Gå til innhold

viser du din agressivtitet i traffikken

^me^

Anbefalte innlegg

En sommer for et par år siden, kjørte jeg alene fra Lillehammer til sørlandet, via Hønefoss for å unngå mest mulig tungtrafikk( vogntog og lastebiler). En time før jeg nådde E18 i nærheten av Tønsberg var det et vogntog som kjørte ut foran meg, slik at jeg måtte bråbremse. Deretter kjørte han i 50 i 80 sone ganske lenge før jeg klarte å passere den. Jeg vurderte da seriøst å dytte borti "baken" på den som hevn :sjarmor: ...... jeg med min lille personbil mot et monstervogntog :ler: jeg kan love dere jeg var premenstruell den dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan nok være litt agressiv til tider ja.. Men prøver som oftest å roe meg ned!

Da hun gamle ugla kjørte ut fra parkeringsplassen på Rimi når jeg var 5 meter unna og måtte bråbremse for å ikke kjøre i sida hennes ble jeg irritert, og ikke minst redd!! Jeg hev meg på pærta, men den virka jo for f**** ikke!! :frustrert:

Da ble jeg enda mer irritert å brøla for meg sjøl inni bilen!!

Ho kjørte bare likeglad videre og trodde hun hadde jo ALT rett ho! *grr..!!*

Og da den drittlastebilen kjørte 10 cm fra røret mitt var jeg ikke mye blid! Hadde SÅ lyst til å bråbremse, men han hadde vel bare kjørt over min lille corsa og så videre han! Drittsekk!! Og da lå jeg i nesten 100 i 80 altså! Og da han endelig kom seg for bør du ikke tro han kjørte noe forere! neida!! han holdt samme farta som jeg hadde gjort hele tiden han.. Gjøk!!

Alle tror at siden jeg kjører en så liten bil kjører jeg automatisk sakte! Folk kaster seg ut når jeg nærmer meg! Hadde jeg kjørt lastebil hadde ingen gjort det! Ingen vil vel ha en lastebil over seg, men en corsa tror de vel ikke at de merker en gang! :sur:

Når biler foran meg kjører sakte legger jeg meg LITT nærmere, men har foten på bremsen og er klar til å bråbremse om de skulle prøve seg! Og så kjører jeg forbi ved første mulighet! Og da føler jeg meg nesten litt slem og så prøver jeg å se blid og ubeveget ut der jeg sitter tilfelle de skulle titte på meg når jeg kjører forbi.. noen som gjør det egentlig? titter inn i bilen til de som kjører forbi for å se om de er sure eller noe??

Je je.. Ro dæ ne no Fransoas!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir lett aggressiv av andres kjøring... Vanligvis reagerer jeg med å banne for meg selv(banner aldri ellers). Jeg er også den sjåføren som legger meg tett oppi baken på biler som kjører under fartsgrensen, finnes knapt noe mer irriterende eller trafikkfarlig. Dersom det er en fersk sjåfør kan de kjøre med "L" eller ta flere kjøretimer før de beveger seg på veien.

Det er rart hvordan blodtrykket stiger når noen glemmer å blinke i rundkjøringen eller bryter vikeplikten. Jeg er ellers en veldig rolig og avbalansert person og hisser meg sjelden opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Enig med Sexy Cath. Gidder ikke bruke energi på å irritere meg over andre, jeg konstaterer bare nok en gang at det er svært få som holder mitt nivå, også i trafikken.

Dessuten er det bedre å bruke energien og kompetansen på å forsere køene kjapt og effektivt enn å kaste bort tid og energi på tuting og fingring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg brøler i vei, himler med øynene og lager grimaser, men har enda ikke vist fingeren eller knyttneven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine

Nei det gjør jeg ikke.

Jeg blir irritert av å sitte på med noen som viser agressivitet i trafikken, det er så bortkastet og meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainyday
Nei det gjør jeg ikke.

Jeg blir irritert av å sitte på med noen som viser agressivitet i trafikken, det er så bortkastet og meningsløst.

Uff, jeg er akkurat som deg. Håper ikke det betyr at noen forer meg med kjønnskiftetabletter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altfor mange idioter ute i trafikken at jeg ikke gidder å bruke energi på dem, da skulle jeg vært skikkelig utslitt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er det bedre å bruke energien og kompetansen på å forsere køene kjapt og effektivt enn å kaste bort tid og energi på tuting og fingring.

Fingrer du mens du kjører? Eller mener du at andre gjør det? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Fingrer du mens du kjører? Eller mener du at andre gjør det?  :overrasket:

Det har jeg selvsagt gjort. Men i denne tråden var det bare et platt ordspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Har kjørt i mange år, og viser sjelden aggressivitet, prøver heller å ta det med ett smil om noe spesielt oppstår. Men denne situasjonen gjør meg frustrert:

-Når jeg har kjørt bak en trailer/lastebil/vogntog en stund, og vi kommer til en strekning der jeg fint kan kjøre forbi med min lille bil og ikke så mange hestekrefter, så oppdager sjåføren at jeg er kvinne (?), blir provosert, og setter klampen i bånn slik at jeg ikke kommer forbi.... som regel med et glis.

En bilinteressert person burde vite at jeg med mine små hestekrefter omtrent ikke har sjanse til å komme forbi når et vogntog setter opp farten. Dette har flere gg skapt farlige situasjoner, det er nemlig noe som heter "point of no return"!- Hørt om det, trailersjåfører?

Når jeg først har kommet 3/4 forbi lastebilen, kan jeg jo ikke begynne å sakke farten for å legge meg bak igjen,liksom....(herregud...).....men det har de apekattene tydeligvis ikke skjønt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalassa

Det hender støtt og stadig at idioter bak meg tuter fordi jeg faktisk stopper ved et stopp skilt selv om det ikke er en bil å se. Da er det opp med fingern for jeg gidder ikke ha bot på flere tusen kroner bare for å gjøre den bak meg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøet
Jeg også! Har da som regel vist dem bremselysene mine først... Er jeg i det skikkelig infame humøret, kjører jeg langt under fartsgrensen der det er uoversiktelig og svingete og umulig å kjøre forbi for deretter å gi full gass når det flater ut. Av og til forsøker de seg der også, men det er ikke så mange i Norge som har bil med høyere topphastighet enn min :sjarmor:

(Det skal også sies at så lenge folk oppfører seg normalt, så stopper jeg gjerne på en bussholdeplass eller lignede for å slippe dem forbi hvis jeg av en eller annen grunn kjører sakte).

Haha.. Akkurat sånn er jeg også :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Varg-Menja
og jeg kjører ekstra sakte når det ligger idioter helt oppi ræva på meg...

Da utgjør du en fare for resten av trafikken, og det er faktisk ikke lov å kjøre for sakte heller, så lenge det ikke er noe som ligger til grunn for det. Når jeg får idioter oppi ræva forsøker jeg å slippe dem forbi så fort som mulig, for å bli kvitt dem, og fordi de er farlige for meg. (Og folk som kjører under fartsgrensa, fordi de er redde og usikre har faktisk ingenting bak et ratt å kjøre...)

Når det gjelder tuta så er den der for å brukes, når folk gjør idiotiske og potensielt farlige ting, så den har jeg ikke noe mål om unngå å bruke. Å vise fingeren blir litt barnslig, men det hender jeg banner litt inni meg når folk gjør skikkelig idiotiske ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Noen ganger viser jeg det.

Jeg har tuta en gang eller to fordi jeg har møtt noen som kjører forbi, og det er på håret de kommer seg inn før de møter meg.

Når de har kommet seg inn i rett felt hender det jeg tuter!

Jeg vil ikke dø!!

Bryter folk vikeplikten såpass at det nesten ender med ulykke hadde jeg tutet.

Ellers så prøver jeg å opptre ganske rolig, vil ikke skape noen unødvendige situajsoner, og veien er jo for alle. SOm har lov til å kjøre vel å merke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jane how_*

Jeg tenker at veien er for alle som har lov å kjøre. Blir irritert over sinker (og syklister som hindrer trafikken) men tenker det tross alt er bedre å kjøre for sakte enn å kjøre som en gris. Om jeg blir irritert og vil kjøre forbi på et uoversiktlig sted, er det fortsatt mitt valg å ta den sjansen, uansett hvor irriterende sakte den foran meg kjører. Alternativt kan jeg vente til sikten er bedre, mange minutters forsinkelse er det uansett ikke snakk om. Det viktigste for meg er at hverken jeg selv eller andre setter andres liv i fare, og det gjør man om man kjører forbi på uoversiktlig sted. Folk kan gjerne kjøre seg i hjel for min del, bare de ikke drar meg seg noen andre. Jeg vil hverken kjøre ihjel meg selv eller andre, derfor biter jeg heller i meg irritasjonen enn å gjøre noe farlig. Så får heller folk mene at det er sinken som skaper farlige situasjoner, farlige situasjoner blir ikke skapt med mindre det ligger en som liker å sette livet på spill bak sinken.

Det verste er de med trygge, litt store biler som kjører som griser. Slenger seg inn rett foran deg på motorveien uten å blinke. Blir det kræsj er det jeg i en liten bil som blir mest skadet av oss to. Når jeg kjører på motorvei, kjører jeg ikke forsiktig kun for å ikke skade meg selv selv om jeg har liten bil, mens visse folk med stor bil virker som gir faen fordi de selv sitter ganske så trygt.

Ellers er det de småirriterende bilistene, som ikke blinker ut av rundkjøring feks. Ikke så farlig som motorveibøllene, men irriterende fordi andre venter på dem og fordi jeg ikke har lyst på bulk i bilen. Eller de som kjører forbi deg for å holde nøyaktig samme fart som deg, som regel har de fin mannebil og kan ikke nedverdige seg til å ligge bak en stygg gammel bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...