Gå til innhold

Sørlendinger


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Utifra svarene, har sørlendinger åpenbart problemer med å innse at det ER regionale forskjeller på folk!

Nordnorske damer er ofte litt tøffere og mer frempå enn jenter lenger sør. Trøderske mannfolk er godslige karer som liker en dram. Sunnmøringer er litt mer forsiktig med pengene sine. Vestkantgutter er jålete. Bergesere er ikke beskjedne.

Kom igjen, søringer! Vis litt selvinnsikt her nå!!

Jeg har et ordentlig rasshøl av ei nordlendingkjerring. Jeg brøler og brauter og tar spionbilder av henne og legger ut på nett. Hun hvisker og forteller sin venn at hun følger med på meg. Jeg vedder på hun har kikkert og >:--(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest seroxata
Nesten litt godt å høre fra en sørlending selv ;)

ønsker jo ikke at det skal være sånn, men jeg og føler det er så vanskelig å komme i kontakt med folk herfra :forvirret:

Alle har de vennene de "trenger" på en måte. Og så er de hyggelige frem til et visst punkt, så kommer man bare ikke nærmere.

Men må innrømme at om man treffer noen som ikke har tilbragt hele livet kun i byen, men som har bodd andre steder, så hjelper det.

Hvordan skal man bli kjent med disse sørlendingene??

Jeg har bodd her hele livet, og føler ikke jeg har de vennene jeg "trenger", dvs, jeg vil alltid gjerne ha flere :ler:

men jeg har merket det spesielt godt ute på byen, hvor utrolig mange klikker det er!! og det er jo så og si umulig å komme inn i varmen! :(

tilogmed når en drikker der ute, så kan folk være skikkelig ovenpå!

så hvordan en skal bli kjent med oss, haha.. ja.. det er ikke lett ;)

iallefall ikke med de fleste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, det er dumt det er slik.

Jeg hadde ihvertfall hatt veldig lyst til å bli kjent med noen fra byen og, ikke bare tilflyttere.

Men det er veldig vanskelig.

Synd ikke flere er som deg da seroxata :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata
Nei, det er dumt det er slik.

Jeg hadde ihvertfall hatt veldig lyst til å bli kjent med noen fra byen og, ikke bare tilflyttere.

Men det er veldig vanskelig.

Synd ikke flere er som deg da seroxata :)

er ikke sikkert de andre ser på meg som en lett person :D kanskje jeg er like utilnærmelig og ekkel, men ser det ikke selv, og tror jeg er en solstråle, hehe...

er det kr.sand du holder til? jeg har flyttet til lyngdal nylig, her er det helt annerledes med folk, superlette å komme i kontakt med :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
er ikke sikkert de andre ser på meg som en lett person :D kanskje jeg er like utilnærmelig og ekkel, men ser det ikke selv, og tror jeg er en solstråle, hehe...

er det kr.sand du holder til? jeg har flyttet til lyngdal nylig, her er det helt annerledes med folk, superlette å komme i kontakt med :=)

Jepp, holder til i Krs :)

Skulle tro at en by er litt mer..åpen. Men det er søren meg en liten by når alt kommer til alt ;)

Syns det hadde vært kjempe kjekt jeg, å blitt kjent med lokalfolk det er ikke viljen det står på :)

Og når vi er på byen, for man da alltids kontakt med menn, det er verre med jentene fra byen.

Ellers så virker det som om man er en magnet på andre utenibysfra, vi finner hverandre i mangel på byenfolk å være med :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

"Nettopp.

Da har mine antagelser rot i virkeligheten da

Jeg føler og at sørlendinger er noe falske rett og slett..østlendinger er mye flinkere til å bare SI det de tenker eller føler.

En sørlending sier at alt e' bare greit!

Mennene er noe sjåvinistiske syns nå jeg, og jentene oppfører seg som prinsessen på erten alle sammen.

De liker ikke konkurranse og er overhodet ikke åpne for å bli kjent med nye mennesker.

Kanskje litt harde ord dette, men mener det "

haha.. her er vi bergensere dypt uenige! østlendinger tør ikke å si ifra hva de tenker el mener, det er det vi som gjør. vi brautende og høylytte bergensere=P og østlendinger blir sett på som litt sure av mange. står man på et bussstopp her i bergen er det mange (jeg sier ikke alle!), så hilser man på de fremmede rundt seg, men på østlandet står du bare der opp og ned.. sørlendinger blir sett på som blide og søte mennesker.. og kanskje litt bibelfrelste mennesker! det er ikke noe negativt, men vår erfarning er vel at de er litt mer ekstreme der nede enn ellers i landet. og for mye av det gode er ikke alltid bra.. og de skryter av pen været sitt =P hehe, men der skal ikke vi snakke, bergensere skryter av alt og ingenting;) nordlendinger e tøffe og barske folk, som tåler en trøkk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek
Dere som er sørlendinger, hva skiller dere fra oss andre nordmenn - sånn helt generelt??

Er det sant at gutta fra sørlandet forguder mamman sin, og er det sant at jentene alltid er blide og behagelige?

Hva er typisk for sørlendinger??

Jeg er fra kr.sand, og det var en bydel jeg bodde på tidligere (den bedre siden av byen)

der var det flere kirker en butikker!

jeg føler veldig mange sørlendinger er kristne, men det er ikke såå mange som er superhyper kristne!

gutta er ikke mamma dalter, men selvsagt finnes det unntak..

Mange er jo blide og hyggelige, men føler likevel at vi er litt "sure"

sjeldent du ser en fremmed smmile til en annen på gata, av en grunn..

Men eller så er vi ganske slappe, hehe :ler:

både i dialekten(som jeg ikke liker selv) og at vi stresser ikke så mye..

vi digger å sitte på fiskegrygga om sommeren, og ut i båt, for det er så maaange fine plasser på sjøen!

Man kan ikke helt sette sørlendinger i bås! for det er så mange forkjellige..

mange syntes sørlendinger er litt for seg selv, og kristne. men vi er mange av det helt motsatte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

Mamma er sørlending så då er eg halvt! Eg er stolt av det eg. Dei fleste er veldig koslige. Men mamma er ikkje blid heile tida ikkje eg heller..... Det er nok forskjell på folk. Noen er vel kanskje litt kristne einaste.

Men det er ikkje alle det er lika lett å komma inn på nei, både mamma og besteforeldra min er kanskje litt lukka mennesker men er flink til å snakke om overfadiske ting.

Er imponert over sykkelbruken !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er sørlending så då er eg halvt! Eg er stolt av det eg. Dei fleste er veldig koslige. Men mamma er ikkje blid heile tida ikkje eg heller..... Det er nok forskjell på folk. Noen er vel kanskje litt kristne einaste.

Men det er ikkje alle det er lika lett å komma inn på nei, både mamma og besteforeldra min er kanskje litt lukka mennesker men er flink til å snakke om overfadiske ting.

Er imponert over sykkelbruken !!!

Det er akkurat slik jeg oppfatter sørlendingene!

De er veldig blide mot "alle" som i å snakke om overfladiske ting, være høflige etc, men det er liksom bare på overflaten..

Man kommer ikke inn på de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, holder til i Krs :)

Skulle tro at en by er litt mer..åpen. Men det er søren meg en liten by når alt kommer til alt ;)

Syns det hadde vært kjempe kjekt jeg, å blitt kjent med lokalfolk det er ikke viljen det står på :)

Og når vi er på byen, for man da alltids kontakt med menn, det er verre med jentene fra byen.

Ellers så virker det som om man er en magnet på andre utenibysfra, vi finner hverandre i mangel på byenfolk å være med :ler:

Jeg vet, jeg har en gang bare blitt kent med ei jente på fylla.. gutter er mye lettere å bli kjent med, men det gjelder overalt nesten1

Det er akkurat slik jeg oppfatter sørlendingene!

De er veldig blide mot "alle" som i å snakke om overfladiske ting, være høflige etc, men det er liksom bare på overflaten..

Man kommer ikke inn på de!

Det kommer jo ann på hvem du snakker med :)

hadde du snakket med meg, hadde du på slutten av samtalen vært sikker på at du hadde kjent meg i flere år :ler::ler:

neida, men mange vet ikke helt åssen de skal forholde seg til nye mennesker på en måte, men du kommer inn! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært i Kristiansand, og de aller fleste jeg møtte der var utrolig avslappede, blide og hyggelige :)

Litt sånn "det ordner seg alltids"-holdning. Forfriskende, og noe mange kan lære av. Alltid et smil på lur.

Det var så utrolig lite stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata
Jepp, holder til i Krs :)

Skulle tro at en by er litt mer..åpen. Men det er søren meg en liten by når alt kommer til alt ;)

Syns det hadde vært kjempe kjekt jeg, å blitt kjent med lokalfolk det er ikke viljen det står på :)

Og når vi er på byen, for man da alltids kontakt med menn, det er verre med jentene fra byen.

Ellers så virker det som om man er en magnet på andre utenibysfra, vi finner hverandre i mangel på byenfolk å være med :ler:

Hehe, ja den er ikke så stor som den virker, for å si det sånn :) ser alltid kjentfolk uansett, og er ikke såå lett å gå seg vill :ler:

hehe, jentene i byen kan IALLEFALL virke hovne!! himmel, jeg har møtt en goood del snobbete hurper herfra, og fått en god del "jasså, så du tror du har noe å vise fram du ja, men du er ikke så god som du sikkert tror, di freaka tøyte" :hoho:

men en må bare lære å glise stygt til de, eller overse de :)

menn er litt lettere, men også her har du folk som er TRÆGE til å ta et hint, og som du må dra igang samtaler med..

men nå høres det jo ut som om jeg bare snakker piss og :D

for det er faktisk mange hyggelige og, jeg kjenner jo en del av de ;)

har du vært ute på byen til nå eller? henger du noen spesiell plass? ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Østfoldinger er megaharry, feite, blonde bimboer, så ikke har utdanning og er småbarnsmødre.

Vi mørke&magre akademikere uten barn har selvsagt flyttet til Ozlo for lengst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at mange SL er skeptiske til utlendinger og folk fra andre deler av landet. Gutta er litt vel sjåvinistiske og skal på død og liv gjøre alle de "riktige" tingene for å sjarmere damer. Roser og champagne men lite varme og sjarme. Jentene soler seg til rosiner før fyllte 30 og drømmer om mann, hus med hage og tre søte små, blonde barn.

Jadda, dette var fordomsfullt, men jeg kjenner en sørlandsk vennindegjeng her i Oslo, med menn. Utrolig hvor like de er alle sammen. Alle skal også flytte tilbake til sørlandet nå når barna begyner å komme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og så er det forresten sant at arendalitter og ikke minst venndøler er blodharry, faktisk 27 % mer harry enn gjennomsnittsharryen ifølge sist offentliggjorte statistikk

Hmm...jeg er Venndøl men er apsolutt ikke BOLDHARRY :sur: så er jeg veldig blid og omgjengelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Får Bææ
For ordens skyld; de aktuelle er tyskere, ikke sørlendinger. Typiske innvandrere som ikke vil bli som oss, med andre ord, og vi har jo dålige erfaringer med tysk masseinnvandring i gamle dager.

Helt tilfeldig at disse innvandrerne tiltrekkes bibelbeltet? Mhm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tilfeldig at disse innvandrerne tiltrekkes bibelbeltet? Mhm.

Ja, det er nok tilfeldig. Jeg tror helt sikkert ikke at det har spilt noen rolle at Vennesla er nærmere Tyskland enn for eksempel Svolvær. Dit drar tyskerne på eksotiske ferier, hit flytter de. Vi har tyskere, nederlendere etc i søkk og kav over hele Sørlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...