Gå til innhold

Prins


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Husk på en ting småpiker, VI vet ikke et kvidder om den foranliggende årsaken til at MM ikke hilste på sin far.

For alt vi vet kan hun, og sannsynligvis så har hun gode grunner til det.

10na icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

MM, har uansett gjort for mye dumt til at det hun skulle bli dronning, synes det er skandaløst... Party on baby!! ;( ...

Det er greit å ha litt på seg, men misbruk av narkotiske stoffer er streken!! Andre personer som blir avslørt i offentligheten for misbruk må ta hatten sin å gå! Rett forblir rett og galt er fortsatt like galt uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jo da kan være hun har grunner til å ikke hilse på sin far men i hennes posisjon bør man kunne forlange at hun fjør sure miner til slette spill.Synes henne sfar virker hyggelig,om enn noe litt på druen og pr-kåt.Men d er vi da alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvorvidt MM selv har tatt valget om ikke å hilse på sin far, vet INGEN. Det kan i denne sammenheng faktisk også tenkes at dette faktisk er noe hun har fått beskjed om ikke å gjøre.

Om hun skal dømmes og også fratas muligheten til å bli vår neste dronning, ene og alene grunnet sin fortid - mener jeg er moralsk forkastelig. Vi har alle en fortid, og fortid ER fortid enten en skal bli Norges neste dronning eller ei.

Forresten, har dere ikke annet å gjøre enn å debattere MM???? Går det ikke an å akseptere at vår Kronprins har tatt det veloverveide valget han har tatt???

Hvorvidt landet er tjent med et pengeslukende kongehus............ vel, DET er en annen diskusjon.

10na icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med Tusenfryd! Ikke gå på alt man leser i VG, Se & Hør o.l. Dere børe være litt mer kritisk til det man leser (og også ser!).

MetteMarit viser vel at hun er voksen siden hun ikke diskuterer sine familiforhold i media! Dessuten er det jo mange voksne mennesker som ikke har noe forhold til sine foreldre også... Tror ikke hun er høy på pæra... Fok som kommer med slike beskyldninger (på kjendiser generelt) synes jeg høres ut som lider av misunnelse... frustrert.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjære 10na.

For noen av oss er det uforstående at Haakon kunne velge en jente med liten eller ingen utdannelse, samboerforhold med kriminelle og eksperimentering med narkotika.

For noen av oss er det også direkte vondt at en med slik bakgrunn skal bli vår neste dronning. Jenta selv er sikkert veldig hyggelig, men jeg er redd for at hun vil ha vanskeligheter for å utvikle dronningrollen sin med bakgrunn av den manglende evne til utvikling hun har vist tidligere.

Jeg synes det er fint at vi har et sted å debattere slike saker så lenge vi ikke går til personangrep. Det er viktig at slike tanker får lov til å luftes og ikke kveles.

Ved å debattere det får ihvertfall jeg et mer nyansert syn, og jeg var veldig i mot det tidligere. Nå er jeg bare litt i mot.

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg synes det er forkastelig den fortiden hun har. Derfor har jeg ingen respekt for disse hippie tendensene som den framtiden slottet bringer på banen..

Hadde Kong Olav levd, ja da hadde vi aldri fått utblanda det blå blodet noe mer.

Det her handler om royal skikk.

Om fortid er fortid, alle har ikke en fortid som inbærer eksprementering med narkotiske stoffer, og en kriminell far.

Nok av andre norske jenter som det er mer respekt av ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at alle må legge seg opp i hva MM gjør og ikke gjør, og ikke minst hva hun har gjort og ikke.

Hva har fortiden til en person med saken og gjøre? De som dømmer andre må virkelig ha levd plettfrie liv, som tør å se så ned på folk på grunn av ting de har gjort.

Jeg har da også gjort dumme ting, og vet dere hva; det er ikke mye jeg har lært mer av enn mine dumheter!!!

Jeg har også utviklet en bedre evne til å forstå andres situasjon, fordi jeg vet at alt et menneske gjør, det kunne HVEM SOM HELST ha gjort dersom de var i nøyaktig samme situasjon.

Om Marius blir prins er vel heller tvilsomt, og det er vel heller ikke utarbeidet noen lov om dette, da det sikkert ikke har vært en tenkelig situasjon tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet ikke hva som "ligger bak" at Mette Marit ikke vil snakke med/ha kontakt med sin far. Det har vi heller ikke noe med.

Jeg synes at pappa Høiby tråkker langt over alle streker med sin "oppførsel". Noen bør fortelle den mannen hva diskresjon er - han oppnår jo ikke annet enn at han ødelegger for Mette Marit. (Faren var jo ikke invitert til sin sønns 40-års dag heller....... det er nok ikke bare Mette Marit i den familien som ikke har noe godt forhold til sin far.)

Som et apropos: Har dere noen gang sett uttalelser fra Dronning Sonja sin familie? Har de noen gang kritisert offentlig Sonja eller hennes familie. Nei, pappa Høiby har mye å lære han...... og jeg synes det er dårlig gjort av pressen og "spille på han". De bare utnytter han jo.....

Noen "på denne tråden" sa at kongehuset koster for mye penger........tror dere virkelig det hadde kostet mindre med republikk??

Hilsen monarkist! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ponita: Hva ens fortid har med personen å gjøre???? Du har jo virkelig skjønt poenget her i verden da! Jeg mener jeg har rett til å se ned på MM for den måten hun har levd på fordi jeg har en viss moral og mening ang slik livsførsel!! Det er forkastelig.

Uansett så tror jeg neppe vi trenger å diskutere om MM er voksen eller ikke. Det er slottet som bestemmer hvordan de skal oppføre seg, hva de har lov til å snakke om, hva de kan kommentere, hvilke sider av privatlivet som skal/bør holdes skjult. MM har nok fått nok instruksjoner fra slottet ang sin far.

Jeg blir helt kvalm av dette. Kong Harald og Dronning Sonja er de siste virkelige kongelige. De har den royale stilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-03-19 17:54, anonym wrote:

Kjære 10na.

For noen av oss er det uforstående at Haakon kunne velge en jente med liten eller ingen utdannelse, samboerforhold med kriminelle og eksperimentering med narkotika.

For noen av oss er det også direkte vondt at en med slik bakgrunn skal bli vår neste dronning.  Jenta selv er sikkert veldig hyggelig, men jeg er redd for at hun vil ha vanskeligheter for å utvikle dronningrollen sin med bakgrunn av den manglende evne til utvikling hun har vist tidligere.

Og hvem er DU som kan dømme et menneske utelukkende grunnet en fortid DU ikke aksepterer?

Hvem er DU som kan dømme et menneske som offentlig har innrømmet OG beklaget sin tidligere livsførsel?

Og HVOR står det at norges dronningemner skal være like uskyldsrene som Mor Teresa?

Wake up - vi lever i år 2002............

Angående vårt pengeslukende kongehus, så JA, jeg mener at vi hadde vært bedre tjent uten. Hva gjør egentlig kongefamilien????....... representerer....... hvem betaler det?.... du og jeg....... hvem betaler når slottet pusses opp?...... du og jeg. Ovennevnte faktorer sett sammen med at vår flotte konge ikke har noen som helst myndighet - bortsett fra begrenset veto rett...... gjør at min oppfatning er som den er.

10na icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så irritert og såret av alle de ekle kommentarene om MetteMarit. icon_frown.gificon_mad.gif

Jeg kjenner henne ikke, men det dere sier synes jeg går over grensen. Hvordan kan dere si at hun ikke er voksen fordi hun ikke kanskje liker faren sin så godt (det kan jo hende at hun har god grunn til, eller at det er slik forholdet deres er og de synes det er det beste for dem) at hun ikke har utdanning (noe som IKKE stemmer, hune har jo flere års universitetsutd og fortsetter, fordi hun har brutt studie for en stund) at hun har en luguber fortid (HALLO: jeg lurer på om noen av dere er så fordømt plettfrie!) Dere er dømmende, sneversynte og ikke minst en kjempestore tilhengere av JANTELOVEN.

Dessuten; selv om hun hadde gått på sosialen i alle de år , ikke gått på skole, og var deltids-vaskekjerring på super'n, så betyr det ikke at hun er et kjempefint menneske og kjempegodt kvalifisert til å representere Norge.

Heia til alle som våger å være mer enn A4 og kommer seg frem i livet! hoppe.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja vel Melian: Du kjenner tydeligvis denne MM! Fortell litt om henne da!

Universitetsutdannelse? Vanskelig når en ikke har eksamen fra ungdomsskolen engang og ingen artium.

Jeg er ikke A-4, jeg er NORMAL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Du A4 anonyme normale.......

Det dreier seg overhodet ikke om hvorvidt en kjenner MM eller ei. Det vi prøver å få fram er at jenta må godtas for den flotte representative damen hun faktisk er.

Aner jeg et snev av misunnelse...... JA, det gjør jeg.

10na icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen dreide seg opprinnelig om Svein O. Høibys uttalelser om hvorvidt Marius burde bli prins eller ikke.

Om MM er skikket til å representere Norge eller ikke er litt på siden, og jeg ber dere holde dere til temaet.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på hvorfor ikke SvenO har fått et godt tilbud fra slottet for å holde kjeft.

Det var da så stille og fredelig en liten stund etter bryllupet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjære 10na.

Ser du går til angrep på meg og min person. Du lurer på hvem JEG er.

Vel, jeg er altså en kvinne som tør å ha egne meninger. Ikke bare dilte etter alle andre i hva som er aksptert korrekt å mene.

Jeg tror jeg representerer en av svært mange andre som er over 30 år og som synes at kronprinsesse- og dronningrollen er svært viktige jobber for Norge.

Jeg er en person som har hatt modenhet nok til å si nei-takk til narkotika, aldri levd smmen med kriminelle, tatt høyere universitetsutdannelse fordi jeg synes det er verdifult og har en høyere stilling innen norsk næringsliv. Om mitt plettfri rykte er grunnen til at jeg gjerne skulle ha andre ting anderledes? Absolut ikke. Jeg bare vet at det å være såkalt plettfri er veldig vanlig i Norge. Om jeg har rett til å mene noe om kongehuset?? Klart det! Jeg har like stor rett som alle andre.

Hvor det står at man må være like ren som Mor Theresa for å være en del av kongefamilien? Nei det vet jeg ikke 10na. Dette må være en av dine mange andre fantasier. (Mente siste setning med humoristisk glimt i øyet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonym!

Jeg skjønner ikke hvordan du kan anklage andre for å gå til angrep på din person så lenge du hele tiden fremstår som anonym!!!

Jeg gidder ofte ikke lese innlegg fra anonyme så nøye, jeg, fordi jeg synes det ligger litt lite tyngde bak et innlegg fra noen som ikke tør være noe annet enn hvem-som-helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og en ting til, forresten;

Takke meg til å ha en og annen plett på min fortid, fremfor å bli en hoven og selvgod fjott uten forståelse for andre! Som hoverer over å ha opptrådt så modent og plettfritt.

Vett du hva, anonym, jeg ville aldri, aldri byttet fortid med deg! jeg tror faktisk jeg har lært ganske mye om hvordan å leve og ha det godt både med andre og meg selv UTEN å ha en høy universitetsutdannelse!

Men menneskelig forståelse og empati veier vel ikke mange vekttallene i de fleste utdannelser (med mindre du er psykolog eller sosionom el.l)

JA til MetteMarit!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...