LadyInRed Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #41 Skrevet 22. mai 2006 Tror nok jeg likte lace best jeg også. Og kanskje også Grosgrain. Utrolig lekkert design! ← enig, også disse to jeg likte best. valget blir nok lace fordi det var så fint mønster på serveringsfatene. Men velger du grosgrain blir du nok også veldig fornøyd!
Gjest gjest1 Skrevet 22. mai 2006 #42 Skrevet 22. mai 2006 Ja, tror nok en blir fornøyd uansett hva en velger. Grunnen til at jeg også heller i retning av lace er det fine mønsteret. Men jeg er bare litt redd for at jeg skal bli lei av det, og Grosgrain er derfor enklere i designet og kanskje litt mer tidløst. Nei, ikke lett. En må være helt sikker når en først setter igang å samle. Vet du forresten noe om de forventer at alle servicene hennes kommer til å være i salg en stund? Det er jo endel nye servicer som bare er på markedet et års tid før de blir tatt ut fordi de flopper helt. Er så redd for at det skal gå ut av produksjon om noen år - når en har halvveis i samlingen. Får vel heller se til å gifte meg snart slik at det blir litt fortgang i samlingen
LadyInRed Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #43 Skrevet 22. mai 2006 Ja, tror nok en blir fornøyd uansett hva en velger. Grunnen til at jeg også heller i retning av lace er det fine mønsteret. Men jeg er bare litt redd for at jeg skal bli lei av det, og Grosgrain er derfor enklere i designet og kanskje litt mer tidløst. Nei, ikke lett. En må være helt sikker når en først setter igang å samle. Vet du forresten noe om de forventer at alle servicene hennes kommer til å være i salg en stund? Det er jo endel nye servicer som bare er på markedet et års tid før de blir tatt ut fordi de flopper helt. Er så redd for at det skal gå ut av produksjon om noen år - når en har halvveis i samlingen. Får vel heller se til å gifte meg snart slik at det blir litt fortgang i samlingen ← Det serviset jeg har samlet på, og som nå er gått ut av produksjon, hadde vært i 25 år før det gikk ut. Så nå som jeg skulle begynne helt på nytt igjen å samle, sa jeg at jeg ville ha et som ikke hadde vært sålenge, nettopp for å unngå at det etter få år gikk ut av produksjon. Da fikk jeg til svar (i en butikk på hjemstedet mitt) at man liksåvel kan oppleve at et helt nytt sevise kun varer ett års tid (for å teste om det selger), og selger det dårlig så går det raskt ut av prod. Så derfor betyr det ikke noe hvor lenge serviset har vært i salg. Det serviset jeg samlet på solgte veldig godt i Norge, men ikke i utlandet. Og Norge er jo et lite land som teller lite i den store sammenheng- og serviset mitt gikk ut Når jeg begynte å se på nytt servise sist uke, så jeg jo at Wera Vang hadde VEEEldig mange serviser som nylig hadde kommet på markedet. Derfor spurte jeg på Kløverhuset om de hadde fått noen indikasjoner på om noen av servisene kom til å gå ut. De tvilte sterkt på dette da Wera Vang-servisene var de servisene fra Wedgewood som hadde solgt aller best det siste året. Og Lace var det de solgte mest av av alle for tiden. Lace kom ut for kun få uker/mnd siden, og er blitt veldig populært. Generelt føler jeg at de servisene som tas inn hos Christiania Glassmagasin, er serviser som "aldri" går ut av produksjon. Der selger man bare bestselgerne. Det forrige serviset mitt solgte de ikke der f.eks. Så det kan jo være lurt å tenke på dette. Dessuten er det jo da flere utsalgssteder som kan ha rester av serviset ditt hvis det skulle gå ut av produksjon før du opdager det. Wera Vang-servisene er foreløpig ikke på glassmagasinet her i byen iallefall,så det kan jo da være en ulempe. Men samtidig synes jeg det er bra at serviset jeg vil ha ikke selges der, for da ender det ikke med at "alle" andre har samme serviset som deg. sjekk ut hjemmsiden til GlassThomsen her: http://www.glassthomsen.no/index.php?vis=k...ek_leggtil&n=73 og registrer deg i kundekartoteket. Det gjorde jeg idag. Da valgte jeg lace middags servise, og lace kaffe servise- samt glassene jeg samler på. Så vil du nok få info der hvis serviset du bestemmer deg for skulle gå ut av produksjon, om det er noe nytt i serien etc. Og så er det viktig å huske på at et servise ikke går ut "på dagen". Det gamle serviset mitt skulle gå ut 1.1.2006, så jeg bestilte alt jeg trengte sist sommer. Men da det kom (etter nyttår!!) var det skade på dekoren, og umulig å erstatte de 9 skadde tallerkene. Gjett om jeg ble sur ! Alt i alt, så er jeg ikke så redd for å velge lace ettersom det er blitt godt mottatt både her hjemme og ute. Og så kommer jeg til å sjekke innom kløverhuset noenganger i året for å være på den sikre siden.
Gjest gjest1 Skrevet 22. mai 2006 #44 Skrevet 22. mai 2006 Takk for tips om kundekartoteket til GlassThomsen. Nå har jeg også registrert meg :rosasmil:
Gjest gjest1 Skrevet 23. mai 2006 #46 Skrevet 23. mai 2006 Samler ikke på noe. Jeg har et penservise til 12 som jeg kjøpte da eldstemann ble konfirmert, men det kostet ikke skjorta og da gjør det heller ikke noe om jeg kaster det når jeg vil ha noe nytt. Jeg vil heller kjøpe rimeligere ting så jeg kan bytte ut når jeg blir lei.
LadyInRed Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #47 Skrevet 23. mai 2006 Samler ikke på noe. Jeg har et penservise til 12 som jeg kjøpte da eldstemann ble konfirmert, men det kostet ikke skjorta og da gjør det heller ikke noe om jeg kaster det når jeg vil ha noe nytt. Jeg vil heller kjøpe rimeligere ting så jeg kan bytte ut når jeg blir lei. ← Det er derfor jeg vil ha et helt enkelt servise. Dersom du har et finservise som er hvitt med sølvdekor (som lace), er det enkelt å variere fargen på duk etc så blir det liksom et "nytt" servise hver gang
LadyInRed Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #48 Skrevet 23. mai 2006 Takk for tips om kundekartoteket til GlassThomsen. Nå har jeg også registrert meg :rosasmil: ← Jeg var å sjekket hos dem i dag, og ja du får info på mail hvis serviset du har opplyst at du er interresert i info om skal gå ut av produksjon. Greit å vite
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå