Gå til innhold

hvilket servise samler du på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må nok begynne å samle på nytt finservise etter at det jeg har samlet på nå har gått ut av produksjon. Hvilket servise samler dere andre på? Jeg har lyst på et serivse som er enkelt, men likevel ikke kjedelig ........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg samler på Ivory fra villeroy og boch.

Litt klassisk så det går ikke av moten.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Jeg samler på Ivory fra villeroy og boch.

Litt klassisk så det går ikke av moten.

samme her.(eller; er stort sett ferdig da, har kaffe- og middagsservise til 14.)

det er fortsatt det fineste jeg har sett, veldig glad for det! :)

Skrevet

Vi har Tid fra Porsgrunn, og er veldig fornøyde.

Skrevet

Kjøpte i sin tid et hvitt fra Wedgwood med blå og sølv kant. Har angret alltid etterpå at jeg ikke valgte ett som er hvitt eller eggeskallfarget, for blåfargen gjør at det er vanskelig å velge farger på duk og på bordet ellers. Så nå er jeg på utkikk etter et nytt....

Skrevet

Samler ikke på noe, jeg.

For hvor ofte bruker man et slikt finservise? Ikke særlig ofte her i huset. Dessuten synes jeg det er bedre med noe billigere, så man kan kjøpe hele stasen på en gang, og heller også kan bytte ut når man er lei.

Bruker heller pengene på andre ting.

Gjest Gjest
Skrevet

Wedgewoods Cornukopia tror jeg det heter.

Cremfarget med gull og mase mønster.har til 14 stk-

Gjest Fruktfat
Skrevet

For hvor ofte bruker man et slikt finservise?

vi bruker det ofte! hver gang vi ber folk på mat, samme om det er mine foreldre eller vennepar, jul eller bursdag, en spesiell anledning eller bare helg.

synes man skal bruke det når man først kjøper jeg, da. :)

Gjest Gjest
Skrevet

lurer på å samle på ett nytt ett fra vera wang. heter lace

Skrevet

Vi har Botanica : http://www.villeroy-boch.com/index.php?id=..._ocrprefix=2334

Veldig veldig glad i dette! Men skulle iblant ønske meg et mer nøytralt. Blir nok noe billig Ikea det, som jeg kan bytte ut hver gang humøret forandrer seg! ;)

har også et lysegrønt og hvitt servise fra Porsgrunn 1968. Høy affeksjonsverdi gjør det flott å dekke med!

Skrevet

For hvor ofte bruker man et slikt finservise?

Jeg er fremdeles student så serviset står hjemme hos mamma og pappa nedpakket. Har kjøpt leilighet og flytter inn i desember og kommer til å ta det med meg da. Håper på å bruke det en del. Det er jo kjempe fint!!!

Skrevet

Jeg samler på Jasper Conrans Casual :)

Skrevet

Silver Superior får du hos Tilbords. Minner om Sterling, men litt mer festlig kreativitet over designet. Det er enkelt, men likevel ikke kjedelig, så jeg synes du burde ta en tur og kikke på det. Det hette Silver Lofty før, men har skiftet navn til Silver Superior.

Skrevet

tror jeg har bestemt meg for ett nytt ett fra wedgwood som heter lace (designet av wera wang). Synes det var veldig flott. er bare litt bekymra for at "alle" skal begynne med det etterhvert............., slik som skjedde med sterling da det kom (absolutt alle venninnene mine har begynt å samle på det). Kaffeserviset var kanskje litt vel mye stasj på, så litt usikkert om jeg skal ha kaffe-og middagsservise i samme serie (selv om det er kjekkest).

Skrevet

trådstarter igjen..... Ser at mange samler til 14 pers. er det vanlig? jeg samlet til 14 pers på mitt forrige service,men på butikken sist sa dem at 18 pers begynte å bli vnalig. synes nå dette var litt masse,ettersom både jeg og sambo kun har ett søsken og vi derfor er en liten familie som samles til jul etc.

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

har inntrykk av at 12 er mest vanlig jeg.

vi har til 14 fordi vi begge har flere søsken med samboere, og ofte er vi 13-15 stk (så egentlig burde jeg hatt til 16 ;) )

Endret av Fruktfat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...