Gå til innhold

Hvilken vei skal dorullen henge?

Midnattsol

Hvilken vei skal dorullen henge?  

1. 1. Hvilken vei skal dorullen henge?

• Nei, tørkene må vende innover! (hallo?!?)
      9
    • Spiller ingen rolle!
      5
    • Den MÅ vende utover!!
      45

Anbefalte innlegg

Gjest Cruella

Vet dere ikke at det er en opplest og vedtatt sannhet at dorullen skal henge utover??!!

Dette er ifølge Norsk Standard (NS 4125)

:sjarmor:

Lisa-Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok en av mindretallet som mener at dorullen skal henge innover. Svært fin avstemning forresten- flott intellektuell diskusjon i disse eksamentider...

Men kanskje det er med hvilken vei dorullen skal henge som med keivhendt//høyrehendt? At det er gener som styrer dette? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fliken vende utover!

Dessuten bretter man fliken på rullen pent i en liten spiss (V-formet; flikene vender innover her) etter alle toalettbesøk' date=' slik at det ser delikat ut for neste bruker.[/quote']

Uff nei, tanken på at forrige toalettgjest fiklet med det papiret jeg skal bruke etter at vedkommende var ferdig med sitt fornødne (og før hendene ble vasket) synes jeg ikke er mye delikat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, med tanke på hvor mye en dorull har vært igjennom før den havner ennå ubrukt på en dorullhenger, gjør etpar nyvaskede fingre mer estetisk nytte for seg, enn helsefarlig skade ved å brette en pen "V".

:briller:

V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dorullen skal henge utover. Ellers går det bare ikke...! Jeg har ikke sett at noen har kommentert konsistensen på dorullen. Jeg er av den formening at myke duruller skulle vært påbudt! Hardt dopapir som river i ræva er det verste jeg vet! :evil:

Mykt toalettpapir- Fordi jeg fortjener det!!! :ler:

Hilsen Thia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Dessuten bretter man fliken på rullen pent i en liten spiss (V-formet; flikene vender innover her) etter alle toalettbesøk, slik at det ser delikat ut for neste bruker.

Jepp, det er riktig. Jeg har jobbet som dassvasker på Hotel Continental, og der var det livsviktig at dorullen var brettet slik :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah' date=' med tanke på hvor mye en dorull har vært igjennom før den havner ennå ubrukt på en dorullhenger, gjør etpar nyvaskede fingre mer estetisk nytte for seg, enn helsefarlig skade ved å brette en pen "V".[/quote']

Ja, jeg kan være enig i at en "V" ser innbydende ut når dorullen fortsatt er ubrukt (f.eks. når man ankommer hotellrommet). Men slik Vibeke foreslår - at hver toalettgjest skal brette en "V" på dopapiret når vedkommende selv er ferdigtørket - synes jeg ikke er koselig... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med doruller er en alvorlig sak som setter følelser i gang og sinnet i kok, forstår jeg. Godt at dette ihvertfall blir tatt dønn alvorlig. Sinna-smiley og greier.

Vi får møtes bak dorullhenger'n kl. 17.00 i morgen, da, Snehvit, om du er klar for et lite oppgjør.

Kvinne mot kvinne, dorull mot dorull. V'en er mitt skarpeste våpen; jeg skyter som oftest fra hoften. Så, nå er du advart. :kul:

V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne mot kvinne, dorull mot dorull. V'en er mitt skarpeste våpen; jeg skyter som oftest fra hoften. Så, nå er du advart. :kul:

V

GUHHHHH.... dette kan jo bli skjebnesvangert.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får møtes bak dorullhenger'n kl. 17.00 i morgen, da, Snehvit, om du er klar for et lite oppgjør.

OK, da møtes vi til duell. Din skarpe "V" mot mine renvaskede, bakteriefrie knyttnever. Må den beste kvinne gå seirende ut av kampen.

Men du... skal vi ikke heller møtes foran dorullhengeren? For vi var vel i skjønn forening om at det er den veien papirflakene skal henge - "V" eller ikke? Så får seierskvinnen triumfere ved flaket mens taperen ligger nede. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Good point! Vi er enige om hvilken Vei rullen skal henge. Godt min motstander ikke er tapt bak en Vogn.

Men: jeg vil ikke besudle min pene "V" som henger fram med en dirty duel.

Og siden du også er opptatt av renslighet, møtes vi bak dorullhengeren av allmennhygieniske årsaker.

Og dorullark Vifter man med før enhver really dirty duel starter.

Anyway: Neste gjest på mitt toalett er meg. Eller mine renslige Venner. Eller min renslige Vidundermann. Som alle gleder seg over "V".

Hvem er det du deler toalett med?

Vibeke :wink:

(endelig en seriøs duell her på KG)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en og en halv time ca til duellen starter. Ikke no dirty tiks her nå jenter! Selv om akkurat denne duellen kan høres ut til å innby til slikt :roll:

Men at rullen skal henge UTOVER er det overhodet ingen tvil om.

Regner med vi får melding om hvordan duellen gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Good point! Vi er enige om hvilken Vei rullen skal henge. Godt min motstander ikke er tapt bak en Vogn.

Å nei, jeg er en tøff motstander! enig.gif Tapt bak et dorullflak er jeg heller ikke (men kanskje du ender opp der etter duellen... :wink:)

Men: jeg vil ikke besudle min pene "V" som henger fram med en dirty duel.

Og siden du også er opptatt av renslighet, møtes vi bak dorullhengeren av allmennhygieniske årsaker.)

OK. Hygienen går foran alt - dorullen må for all del ikke tilgrises i duellens strabaser!

Hvem er det du deler toalett med?

Jeg deler bad (og dorull) med min renslige samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så han er renslig han også! Herlig!

Altså ingen problemer med å brette en V; da fingrene hans også er rene før han eventuelt skulle begi seg ut på sånt.

Forøvrig; dette med renslighet på do:

Tenk på alle steder folk faktisk kan grafse på en dorull! Mens de skal få tak i noen tørk, altså...yækk! Med mindre rullen er låst godt inn i en boks eller noe for å dekke den til, da. Og så er det alltid greit å skrelle av noen lag før man kommer inn til mest sannsynlig uberørt papir.

En V laget etter fingervask er uskyldig i forhold.

Vibeke :wink:

(nyter alltid medbrakt (sirlig og pent brettet) på offentlige toalett der standarden ikke holder mål)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En V laget etter fingervask er uskyldig i forhold.

Ja, når V`en er laget etter at hendene er vasket, kan jeg være enig med deg der.

V= Vinner

Og S (for Snehvit) = Seier... :wink:

Skal vi inngå et kompromiss - at "V" er greit forutsatt at hendene er rene, hvis ikke så droppes den? Selv om Arnie da nok blir skikkelig skuffet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...