Gå til innhold

Hvilken vei skal dorullen henge?

Midnattsol

Hvilken vei skal dorullen henge?  

1. 1. Hvilken vei skal dorullen henge?

• Nei, tørkene må vende innover! (hallo?!?)
      9
    • Spiller ingen rolle!
      5
    • Den MÅ vende utover!!
      45

Anbefalte innlegg

En V laget etter fingervask er uskyldig i forhold.

:oops: Er bare litt nysgjerrig; vasker du hendene mens du sitter på do, eller går du tilbake til rullen og bretter etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine
Neeeeeeeei!!!!!!!!!

Dorulltørkene skal henge innover mot veggen!!

Det er jo da du får den mykeste siden ut når du bretter sammen!!

Hallo, har dere tørna helt, eller?

enig, enig, enig!

Har noen ARGUMENTER for å henge den andre veien? Vi som mener arkene inn mot veggen, vi har et godt argument (utover "det er bare sånn det må være), nemlig nettopp dette med den myke siden av toalettpapiret. Hva er visten med mykt toalettpapir dersom mna bretter det "feil vei"?

Avventer argumenter fra "den andre siden"!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen ARGUMENTER for å henge den andre veien? Vi som mener arkene inn mot veggen' date=' vi har et godt argument (utover "det er bare sånn det må være), nemlig nettopp dette med den myke siden av toalettpapiret. Hva er visten med mykt toalettpapir dersom mna bretter det "feil vei"?[/quote']

Jepp - det er lett å få tak i papiret - man slipper å grafse oppover veggen på baksiden av dorullen.

Det der med bretting skjønner jeg ikke at er noe problem - det kommer jo an på hvilken vei man bretter, det - ikke hvilken vei dorullen henger... Jeg har dorullen rett vei ( :blunke: ) OG bretter papiret med den myke siden ut - no problem! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Vel, det med bretting har å gjøre med at mange ikke tnker over hva de gjør med papiret, bare bretter/knørver det sammen, og ved å henge det den veien som er RETT (inn ja!) så kommer den myek siden ut HELT AV SEG SELV. For oss som altså ikke gjør en studie utav å vurdere hvilken vei vi skal brette papiret i dag...

Og grafse oppetter veggen, det slipper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som altså ikke gjør en studie utav å vurdere hvilken vei vi skal brette papiret i dag...

Har aldri studert papirbrettingen no' særlig jeg heller - bare bretter med utsiden ut og innsiden inn - helt uten å ofre det en tanke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Poenget mitt er kanskje det at jeg somregel ikke BRETTER det, men bare knørver det sammen på et vis... og da blir den harde sida ut dersom den henger feil vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Labella spurte:

Er bare litt nysgjerrig; vasker du hendene mens du sitter på do, eller går du tilbake til rullen og bretter etterpå?

Helt i orden at du er nysgjerrig på mine toalettvaner, Labella. Nå er jeg så heldig at vasken på badet er plassert rett ved siden av doskålen her hjemme hos meg. Så jeg kan velge akkurat hva jeg vil gjøre; det kommer igrunnen an på humøret og hvor prekært det er å få vasket hendene.

Noen ganger skrur jeg på vannet før jeg setter meg på ringen til og med (tips til den som ikke vil grise til kranåpnerne) Eventuelt får man vaske dem også etterpå, hvis ulykken skulle være ute.

Renslighet er en dyd; og V-stilen er selve kjennetegnet på det. La deg imidlertid ikke lure av skittfeldige etterligninger, Labella.

V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden at du er nysgjerrig på mine toalettvaner' date=' Labella.[/quote'] :oops: :oops: :oops:

Takk for svar Vibeke :)

Vanligvis er jeg ikke sååå nysgjerrig på andres toalettvaner altså (så lenge dorullen henger riktig vei, vel og merke :blunke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten bretter man fliken på rullen pent i en liten spiss (V-formet; flikene vender innover her) etter alle toalettbesøk, slik at det ser delikat ut for neste bruker.

Dette er da aldeles ikke delikat!

I en slik situasjon tenker jeg at kanskje det mennesket som har brukt doen før meg har kommet nær det som har blitt tørket der bak og etterpå tatt seg den frihet til å klasse på papiret igjen :sur:

ÆSJ, ÆSJ, OG ÆSJ BÆSJ

Dorullen skal vende utover. Det motsatte medfører nemlig at den kan henge seg opp i veggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjihi. Søt du, gla.

Du kunne jo bare endret ditt første innlegg, slik at du slapp å "skamme deg" i all offentlighet etterpå. Et lite tørk og en vask bare, så var det vekk :wink: Itt'no oppvask i ettertid.

Forøvrig funker denne her V-stilen enda mer som en intern spøk mellom meg og mine, enn som estetisk nytelse.

Enda en god grunn til å gå for "V".

V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...