Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Samler på Gray Pearl fra Villeroy vi.

Har til tolv nå (tror jeg :klø:) men kjøper sikkert ekstra hvis vi blir flere til middag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
men på butikken sist sa dem at 18 pers begynte å bli vnalig.

Ja, det skulle de (butikkene) nok ønske blir mer vanlig.

Skrevet

Samler på Rosendal .

Enkelt og stilig synes vi

Skrevet

Samler ikke på noe, har ingen interesse for servise og slike ting. Kanskje det endrer seg når jeg blir eldre.

Skrevet

Manoir av Villeroy & Boch

Klassisk, enkelt, hvitt og bordet kan pyntes for å skape ekstra liv. Vi er på vei mot 12, men vil nok på sikt ha til 18, eller aller helst 22 for å ha til hele familien :)

Skrevet

Vi har til 12 av det ene (gamle) serviset. Det var jo komplett da vi overtok det - i 1968 skulle man jo ha til 12! ;)

I Botanica som vi samler selv har jeg som mål og komme til 12, men i første omgang prøver jeg å ha like mange av hver del.

Jeg tror at 12 som oftest holder her... Mulig at jeg har satt til noe ekstra tallerken til barna , altså..... men butikkene, ja, de ønsker nok at vi skal kjøpe til 18 (som noen over nevnte). jeg tro ikke vi har sitteplass til 18 rundt bordet jeg......

Gjest Gjest
Skrevet

Samler ikke på noe. Tror jeg ville hatt vanskelig for å bestemme meg for ETT sett med "like" ting, selv om jeg for all del synes det er fint med matchende servise. Vi har også yterst sjelden folk til middag, så behovet er lite. Her har vi litt av hvert, men ikke så forskjellige ting at det ikke går an å dekke på med det...

Om jeg skulle samlet på noe ville det enten vært et nokså nøytralt sett i hvitt/grått e.l, eller noe som var "meg". Botanica ville kanskje passet hos oss.

Gjest Gjest
Skrevet

Litt enig med Nabodama, jeg. Satser man på noe rimeligere, kan man kjøpe alt med en gang og slipper å få hetta om en tallerken går i gulvet. Dessuten spiller det jo liten rolle om en helt enkel hvit tallerken kommer fra Ikea eller Villeroy når man har et flott, pyntet bord og selskapet er godt! Jeg syns mange av de enkle servisene det er lagt fram eksempler på her er fine. Botanica ville blitt altfor "glorete" for meg, tror jeg ville gått lei fort. Men smaken er som baken - og godt er det ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Vi har et veldig pent servise som vi har kjøpt i Praha. Det er veldig enkelt og pent med en smal gullkant rundt kanten og et lite lyseblått motiv et sted langs kanten. Jeg liker det kjempegodt, men pga. fargene som begrenser pynten såpass ønsker vi oss ett til.

Inntil nylig har vi nesten bestemt oss for Jasper Conran fra Wedgewood. Stilrent og pent.

Men nå etter å ha sett Vera Wang sine serviser (også Wedgewood) er jeg litt i tvil, synes hun har laget mye fint. Så jeg må nok i tenkeboksen før vi bestemmer oss endelig.

Penservise hører uansett med synes jeg. Vi bruker det ganske ofte egentlig. Det trenger ikke være mer enn at vi vil kose oss litt en kveld bare vi to, og da dekker vi gjerne på med fint servise, fint bestikk og krystallglass. Servise skal brukes, det skal ikke bli så "fint" at det knapt nok kan brukes på julaften.

Men nå er jeg litt opptatt av slike ting da. Kan bruke lang tid før et selskap på å planlegge hvordan bordet skal pyntes, finne de rette serviettene osv. Dillete? Ja, mulig det. Men jeg synes det er kjekt å holde på med rett og slett.

Skrevet

Foglia fra Villeroy og Boch

Enkelt og pent

Skrevet

det blir nok lace for min del,etter å ha gått i butikk etter butikk for å se på serviser. Faktisk veldig vanskelig å bestemme seg, for jeg synes at det jeg hadde var så fint at alt blekner i forhold.......Men når lace var utstilt i en butikk med hvit duk, sølvbestikk og sølvlysestaker, var jeg egentlig ikke i tvil. Var veldig fint, og passer til alt :)

Skrevet
Men nå etter å ha sett Vera Wang sine serviser (også Wedgewood) er jeg litt i tvil, synes hun har laget mye fint. Så jeg må nok i tenkeboksen før vi bestemmer oss endelig.

Har du vært på kløverhuset å sett eller har du kun sett det på nettet? På kløverhuset har de det utstilt (glassbutikken i 3 etasje), veldig fine alle sammen

Gjest gjest1
Skrevet
Har du vært på kløverhuset å sett eller har du kun sett det på nettet? På kløverhuset har de det utstilt (glassbutikken i 3 etasje), veldig fine alle sammen

Hihi. Ja, det var faktisk på GlassThomsen på Kløverhuset jeg så det. :)

Skrevet
Jeg tror at 12 som oftest holder her... Mulig at jeg har satt til noe ekstra tallerken til barna , altså..... men butikkene, ja, de ønsker nok at vi skal kjøpe til 18 (som noen over nevnte). jeg tro ikke vi har sitteplass til 18 rundt bordet jeg......

Det blir nok 18 personer for min del. Vi får nok ikke plass til 18 stk rundt bordet nei, men vil ha noen ekstra i tilfelle det skulle gå noen tallerkener i gulvet. Jeg har opplevd hvor vanskelig det er å få tak i flere tallerkener når serviset er gått ut av produksjone så jeg vil ikke havne i en slik situasjon igjen etter å ha brukt titusenvis av kroner!

Skrevet
Hihi. Ja, det var faktisk på GlassThomsen på Kløverhuset jeg så det.  :)

tenkte det:) HVilket likte du best da? Jeg synes dem var fine alle sammen til wera wang, men lace var utstilt og da får du jo et bedre inntrykk...så falt for det :)

Gjest gjest1
Skrevet

Tror nok jeg likte lace best jeg også. Og kanskje også Grosgrain. Utrolig lekkert design!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...