Gå til innhold

Striping av håret

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Etter et par heller dyre opplevelser hos frisøren, har jeg bestemt meg for å stripe håret mitt selv. Har noen prøvd dette? Hvordan skal jeg best gjøre det for å slippe mye gris med farge?

En annen ting, jeg har mørk blondt hår med noen lyse striper i fra før, det jeg har lyst til er å ha en mellom ting mellom de to, gjerne en "gyllen" blond farge.... Litt vanskelig å forklare :) Men har noen prøvd dette før? Erfaringer med farger som er bedre enn andre?

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har prøvd dette en gang og aldri mer!

Selv med hjelp fra venninda mi, som da var frisørslærling, ble det ikke særlig pent...

Anbefaler deg på det sterkeste å gå til frisøren. Tror det vil lønne seg i lengden.

Det er ekstremt vanskelig å få til den gyldene fargen du er ute etter på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel kanskje ikke helt det svaret du hadde håpet på, men:

Jeg har også prøvd det..og gjort det på andre/sett andre som har prøvd det. Anbefales ikke!!

Jeg har striper i håret og får det bestandig gjort hos frisør. Det er litt dyrere enn å gjøre det selv, ja, men så blir det bedre gjort og stripene vises mer. Derfor betaler jeg gladelig den prisen det koster å få det skikkelig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

til hjemmebruk anbefalte min frisør hennes&mauritz hair system, highligths. finnes i flere nyanser. denne er det wella som lager, og den er ikke så fryktlig dyr (under hundrelappen).

det medfølger hette med huller og stripebørste. kan være greit å ha en medhjelper uansett, hvis du ikke er trent.

du kan også påføre litt først, og så litt til etter 10 min slik at du får forskjellige styrker. på mitt hår som rekker rett over ørene, er det evig nok i en slik pakke. hvis du er litt fingerferdig, og ikke faller for fristelsen å la den sitte i for lenge, så er det ikke store forskjellen fra en frisørbleking.

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær forsiktig med å gjøre dette selv !!!

Dersom du striper eller farger håret med to ulike typer hårfarge - så har det faktisk hendt at det har blitt røykutvikling og varmgang i håret !! F.eks du striper det hjemme - blir ikke fornøyd - og går til frisøren . Det middelet de bruker er ikke garentert å ikke reagere kjemisk med andre midler . Noen frisører nekter å farge hår som man ahr behandlet selv pga faren for at håret skal bli ødelagt ! Og det må være forferdelig :o

Fikk høre om en slik episode da jeg var og stripet mitt ...kunden nektet for å ha gjort noe selv - og resultatet var at det plutselig begynte å ryke. Heldigvis var de kjappe med å få kunden under dushen - og fikk reddet håret .

Var nok ikke dette du ville vite - men i tilfelle du ikke visste om dette så ville jeg si fra :)

lille meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...