lillesky Skrevet 17. mai 2006 #21 Skrevet 17. mai 2006 Bare husk på dere som har migrene at Paralgin Forte (som min samboer fikk i flere år mot migrene) forsterker migrene! Det beste er 1 paracetamol og en ibumetin, det er den beste lindringen mot migreneanfall. Min samboer tar også betablokkere (Selo Zok), og etter at han begynte med dem har han hatt mye færre migreneanfall. Han har så og si fått et nytt liv etter at han begynte med Selo Zok.
kie Skrevet 22. mai 2006 #22 Skrevet 22. mai 2006 Grunnen til at mange nå anbefaler Atacand fremfor vanlige betablokkere er forresten fordi den har mye mindre bivirkninger. Når det gjelder at legen ikke vil komme med noen alternativer, synes jeg det er altfor sløvt. I allefall om h*n ikke vil vurdere det etter at man har prøvd en medisinfri periode (for å luke vekk den medikamentutløste hodepinen). Jeg hadde en fastlege som var imot forebyggende behandling og imot Imigran i injeksjonsform (av prinsipp!). Han var derimot særdeles raus med paralgin forte for migreneplager, noe jeg verken kunne eller ville bruke så ofte. Og til slutt begynte han å prate om uføretrygd som en løsning på mine problemer.. Jeg ble så sint at jeg endelig fikk somlet meg til å bytte lege. Og å komme meg til migreneklinikken. Ikke pokker om jeg hadde planer om å gå hjemme og knaske paralgin forte i en alder av knapt 30 år når jeg følte meg arbeidsfør bortsett fra akkurat dette problemet. På migreneklinikken hadde de heldigvis samme holdning til dette som meg og det var godt å jobbe sammen med noen som hadde som utgangspunkt at jeg var arbeidsfør, bare vi fikk fikset akkurat dette problemet. Nå har jeg kanskje 1 anfall i måneden (i forbindelse med mens) og det er som regel såpass lett at jeg fint kan fullføre arbeidsdagen. Noen ganger med bruk av migrenemedisin. Man kan si hva man vil om hvor lurt det er å bruke mye migrenemedisiner, men når det er skikkelig vondt så vil jo de fleste naturlig nok gjøre hva som helst for å slippe smertene. Og det er det viktig at legen tar på alvor og derfor gir et alternativ til pasienten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå