Gå til innhold

Liker du foreldrene dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et helt greit forhold til mamma, men liker faktisk ikke pappa (de er skilt).

Årsaken er at han er sur og klagete, veldig egoistisk (ser ikke andre enn seg selv) pluss at han aldri var noe særlig opptatt av oss barna da vi var små.

Han ga alltid uttrykk for at vi var til hinder for ting han skulle, og at det var så dyrt å ha barn. (Vi fikk ingenting sammenlignet med andre, han tok oss heller aldri med på noe).

Han var ikke alkoholiker, men de hadde noen svært fuktige fester i helgene og vi barna var jo hjemme da med stua fullt av fulle folk og røyk.

Ok, ingen voldelig psyko, men like fullt - jeg kjenner at jeg ikke bryr meg så mye om ham. Skal jeg si hvorfor neste gang han sutrer over at han er ensom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvet hvordan det er med en egoistisk mor, og jeg har prøvd å forklare hvordan jeg har det i forhold til henne, men det nytter ikke, moren min klarer ikke å tenke på andre enn seg selv.

Kanskje du skal si det på en veldig fin måte om hvordan du har opplevd ting og prøve å fortelle ham at han ikke kommer noen vei med å sutre..

Hvis dere ikke har noe nært forhold, så gjør det vel ikke så mye om han blir sur eller sint..? Men sagt det, det hadde jeg nok, for da hvet han iallfall hvorfor du ikke er så veldig opptatt av ham..

Skrevet

Ja, kunne ikke fått bedre foreldre. :)

Attpåtil har jeg fått noen fantastiske svigerforeldre!

Gjest Gjest
Skrevet

Mamma er grei. Vi er gode venner. Innen rimelighetens grenser. Min far er en idiot. De har aldri vært sammen etter at jeg ble født. Min stefar er et svin som drikker. Svigerene er...vel. Vi går ikke overens.

Gjest Gjest
Skrevet

Psykisk syk mor (kun de som har opplevd det vet hva det dreier seg om..)- far som er dominerende, men ellers ok

Svigermor klager og syter, svigerfar helt grei

Skrevet

Liker moren min ja..men har karriere mamma og da jeg var liten så synes jeg det ble bra kjedelig med at hun alltid jobbet overtid. Mye borte på møter osv. El.går vi rimelig godt overens. Jeg har en ting jeg ikke liker med henne. For henne kommer liksom menn el. mannen først. Hun har et litt gammeldags kjønnrollemøster - endatil hun er karrierekvinne. Jeg blir litt irritert når det er ting jeg greier helt utmerket,så skal hun liksom ha samboeren min til å gjøre det senere f.ex.

Ellers kom jeg ikke overens med pappan min. Vi kranglet kjempemye,men han var også autoritær. Idag fordrar jeg ikke autoriteter. Videre hadde vi samme greia med mye helgefesting og endel krangling. Så idag vil jeg ikke at mine barn skal måtte våkne opp til slikt i helgene. Men,pappan min døde og jeg grubler faktisk enda på om det var bra eller dårlig at han døde. Fordi jeg tror jeg ville blitt en helt annen person om han hadde fått forme meg mer.

Så jeg vet ikke om jeg likte han...merkelig nok. Men savner han gjør jeg enda.

Skrevet
Psykisk syk mor (kun de som har opplevd det vet hva det dreier seg om..)

:enig:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har fantastiske foreldre! Begge to!!

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Jeg liker dem kjempegodt, er ikke noen jeg er mer glad i enn dem. Dessuten er de litt sprø og oppfører seg ganske ungdommelig :)

Samtidig har de visse sider som jeg ikke liker og som sårer meg ganske mye, men når man elsker noen så høyt så godtar man at de har både fantastiske og forferdelige egenskaper, innenfor rimelighetens grenser selvsagt.

Endret av CatPower
Gjest Virvel
Skrevet

Mamma og pappa er heltene mine. De er virkelig de menneskene jeg ser mest opp til i hele verden, og det at de er stolte av meg og blir glade av å være sammen med meg betyr alt. De er ærlige, ordentlige, morsomme, rettferdige og har aldri blandet seg borti mine store og viktige valg, som f.eks. da jeg skulle søke videregående, høyere utdanning osv. Jeg følte det vel ikke alltid sånn da jeg var yngre (kranglet masse med dem en periode da jeg var 15-16), men nå i ettertid ser jeg jo at jeg alltid har hatt veldig stor frihet. Jeg er så stolt av dem for at de alltid har latt meg bestemme selv hva jeg vil med livet mitt, og jeg er stolt av det forholdet de har til hverandre. :hjerte:

Skrevet

Ja, jeg har flotte foreldre. Det viktigste av alt, og det jeg satte og setter mest pris på er all den tiden de brukte på oss. De aller fleste av mine venner ble skyflet ut i hagen med beskjed om at det var fint vær så nå måtte de være ute og leke, foreldrene gjorde aldri noe med barna sine. Mine foreldre var sammen med oss, vi dro på hyttetur og piknik, vi bygget snemenn og snehytte i hagen om vinteren, på kveldstid satt vi rundt bordet og spilte spill (det gjør vi fremdeles når vi samles, selv om vi barna er voksne), de var rett og slett med på alt. Det er mye annet jeg kunne dratt fram, som at de aldri har presset oss i retninger vi ikke ønsket, som at de alltid fortalte og viste oss hvor glade de er i oss, at vi alltid visste at vi kunne komme til dem hvis det var noe, og ikke minst alt det de har lært oss. Jeg kunne ikke fått bedre foreldre.

Skrevet

:enig_anim: Det gjør jeg. De har sine feil, absolutt. Men om noen av barna skulle trenge hjelp, stiller de alltid opp!

Gjest marthepia
Skrevet (endret)

Jeg liker slettes ikke mamma. Skal jeg forklare hvorfor blir det laaaangt!

Pappa er grei, bortsett fra at han er spilleavhengig, selger og bruker narkotika og har vært i fengsel. Men det som er det rare er at mamma er mye verre!!!

Pappa er grei og snill og holder det han sier. Ting blir gjort for å si det sånn, men med mamma nei. Mamma er psykisk ustabil og lider av depresjon og mye mer!!

Endret av marthepia
Gjest singel!
Skrevet

Foreldrene mine er rett og slett supre!De stiller opp og er der for meg samme hva, og det er utrolig godt!Da er det så godt å gi noe tilbake også.

Så er det så morsomt å se de sammen, de er forelska ennå de etter mange,mange år sammen.Sånn vil jeg å ha det :)

Skrevet

som jeg skrev i talten til søvlbryllupet til mamma og pappa: dere er verdens beste. Man kan ikke velge foreldre, men jeg har jo fått de foreldrene jeg hadde valgt om det var mulig å velge :)

Gjest Anerikke
Skrevet

Jeg er veldig glad i mamma og pappa! :hjerte:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg er også veldig glad i mamma og pappa, selv om jeg har hatt mine krangler med dem.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er veldig glad i mine. Selvsagt har de sine mindre positive sider de og, men det har jo alle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...