Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 5. desember 2002 #21 Del Skrevet 5. desember 2002 Det der er tøv' date=' Milla - jeg har verken legger som tømmerstokker eller dårlig råd - og ikke ser jeg billig ut heller.[/quote'] Jeg sa ikke at du var "billig" Tusenfryd, jeg sa at stretchstøvletter ser billig ut, skal du ha høye støvletter så bør man investere i ett skikkelig par i skinn. Stretch er stygt! Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2002 #22 Del Skrevet 5. desember 2002 Hallo???? Går det an å holde seg på et litt saklig nivå å ikke dra konklusjoner om at den ene å andre ser billig og tjukk ut? Smaken er individuell, men det går an å gi uttrykk for den litt mer moderert... eller? Jeg må bare tilføye at det er ikke prisen det kommer an på om noe ser billig ut. Det er liksom ikke om å gjøre å kjøpe dyrest mulig. Selvom det ofte har bedre kvalitet, så kan det se like billig ut som noe som er mindre dyrt. Det kommer litt an på hva det blir brukt i kombinasjon til. Men jeg synes det er unødvendig å være så forbaska påståelig når det er snakk om klesstil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnie Skrevet 5. desember 2002 #23 Del Skrevet 5. desember 2002 Milla nå får du jammen meg gi deg!!! Du kan ikke sitte her og si at alle tynne jenter skal ha sånn og sånne støvletter, og tykke skal ha sånne, høye og lave slike..... Du vet INGENTING om hvordan den personen som skal ha de ser ut, heller ikke snøvit! At hun er 160, betyr ikke automatisk at hun er slank! (Sorry Snøvit, jeg sier ikke at du ikke er det heller, jeg vet rett og slett ikke, og det gjør ikke Milla heller, om hun ikke kjenner deg personlig!) Milla, du sier at du kan klær, hår og make- up, ja, det kan godt være du har litt kunnskap om det, men det er ikke dermed sagt at alt du syntes om det, passer til alle andre- eller er slik andre liker det!! Du "er" så superoverlegen på akkurat det området, hva med å tone deg ned litt og innrømme at også andre ting enn det du mener kan være fint?? (unnskyld igjen, Snøhvit, dette ble litt utenom tema!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. desember 2002 #24 Del Skrevet 5. desember 2002 Helt feil at det er "enklere" å råde ang sko/støveletter en det er med kjoler. Det finnes masse forskjellige fotformer, og legger, som ikke passer i hva som helst slags sko. Min mor har jobbet i skobutikk i mange år, og det er mange rare føtter ute å går! Selv er jeg definitivt ikke overvektig, har heller ikke legger som tømmerstokker, men pr. dags dato har jeg ikke funnet ETT par skinnstøveletter med høy "hals" som jeg får på meg! Jeg har bred fot, det vil si at dagens spisse mote rett og slett ikke går an å bruke for meg. Jeg har høy vrist, noe som gjør at det meste av støveletter uten snøring eller elastikk er umulig for meg å få på meg. Jeg har muskler i leggene, selv om anklene er smale, og knærne, som gjør at de skinnstøvelettene jeg hittil har prøvd, ikke er brede nok til meg i skaftet. Det har derfor ingen verdens ting med verken økonomi eller "fedme" å gjøre at jeg ikke kan gå med ekte skinnstøveletter! (dersom jeg ikke finner noen med snøring opp hele skaftet da!) Og bare for å gi mitt råd ang støveletter, støveletter som slutter midt på leggen kan være innmari stilig! Og se innmari klæssy ut på rett person, med rett stil og rette støveletter! Elastiske støveletter trenger heller ikke se billig ut, da du har mange forskjellige typer, og mange forskjellige smaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 5. desember 2002 #25 Del Skrevet 5. desember 2002 Men jeg synes det er unødvendig å være så forbaska påståelig når det er snakk om klesstil. Må si meg enig med 'gjest' her. Klesstil er helt inviduelt fra person til person, både når det gjelder hva en liker og hva som kler en. Tror debatten blir litt mildere hvis folk bruker litt mer 'jeg synes' istedefor 'det er'. PP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 5. desember 2002 Forfatter #26 Del Skrevet 5. desember 2002 Lange rene linjer er stikkordet for Snehvit. Ja, det har jeg selv erfart. Jeg hadde stil- og fargeanalyse for et par år siden, og ble da kategorisert