Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #21 Skrevet 15. mai 2006 Er det noen som vet om man må vente 4 timer med å spise og drikke, samt et til døgn med kun suppe og yoghurt, etter at man har tatt ut den bomullstingen da? - Eller er alt ok da?
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #22 Skrevet 15. mai 2006 Er det noen som vet om man må vente 4 timer med å spise og drikke, samt et til døgn med kun suppe og yoghurt, etter at man har tatt ut den bomullstingen da? - Eller er alt ok da? ← Det har jeg aldri vært borti ved noen av de 3 visdomstennene jeg har trukket og operert ut. Dersom tannlegen ikke har sagt at du skal være spesielt forsiktig, og du greier å spise, så er det vel bare å græbbe innpå. Det eneste som kan være greit er å spise mest mulig på motsatt side dersom du ikke er sydd. Det er noe dritt om mat blir sittende i hullet.
Gjest meya84 Skrevet 15. mai 2006 #23 Skrevet 15. mai 2006 Jeg fikk den beskjeden. Nå var det med å ikke spise 4 timer etterpå etter operasjon av visdomstann, ikke vanl trekking! Var sikkert litt kjapp da jeg svarte. Ved operasjonen måtte han skjære en del, og borre litt i beinet rundt..så er vel det som er forskjellen fra å trekke.. Men, å hive innpå med mat rett etter man kommer ut fra tannlegen er vel uansett ikke så lurt.. Tenk å få mat nedi det hullet da..aaaaau
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #24 Skrevet 15. mai 2006 Vet dere hvor lenge man bør holde seg unna alkohol etter å ha trekt jeksel? Tenker at siden det hullet ikke er grodd, så går vel alkoholen rett i blodet? Er for flaut å spørre tannlegen om det.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #25 Skrevet 15. mai 2006 ts her! det går helt fint med hullet nå, jeg passer på å fjerne alle rester som legger seg i hullet med tannpirker etter hvert måltid. jeg drakk sprit 3 dager etter at jeg trakk tanna hehe... gikk helt fint det
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #26 Skrevet 15. mai 2006 Vet dere hvor lenge man bør holde seg unna alkohol etter å ha trekt jeksel? Tenker at siden det hullet ikke er grodd, så går vel alkoholen rett i blodet? Er for flaut å spørre tannlegen om det. ← Går du på smertestillende etter trekkingen bør du definitivt holde deg unna alkohol.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #27 Skrevet 16. mai 2006 Hva med alkohol når man har fått betennelse nedi hullet og har fått antibiotika? Ikke tablett kur, men en tøyfille med antibiotika som er stukket nedi hullet.
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2006 #28 Skrevet 16. mai 2006 Hva med alkohol når man har fått betennelse nedi hullet og har fått antibiotika? Ikke tablett kur, men en tøyfille med antibiotika som er stukket nedi hullet. ← Tror det skal gå greit Jeg drakk i hvert fall
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #29 Skrevet 16. mai 2006 Cat power: Var det lenge etter at du hadde fått pencillin at du drakk da? Mens du ennå hadde den tøyfilla med penicillin inni hullet etter tanna?
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2006 #30 Skrevet 17. mai 2006 Man bør vel alltid rådføre seg med legen hvis man er usikker på hvilken type antibiotika det er man har fått?
Gjest gjest1 Skrevet 17. mai 2006 #31 Skrevet 17. mai 2006 Tannlegen sa til meg at tøyfillen bare var viktig første døgnet, etter det kunne jeg prøve å ta den ut eller la tannlegen gjøre det på kontrolltimen uka etterpå. Så da går jeg utifra at man kan drikke etter det første døgnet.
Gjest jannike Skrevet 3. juni 2008 #32 Skrevet 3. juni 2008 hei, jeg har trukket en visdomstann for 8 dager siden, jeg har fått betennelse og det smaker vondt og lukter værre. hvordan kan jeg fjerne betennelsen? noen tips? hvor lang tid tar det? har prøvd og skylde munn med munnskyldevann, klorheksedin(smakte grusomt btw) skylder munnen med vann konstant og har også tatt klorheksedin på q-tips og stokket det oppi hullet, og jeg har ennå betennelse. what to doo?
Gjest Bond Skrevet 4. juni 2008 #33 Skrevet 4. juni 2008 Tilbake til tannlegen? Jeg fikk en del mat inn i det også, så bare gikk til tannlegen en gang til og fikk det skyldt godt der. Tannlegen har også medisin hvis du faktisk skulle ha betennelse der.
Bokormen Skrevet 4. juni 2008 #34 Skrevet 4. juni 2008 hei, jeg har trukket en visdomstann for 8 dager siden, jeg har fått betennelse og det smaker vondt og lukter værre. hvordan kan jeg fjerne betennelsen? noen tips? hvor lang tid tar det? har prøvd og skylde munn med munnskyldevann, klorheksedin(smakte grusomt btw) skylder munnen med vann konstant og har også tatt klorheksedin på q-tips og stokket det oppi hullet, og jeg har ennå betennelse. what to doo? Om du har prøvd å skylle daglig med klorhexidin og det ikke har hjulpet, bør du nok tilbake til tannlegen ja, som vanligvis vil skylle bedre enn du får gjort, og kanskje legge ned en veke med antibiotikasalve på (dette varierer litt fra tannlege til tannlege og hvor kraftig betennelsen er). Man skal helst ikke stikke noe OPPI hullet, da det vil forstyrre tilhelingen og innveksten av nytt vev, samt dannelsen av et blodkoagel...
leandra Skrevet 6. juni 2008 #35 Skrevet 6. juni 2008 Det er ikke farlig at det setter seg mat i hullet så lenge du er flink å skylle. Jeg trakk nylig en visdomstann og satte en druestein fast i hullet. Den fikk jeg ikke ut, så den lå der i en uke, ca. Det var ikke antydning til betennelse likevel. Før jeg trakk tannen, derimot, hadde jeg betennelse nærmest konstant. Jeg tror ikke du trenger bekymre deg, men du kan jo unngå druer med stein
Brunhilde Skrevet 6. juni 2008 #36 Skrevet 6. juni 2008 Hvis du har så mye betennelse at det smaker vondt bør du gå til tannlegen og få lagt ned antibiotika og få en tablettkur. Du klarer ikke å skylle bort betennelse selv uten sprøyte, og når du skyller skal du bruke fysiologisk saltvann. Fortsett å skylle godt med Hextril eller Corsodyl, men viktigst av alt er det å komme seg til tannlegen kjapt.
Gjest Kaxxy Skrevet 1. august 2013 #37 Skrevet 1. august 2013 Nå er jeg ganske bekymret, siden dere snakker om et hull der tanna har vært... for jeg har fått en gedigen, rød, utstående kul der som blir tygget på hele tiden... betennelse?..................... er tredje dagen i smertehelvetet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå