Linnie Skrevet 3. desember 2002 #1 Del Skrevet 3. desember 2002 er det noe her som har greie på det med tariff lønn for Handel og kontor? noen som er medlem av Handle go kontor? Lønner det seg i lengden, når det kommer til en ekstrajobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siina Skrevet 4. desember 2002 #2 Del Skrevet 4. desember 2002 Hei! Det kommer helt an på hva slags butikk du skal jobbe i. Bensinstasjoner har for eksempel mye dårligere lønnsavtaler enn dagligvarebutikker. Jeg har jobbet 6 år på en bensinstasjon, men fikk nettopp overflytting til en dagligvarebutikk i det samme samvirkelaget. På dagligvarebutikken startet jeg med nesten 10 kr mer i timen enn jeg fikk etter 6 år på bensinstasjon.. Ille . Jeg er organisert, selv om jeg stort sett bare jobber i helgene, først og fremst for å ha en form for forsikring. Men for et par år siden ble det innført (iallefall hos oss) at bare de som er organisert får lønnspålegg etter lønnsforhandlinger som er gjort av HK. Tidligere har det vel vært sånn at alle har fått lønnstillegget, selv om bare noen har betalt for det (les: vært organisert), men nå er det slutt på denne ordningen her. Så for min del har det helt klart lønt seg å være organisert. -siina- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kris Skrevet 7. desember 2002 #3 Del Skrevet 7. desember 2002 Hei! Ta kontakt med nærmeste LO-senter eller Handel og Kontor direkte. Jeg regner med at du finner adresser/telefonnummere på hjemmesiden til LO. http://www.lo.no Lykke til! mvh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå