Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Det tror jeg de har, dessuten er streikemulighetene større. For øvrig er det lettere å streike når ikke jobben din er triplet når du kommer tilbake.....

-akademikermedlem

Slik jeg ser det er streik nyttig for sykepleiere og hjelpepleiere, og fabrikkarbeidere, der man merker at ingen er der (går ut over produksjon og mennesker).

Derimot for akademikere, er ikke nødvendigvis streik på samme måte like nyttig. Hvis streik skal være virksomt her, må mange flere enn "bare noen få utvalgte her og der" streike...ellers merkes det ikke! Og hva er da poenget? Enten må hele akademikergrupper streike på hver og en arbeidsplass, ellers nytter det ikke.

På den annen side: tar man bort juristene, samfunnsviterne, økonomene og sivilingeniørene vil samfunnet merke det - de luxe!! Men merkelig at ikke Akademikerne klarer å få til bedre lønnsvilkår for langtidsutdannede.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tanten min jobber som rådgiver (jurist) i en kommune. Hun har over 20 års ansiennitet og tjener 380 000,- uten tillegg. Det er noksp lite, men hun har ikke vært så opptatt av lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...