Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Blomkål- og brokkolisuppe. Ble usannsynlig god faktisk, og jeg ble usannsynlig stolt!

Beklager skrytet :)

Endret av cilipili
Skrevet

Hjemmelaget pasta med asparges i fløtesaus. :)

• 3 uker senere...
Skrevet

I dag blir det amerikanske pannekaker og linsesuppe. :)

Skrevet

I går ble det omelett med løk, sjampinjong og tomat, og masse godt krydder + fersk koriander. Salat med spinat, isberg, rødløk, mais, agurk, tomat, oliven, fetaost og kidneybønner. Hjemmebakt grovbrød, tzatziki og salsa ved siden av (begge hjemmelaget).

Skrevet

I dag skal vi ha hjemmelagede vegetarkaker med brun saus, ertestuing og linser.

Skrevet

I dag blir det kikertgryte laget av rødløk, hvitløk, kikerter, blomkål, brokkoli, en boks tomater, buljong, kanel og spisskummin. Serververes med en grønn salat og couscous.

Skrevet

Gulrotsuppe med kikerter (ca oppskrift til en person: fres en hakket løk og en feddløs hvitløk i olje med fenugreek/bukkehornkløver, spisskummen og chilipulver, ha oppi en god del gulrot, et par poteter i skiver og ca 1/2 liter hønse/grønnsaksbuljong (jeg er ikke vegetarianer, så jeg brukte hønsebuljong), kok til det er mørt og kjør med stavmikser. Ha oppi kikerter, sånn ca en boks, og varm opp. Tilsett salt og pepper og persille eller frisk koriander. Denne ble skikkelig god :)

Skrevet
Gulrotsuppe med kikerter (ca oppskrift til en person: fres en hakket løk og en feddløs hvitløk i olje med fenugreek/bukkehornkløver, spisskummen og chilipulver, ha oppi en god del gulrot, et par poteter i skiver og ca 1/2 liter hønse/grønnsaksbuljong (jeg er ikke vegetarianer, så jeg brukte hønsebuljong), kok til det er mørt og kjør med stavmikser. Ha oppi kikerter, sånn ca en boks, og varm opp. Tilsett salt og pepper og persille eller frisk koriander. Denne ble skikkelig god :)

Retten er ikke vegetarisk med hønsbuljong, men vil tro den er god med grønnsaksbuljong. :)

Skrevet
Retten er ikke vegetarisk med hønsbuljong, men vil tro den er god med grønnsaksbuljong. :)

Nei, jeg nevner jo det og de fleste vet forhåpentligvis at høns ikke er planter... Er det helt galt å poste den i vegetarmiddagsforumet da? Unnskyyyyld :ler: Jeg er også sikker på at den er like god med grønnsaksbuljong, eller uten buljong.

Skrevet
Nei, jeg nevner jo det og de fleste vet forhåpentligvis at høns ikke er planter... Er det helt galt å poste den i vegetarmiddagsforumet da? Unnskyyyyld :ler: Jeg er også sikker på at den er like god med grønnsaksbuljong, eller uten buljong.

:ler: Neida, du skulle bare visst hvor ofte veggiser blir tilbudt fisk eller kylling når vi ber om vegetarmat på restauranter og kaféer ;)

Grønnsakbuljong funker nok flott, det!

Her tror jeg det blir pitabrød med falafel, hummus, cherrytomater og diverse grønt til middag i dag :)

Skrevet

Pai med purre, spinat og brokkoli.

Skrevet

Hjemmelaget vegetarpizza i dag.

Gjest Solsikke
Skrevet

I går ble det enchiladas med quorn-biter, og salat til, rester i dag :)

Skrevet

Hva er quornbiter? :)

Idag blir det nok fersk pasta med hjemmelaget tomatsaus =)

Skrevet

Quorn er en type sopp som, i likhet med soya, brukes til å lage kjøtterstatninger med, så som quornbiter og quorn-"kjøttdeig". :)

I dag lager jeg meg chiligryte.

Skrevet
Quorn er en type sopp som, i likhet med soya, brukes til å lage kjøtterstatninger med, så som quornbiter og quorn-"kjøttdeig". :)

I dag lager jeg meg chiligryte.

Åh. Takk :-) De har det vel kanskje i dagligvareforretninger med stort utvalg?

Har du oppskrift på den chiligryten eller ;)?

Skrevet

Ja, jeg vet i hvertfall at de har Quorn på Maxi, og antagelig også andre butikker som Ultra og Meny.

Du kan lese mer om det her hvis du vil: www.quorn.no

Og her er oppskriften på chiligryten: http://www.bevisst.net/chiligryte

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...