etter farger (vintertype), ansiktsfasong (firkantet) og kroppsfasong (timeglassfigur). Jeg fikk en personlig tilpasset mappe med "regler" jeg bør forholde meg til, selv om det visstnok ikke var særlige hensyn jeg måtte ta. På forhånd måtte jeg krysse av et ark for hvilken virkning jeg ville oppnå med klærne, og jeg oppga da at jeg ville virke høyere og smalere - hoftene er litt brede selv om jeg er slank ellers (bruker str. S/36 og veier 50 kg). Stort sett ble det kun en bekreftelse av hva jeg selv hadde funnet ut, men likevel greit å ha. Nå klarer jeg ikke å finne den igjen, så jeg vet ikke om det evt. stod noe om støvletter der. Egentlig burde jeg visst bruke enten helt korte eller helt lange skjørt, men jeg trives nok best med knelange skjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 5. desember 2002 #27 Del Skrevet 5. desember 2002 Høye støvler til knelange skjørt vil ha en forlenget effekt, ingen tvil om det, lange skjørt til såpass korte jenter som deg blir lett veldig subbete og bomsete, da bør hvertfall skjørtet sitte pent etter på hoftene slik at du ikke skjuler kroppsfasongen din. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 5. desember 2002 Forfatter #28 Del Skrevet 5. desember 2002 lange skjørt til såpass korte jenter som deg blir lett veldig subbete og bomsete' date=' da bør hvertfall skjørtet sitte pent etter på hoftene slik at du ikke skjuler kroppsfasongen din.[/quote'] Jeg ble anbefalt lange smale skjørt i stilanalysen, men jeg synes ikke at lange skjørt er helt tingen for meg. Blir liksom litt "konete" da, føler jeg. Lange vide skjørt er i hvert fall fullstendig på trynet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana Skrevet 5. desember 2002 #29 Del Skrevet 5. desember 2002 Er heller ikke noe stor fan av stretch-støveletter, men det må vel være bedre enn å presse seg inn i støveletter som er for små...kom til å tenke på noen bilder jeg så forleden, av Beyonce fra Destiny's Child og Britney Spears. De hadde knelange støveletter på seg, men hadde ikke engang prøvd å trekke opp glidelåsen De gikk rett og slett med støvelettene åpne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 5. desember 2002 #30 Del Skrevet 5. desember 2002 Lange vide skjørt er i hvert fall fullstendig på trynet. Du høres ut som en som burde blitt med meg på shopping Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 5. desember 2002 #31 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg har et par lekre sorte støvletter med glidelås på innsiden. I tillegg har jeg et par pene sorte støvletter til midt på leggen, et par fine lyse (sandfargede) støvletter også til midt på leggen. I tillegg til det har jeg også et par brune støvletter i stretch med spiss tå, som går til under kneet (som ikke ser billige ut :-)). Synes det er greit å ha litt å velge i. Det er jo tross alt ikke alt som passer til alt Alle støvlettene er av god kvalitet og sitter godt på foten. Jeg har slanke, pene legger (om jeg skal si det selv ;-)), så korte skaft er ikke noe problem. Bruker det jeg til enhver tid passer til "dagens antrekk". Men jeg liker best å gå i de høye støvlettene da. Høye sorte støvletter er etter min menig litt mer "safe" hvis du ikke har tenkt å kjøpe flere par. De passer til det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 5. desember 2002 #32 Del Skrevet 5. desember 2002 Man får kjøpt Orublu i billigkjedene også! de har på Cubus... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2002 #33 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg bruker str 40/41 i sko!! :evil: :evil: :evil: og det er kjempevanskelig å finne skinnstøvletter som sitter fint på leggen min. De blir for vide rett og slett. Har leitet i høst etter et par nye, men uten hell. Jeg vil ikke ha spisse foran. Føttene mine er lange nok Men jakten fortsetter! Og imellomtiden får de fra i forfjor duge, men de er i semsket og jeg ønsker meg et par i glatt skinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 5. desember 2002 #34 Del Skrevet 5. desember 2002 Kjøp de støvlettene du har lyst på! Prøv de i butikken og kjøp de som ser best ut og som er best å gå i. Selv har