Gå til innhold

Skal vi legge inn det første budet?

Rioja

Anbefalte innlegg

Oi oi oi... Sommerfugler i magen...

Jeg og min kjære skal kjøpe oss hus!!!

Vi har funnet "huset vårt", med prisantydning 2.200.000,- (Skjelver i knærne hver gang jeg tenker på summen.) Vi har finansieringen klar, på 2.2, men har ikke mulighet til å gå noe over dette.

"Huset vårt" har stått annonsert 3 ganger, og prisantydning er senket 2 ganger. Det har enda ikke kommet inn bud!

Så nå diskuterer vi fram og tilbake; skal vi legge inn det første budet, og hva skal vi evt. by? Eller lønner det seg å sitte på gjerdet og vente enda lenger...

Håper på mange gode råd fra KG's brukere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor sitte på gjerdet å vente hvis dere har funnet drømmehuset? Hvorfor vente på at noen andre skal by slik at dere kan by over?

Hvis huset allerede har vært annonsert flere ganger begynner sannsynligvis selger å bli litt på tuppa, så jeg vil anbefale dere å legge inn et bud godt under prisantydning, f.eks. 2.000.000. Det vil være gunstigere for selger å selge til dere for denne prisen enn å annonsere med redusert prisantydning en gang til. Hvis dere ikke får det har det jo ikke kostet noe å prøve!

Lykke til!

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Leo. Jeg ville også lagt inn et bud på godt under takst. For hvis dette er drømme huset deres, så hvorfor la det gå fra dere. Plutselig kan jo selger også ombestemme seg for å ikke selge, og heller vente på bedre tider. Så jeg ville ha lagt inn et bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville til og med lagt inn bud så "lavt" som 1,9.....

Dere har ingenting å tape på å gå lavere, og så har dere muligheten til å være med litt på en evnt budrunde.

Lykke til da, det er utrolig gøy å kjøpe hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gått langt under taktst.

Selgeren har sikkert gjeld som skal betales og vil ha mest mulig for boligen.

Jeg ville lagt inn bud på 2.1 mill og ikke et øre mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gått langt under taktst.

Selgeren har sikkert gjeld som skal betales og vil ha mest mulig for boligen.

Jeg ville lagt inn bud på 2.1 mill og ikke et øre mindre.

... det er da ikke kjøpers problem... Ingen grunner til å legge inn for høyt bud... Begynn på 2,0 og se hva som skjer... Dette er et spill der ALLE er ute etter å vinne... selger, kjøper og megler... Husk det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener ikke at det er kjøpers problem, men det er ofte lettere å få akseptert budet dersom det ikke ligger for lavt.

Dessuten er det lettere å dra med seg andre i budrunden desom budet er lavt.

Vel.. dette er min erfaring da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når huset har vært gjennom flere visningsrunder så kan det tyde på at det ikke er så alt for mange interessenter. Spør megleren om selger har avvist noen bud tidligere!

Jeg ville lagt inn bud så snart som mulig. Vi la inn bud på 400' under takst, fikk huset til 200' under takst. Selv etter at vi la inn bud, kom det ingen flere budgivere på banen og vi forhandlet derfor direkte med selger (noe som også er mulig, selv om de avviser det første tilbudet en kommer med). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...