Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #1 Skrevet 7. mai 2006 Dere som er sørlendinger, hva skiller dere fra oss andre nordmenn - sånn helt generelt?? Er det sant at gutta fra sørlandet forguder mamman sin, og er det sant at jentene alltid er blide og behagelige? Hva er typisk for sørlendinger??
Gjest Malina Skrevet 7. mai 2006 #2 Skrevet 7. mai 2006 Ingenting av det du sier stemmer ihvertfall! Vi er vel stort sett som alle andre... Arendalsfolk er kanskje litt mer harry
Gjest Gjest_King James_* Skrevet 7. mai 2006 #3 Skrevet 7. mai 2006 Er det sant at gutta fra sørlandet forguder mamman sin, og er det sant at jentene alltid er blide og behagelige? ← Nei gutta fra sørlandet forguder ikke mora si ( noen gjør det ikke alle ) noen jenter er alltid blide og behagelige men ikke alle. Vi er som resten av folket...Vi bor bare sør på
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #4 Skrevet 7. mai 2006 Har hørt rykter om at sørlendinger er mer åpne og blide enn andre folkeslag, og at jentene derfra er mer konservative (husmødre, hjemmeværende, mindre karriereorienterte) enn andre slag.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #6 Skrevet 7. mai 2006 Utifra svarene, har sørlendinger åpenbart problemer med å innse at det ER regionale forskjeller på folk! Nordnorske damer er ofte litt tøffere og mer frempå enn jenter lenger sør. Trøderske mannfolk er godslige karer som liker en dram. Sunnmøringer er litt mer forsiktig med pengene sine. Vestkantgutter er jålete. Bergesere er ikke beskjedne. Kom igjen, søringer! Vis litt selvinnsikt her nå!!
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #7 Skrevet 7. mai 2006 Har du en sørlending som venn har du en venn for livet og har du en sørlending som fiende vet du det ikke Min mor er innflytter på sørlandet og som østlending har hun slitt en del med sørlendingenes fordekte tilnærmingsmåte. En sørlending kan si at alt er så greit atte, men det er det ikke og sørlendingen sier det ikke slik at man som østlending blir forledet. Når det gjelder sørlandske menn og kvinner tror jeg ikke trådstartes generalisering stemmer
lillesky Skrevet 7. mai 2006 #8 Skrevet 7. mai 2006 Er det sant at gutta fra sørlandet forguder mamman sin← Har jeg aldri hørt om! Eller sett. Arendalsfolk er kanskje litt mer harry ← Ja! Har hørt rykter om at sørlendinger er mer åpne og blide enn andre folkeslag, og at jentene derfra er mer konservative (husmødre, hjemmeværende, mindre karriereorienterte) enn andre slag. ← Ikke mer åpne! Den er jeg ikke med på! Folk sørpå er mye mer lukkede og vanskelige og komme i kontakt med enn folk nordpå. 1
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2006 #9 Skrevet 8. mai 2006 Bortsett fra at vi gjennomsnittlig har mye mer sex, flere orgasmer pr. samleie, høyere inntekt og høyere IQ enn gjennomsnittet tror jeg ikke vi skiller oss så veldig ut. Jeg lever greit med de forskjellene. Og så er det forresten sant at arendalitter og ikke minst venndøler er blodharry, faktisk 27 % mer harry enn gjennomsnittsharryen ifølge sist offentliggjorte statistikk.
Gjest Malina Skrevet 8. mai 2006 #10 Skrevet 8. mai 2006 Bortsett fra at vi gjennomsnittlig har mye mer sex, flere orgasmer pr. samleie, høyere inntekt og høyere IQ enn gjennomsnittet tror jeg ikke vi skiller oss så veldig ut. Og ser litt bedre ut!
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2006 #11 Skrevet 8. mai 2006 Og ser litt bedre ut! ← Ja, men det er subjektivt (selv om det er sant), og det finnes derfor ingen ofentlig godkjent statistikk som underbygger dette. Selv om det altså er helt sant.
Ladyen Skrevet 8. mai 2006 #12 Skrevet 8. mai 2006 Joo,- jeg ser at det nok er forskjeller ute og går. Personlig er jeg ganske lei av den lune og blide måten vi tar i mot skikkelig ubehagelige/uforskammede ting på. Vi er for "runde" og joviale ! "Ååå, det gjør ingenting, liksom...du kan godt trø meg på andre beinet også, mens du alikevel er så godt i gang..." Grrrr.... Jeg jobber hardt med å få frem Sør-Europeeren i meg... 1
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #13 Skrevet 9. mai 2006 Hvorfor klarer ikke sørlendinger å si i fra direkte og klart da? Hvorfor sier de at "det er så greit", hvis de ikke mener det? Er de helt teite eller?!!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #14 Skrevet 30. juli 2006 Nettopp. Da har mine antagelser rot i virkeligheten da Jeg føler og at sørlendinger er noe falske rett og slett..østlendinger er mye flinkere til å bare SI det de tenker eller føler. En sørlending sier at alt e' bare greit! Mennene er noe sjåvinistiske syns nå jeg, og jentene oppfører seg som prinsessen på erten alle sammen. De liker ikke konkurranse og er overhodet ikke åpne for å bli kjent med nye mennesker. Kanskje litt harde ord dette, men mener det
Gjest Gjesta Skrevet 30. juli 2006 #15 Skrevet 30. juli 2006 (endret) Du har helt sikkert rett, og du tar helt sikkert feil. Det er sånn gjester er. Litt annerledes. Endret 30. juli 2006 av Kvinneguden
Gjest seroxata Skrevet 30. juli 2006 #16 Skrevet 30. juli 2006 :O jeg er sørlending, og jeg er alldeles ikke alltid blid og hyggelig... og synes IKKE vi er noe åpne her nede, tvert om er sørlendinger uhyggelig vanskelige å få kontakt med! og det sier jeg som sørlending, tilogmed! huff...
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #17 Skrevet 30. juli 2006 Du har helt sikkert rett, og du tar helt sikkert feil. Det er sånn gjester er. Litt annerledes. ← Haha, litt sår på at noen kritiserer sørlendinger?
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #18 Skrevet 30. juli 2006 :O jeg er sørlending, og jeg er alldeles ikke alltid blid og hyggelig... og synes IKKE vi er noe åpne her nede, tvert om er sørlendinger uhyggelig vanskelige å få kontakt med! og det sier jeg som sørlending, tilogmed! huff... ← Nesten litt godt å høre fra en sørlending selv ønsker jo ikke at det skal være sånn, men jeg og føler det er så vanskelig å komme i kontakt med folk herfra Alle har de vennene de "trenger" på en måte. Og så er de hyggelige frem til et visst punkt, så kommer man bare ikke nærmere. Men må innrømme at om man treffer noen som ikke har tilbragt hele livet kun i byen, men som har bodd andre steder, så hjelper det. Hvordan skal man bli kjent med disse sørlendingene??
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2006 #20 Skrevet 31. juli 2006 Haha, litt sår på at noen kritiserer sørlendinger? ← Ja, det går selvsagt veldig inn på meg personlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå