger`n i ny og ned. Men jeg tuter ikke så mye, for det sa kjørelæreren at man ikke skal uten at en sitvasjon er livsfarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjefter og smeller, samt viser finger`n i ny og ned. Men jeg tuter ikke så mye, for det sa kjørelæreren at man ikke skal uten at en sitvasjon er livsfarlig

Bra. Er det noen man skal høre på, så er det definitivt kjørelæreren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Heidi_*
Bra. Er det noen man skal høre på, så er det definitivt kjørelæreren.

Nei! Kjørelæreren jeg hadde sa ofte ting for å skjekke om jeg var enig og bare godtok alt jeg sa... Ikke stol blindt på kjøreskolemannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg kan tute for å gjøre de oppmerksomme på at de gjør noe som ikke er forsvarlig, ellers er jeg rolig i trafikken. Kommer ikke noe godt ut av å irritere seg over andre. Dessuten har jeg en lang lunte , og lar meg ikke irritere av ubetydelige ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, den sykdommen må være ganske utbredt i Oslo-traktene...

Jeg er ikke så veldig hissig i traffikken, men jeg blir oppgitt over enkelte "verdensmestre" som ligger opp i rompa på deg hvis du våger å holde fartsgrensa, eller som hiver seg foran deg etter farlige forbikjøringer, eller som presser seg frem på motorveiene osv osv... Det er disse som er skumle.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på bussen og ler av alle de som blir aggressive i trafikken og vil dø ti år før meg. Hvis de ikke kjører meg ned når jeg er ute og sykler, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg viser min aggressivitet når jeg blir forbannet. Blir jeg forbannet i trafikken må det til uttrykk.

:frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg blir ikke hissig i trafikken i det hele tatt, med mindre jeg sitter på med noen som ikke kan la være å kjefte, smelle og vise fingeren når de sitter bak rattet. Da kjenner jeg irritasjonen stiger.

Men stemmer det at man kan få bot for å kjøre for sakte? Det hender jeg kjører under fartsgrensa dersom jeg kjører på ukjente veier der jeg ikke vet hva som møter meg bak neste sving. Spesielt dersom det er mørkt og kanskje glatt i tillegg, føles det uforsvarlig å holde 80. Det er også enkelte strekninger med mye elg der jeg foretrekker å ta det litt rolig slik at jeg har mulighet til å bremse ned dersom det faktisk skulle hoppe et dyr ut i veien. Men dersom det faktisk er ulovlig, så burde jeg kanskje lære meg å gasse på :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror neppe man får bot for å kjøre for sakte på avsides og lite trafikerte veier, men hvis du kjører i feks 40 på motorveien, uten spesiell grunn, ja da er du til hinder for trafikken, og kan risikere bot..............har jeg lest ett sted. For noen år siden var det visst en gammel dame eller mann som fikk bot for å sinke/hindre trafikken på den måten.

Det skal være flyt i trafikken, og hvis alle kjører i samme fart og har passe mellomrom, så er det ikke noe problem. Det er alle disse som har for mye adrenalin som ødelegger trafikkbildet, spør du meg.

Jeg ville også kjørt etter forholdene hvis det var glatt og mørkt,og fare for elg. Man MÅ ikke kjøre i 80 på slike strekninger,men noen tror visst det. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Varg-Menja
Men stemmer det at man kan få bot for å kjøre for sakte? Det hender jeg kjører under fartsgrensa dersom jeg kjører på ukjente veier der jeg ikke vet hva som møter meg bak neste sving. Spesielt dersom det er mørkt og kanskje glatt i tillegg, føles det uforsvarlig å holde 80. Det er også enkelte strekninger med mye elg der jeg foretrekker å ta det litt rolig slik at jeg har mulighet til å bremse ned dersom det faktisk skulle hoppe et dyr ut i veien. Men dersom det faktisk er ulovlig, så burde jeg kanskje lære meg å gasse på :forvirret:

Du skal i utgangspunktet ligge på fartsgrensa, men du er også forpliktet til å kjøre etter forholdene. Dvs at du skal senke farten der som vei, vær og føreforhold tilsier det. Så dersom det er glatt og/eller elgfare skal du tilpasse farten etter det, slik du gjør. Det som er farlig er folk som feks ligger i 60 i 90 sone på motorveien, midt på lyse dagen når det er godt føre. Men desverre er det vanskelig å få gitt folk bøter for det, selv om politiet er svært lite glad for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alive
Jeg blir sur på andre når jeg kjører.

Jeg kan kjefte gjennom frontruta på bilen som ligger foran.

Jeg kjører ikke kun i tillatt hastighet.

Jeg må bremse ned foran fotoboksene.

Jeg har kjørt "rally" på veien.

Ved mulighet kappkjører jeg også.

Jeg tråkker inn bremsepedalen hvis noen ligger i ræva mi.

Jeg gir ungdommer som er på bærtur fingeren og skriker til de.

Jeg venter ikke tålmodig når folk prøver å lukeparkere og har sitt 17. forsøk på å komme inn i luka.

Jeg ruser opp bilen hvis folk "latehopper" ut i veibanen (oftest fulle fokl).

Sånn, der kom jeg ut av skapet.

Kom med sure oppstøt nå hvis dere vil. Jeg forventer meg ikke annet, men må ærlig innrømme at jeg driter i det.

Jeg også er ganske tøff, sånn på trygg avstand inne i en beskyttende bil...

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest er syklister. Selv om de ofte har sitt eget felt føler jeg meg ukomfortabel når jeg kjører forbi de fordi jeg vil jo helst ikke drepe noen. Ikke nok med det, men enkelte syklister bruker ikke sykkelfeltet engang og da må jeg kjøre i 20 kmt bak de frem til de svinger av veien  :frustrert:  Noen ganger får jeg så lyst til å meie dem ned  :sur:

Visste du at en syklist har like stor rett til å være i veibanen som deg? Jeg er syklist OG bilist. Og jeg må si at hver gang jeg sykler i veibanen (pga grus, glasskår, fotgjengere osv på fortauet) så tenker jeg *nøye* over hvordan jeg oppfører meg i bilen selv - når alt fra pensjonister til direktører i Mercedeses passerer meg i 60 km/t med 20 cm klaring når jeg ligger en håndsbredd fra fortauskanten! Jeg har gitt meg til å vise fingeren til alle som passerer meg med mindre enn en halvmeters klaring...vet de ikke at JEG DØR om et eller annet uforutsett skjer?

Alle bilister - ta et velment råd. Det koster deg ingenting å legge deg over i motsatt fil når du skal kjøre forbi en syklist, men det kan koste syklisten livet hvis du ikke gidder å gjøre det. Og er det biler i motsatt kjørefelt så sparer du ingenting på å kjøre forbi mellom bilene og syklisten - syklisten tar deg igjen i neste kryss uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg oppfører meg stort sett i trafikken. Men det har hendt et par ganger for noen år siden at jeg har hatt en person jeg ikke tåler trynet på bak meg, og da har jeg kjørt kjeeempesakte midt på veien :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...