jeg noen svarte støvletter i ekte skinn som sitter tett på leggen. Lengden er en mellomting av midt på leggen og rett under kneet, sånn at litt av beina vises når jeg har knelange skjørt på meg. De går ikke i spiss fremme, det fordrar jeg ikke, de er firkantet og smal. Hælen er ca 5 cm. De var dyyyyyr, men de var verdt hver krone :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. desember 2002 #35 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg liker ikke å gå i støvletter jeg. Har prøvd mange og synes bare at det blir så feil. Dessuten har jeg høy vrist og det er kronglete og vanskelig å få på seg laaange støvletter da. Går veldig sjelden i skjørt også og i såfall er de fotside, så støvlettene hadde ikke vært synlige uansett. I stedet har jeg et par "halvstøvletter", sånne som stopper et stykke ovenfor ankelen. Ikke spiss tupp da.. det ser snålt ut. Vet at det er moderne, men jeg liker det fortsatt ikke. Mine halv-støvletter ser ut som støvletter når jeg har bukse eller langt skjørt. Men de blir ikke så "klengete". I utgangspunktet liker jeg ikke sko i det heletatt. Trives i sandaler jeg. Men det blir kanskje litt kaldt på denne tiden av året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 5. desember 2002 Forfatter #36 Del Skrevet 5. desember 2002 Du høres ut som en som burde blitt med meg på shopping Ja shopping er gøy, men det er ikke alltid så lett å vite hva man skal plukke ut. Det er greit nok med festlige topper o.l, men litt verre når jeg skal finne en kledelig bukse blant alle hyllemetrene med sorte bukser (eller hva slags farge jeg skulle være på utkikk etter). Etter å ha prøvd tre-fire bukser som ikke passer eller ser bra ut, blir jeg litt lei. I utgangspunktet liker jeg ikke sko i det heletatt. Trives i sandaler jeg. Men det blir kanskje litt kaldt på denne tiden av året. Hva - går det virkelig an å ikke like sko??? :o Men så lenge du bor i Norge har du nok ikke noe annet valg enn å la sandalene stå i skapet tre fjerdedeler av året. Skjønt, jeg synes jeg ser deg for meg der du går fullt påkledd i tykk vinterjakke, lue, votter og skjerf i kulda - men med åpne sandaler på bena. Særlig i Oslo med sørpeføre ville nok det vært veldig behagelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 5. desember 2002 #37 Del Skrevet 5. desember 2002 på utlendingsskolen min gikk damene fra afrika og slikt i sandaler selv om vinteren UTEN strømper under, så tar de av seg sine åpne sandaler under bordet og vifter med sine upedikyrerte tær.... urk... :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 5. desember 2002 Forfatter #38 Del Skrevet 5. desember 2002 Man får kjøpt Orublu i billigkjedene også! de har på Cubus... Takk for det, Linnea. De strømpene skal jeg teste ut - kanskje disse ikke rakner etter et par gangers bruk slik de fleste strømpene mine har en tendens til å gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 5. desember 2002 #39 Del Skrevet 5. desember 2002 De pleier å holde lenger-bedre kvalitet :D Jeg bruker bare Orublu sine stay ups(15 den), holder mange vask!! Ikke så dyre heller, 99 kr.. Et lite tips er å ikke bruke skyllemiddel når man vaske de, gjør man det blir silikonen for "glatt" til å holde strømpene opp Vanlig strømebukse koster også 99, den heter Magie. Ellers har de strømpebukser med hold in effekt til 149 og 199, og ekstra tynn(8den) med sandaltå til 99... Kanskje noen synes de er litt dyre, men de holder lenge! Dessuten er det lurt å vaske de i vaskepose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 6. desember 2002 #40 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg er en av dem som sliter med å finne skikkelige støvletter. Jeg pronerer, det vil si at jeg legger mest vekt på indre delen av forten når jeg går, så jeg er avhengig av at hælen på selve støvletten dekker hele tverrflaten på hælparitet, hvis en ser bakfra, men de kan sett fra siden av være så smale de bare vil... Noen som ser poenget? Ikke kittenheels, det er umulig for meg å gå på, rett og slett. Har slanke fine legger, men er relativt lav (ca. 158cm) og vil nå litt opp i høyden i vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå