Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 Er det vanlig at magen blir litt i ulage etter en koloskopi? Nå har jeg nemlig fått forstoppelse, og problemene begynte etter at jeg tok koloskopi... Uansett..er det noen som har noen tips?
amia61 Skrevet 5. mai 2006 #3 Skrevet 5. mai 2006 Du kan drikke mye vann mot forstoppelse,eller du kan gå til helse kost og kjøpe noe som heter Oxytarm,den er fin å bruke.Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 Du kan drikke mye vann mot forstoppelse,eller du kan gå til helse kost og kjøpe noe som heter Oxytarm,den er fin å bruke.Lykke til. ← hva er oxytarm?????????
amia61 Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 Oxytarm er tab.Jeg har prøvd dem selv med godt resultat.
Arkana Skrevet 5. mai 2006 #6 Skrevet 5. mai 2006 Drikk mye vann, spis mye fiber (grovt brød, frukt/grønnsaker, har hørt at kiwi er spesielt bra)), yoghurt eller andre surmelksprodukter med noen skjeer linfrø i.
Gjest Malina Skrevet 5. mai 2006 #7 Skrevet 5. mai 2006 Og i tillegg bør du være i aktivitet- det stimulerer peristaltikken. Så er det også viktig at du går på do så fort du kjenner at du må...(f. eks ikke vente til man kommer hjem hvis man er på jobb)- da ligger avføringen lenger i tarmen, og mer væske blir sugd opp=tørr/hard avføring. Ellers finnes det masse ulike tabletter/oljer som kan hjelpe(men ikke bruk avføringsmiddel!!!)
Gjest gjesta Skrevet 5. mai 2006 #8 Skrevet 5. mai 2006 Blir det for jævlig: såpe. Men i mikroskopiske mengder. Og aller helst kjøpt på apoteket. Microlax??
Gjest Malina Skrevet 5. mai 2006 #9 Skrevet 5. mai 2006 Laktulose er en olje man ikke blir "avhengig" av, men pass på å drikk nok væske, ellers vil den ha motsatt effekt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå