Gå til innhold

SFO og film


Lindis

Anbefalte innlegg

Jeg syns allikevel ikke det er SFO som skal ta den avgjørelsen på vegne av barnet, uten foreldrenes samtykke... Derfor burde de i første rekke forholde seg til anbefalingen. Grunnen til det er at alle barn er forskjellig, ikke alle er på samme nivå, selv om de er like gamle. Og jeg ønker å tro at det er foreldrene som kjenner sine barn best, og de bør derfor få ta denne avgjørelsen.

Og hvis det i tillegg er 11års-grense på denne HP filmen, så blir jo problemstillingen enda værre...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den enkleste måten å finne ut hva som er sant og hva som ikke er sant, er ved å snakke med personalet på SFO. Jeg opplever at de som jobber der i høyeste grad er tilsnakkendes......

Og jeg vet om unger som har gjenfortalt innhold av filmer uten å ha sett den selv, og det har en helt grei forklaring - ungene leker det de er opptatt av. Så hvis to-tre har sett en film, kan det prege leken så mye at selv en som bare har vært med på leken "vet" hvordan filmen er.

Men uansett - lurer du på noe - så spør direkte, da vel. Direkte kommunikasjon er fortsatt den enkleste måten å få svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit; snakk med de som jobber i SFO om det virkelig er slik at de ser så ofte på film, og at det liker du ikke. Du må si ifra, for det er jo du som er forelder.

Og at de viser Harry Potter er virkelig uansvarlig! Det må du iallefall si ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Emine. Hvis vi praktiserer en ting her hjemme, er det ikke så veldig festlig at de praktiserer noe helt annet på SFO.

En annen ting er det at selv om det er 7 års- grense på en film, betyr ikke det nødvendigvis at en syv-åring bør se den. Det er mange filmer som burde vært mye høyere aldersgrense på- Vi ser jo den problematikken nå når de sliter med aldersgrensenivået på den nye Ringenes Herre- filmen.

Uansett så synes jeg ikke at barn jevnlig skal sitte og glo på en fjernsynsskjerm på skolen/SFO.

Jeg har tatt det opp med foreldrekontakten i klassen som skulle ta det opp videre, mulig jeg også tar kontakt med SFO-leder selv.

Tusen takk alle sammen for gode svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg jobber selv på en sfo, og syns absolutt dere skal si i fra at sånn vil dere ikke ha det.

Hos oss ser barna som regel 1 film i mnd. og det er i forbindelse med burstags feiring - som vi har 1 gang per mnd.

Vi er nøye på aldersgrensen og det skulle jo ærlig talt bare mangle!!

Jeg har opplevd at flere av de barna i 3 klasse som hadde sett harry potter på kino kom og fortalte oss at de hadde hatt mareritt.

Så stå på for deres medbestemmelse rett.

God jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...