cilipili Skrevet 4. mai 2009 #1881 Skrevet 4. mai 2009 (endret) I dag hadde vi en grønnsakssuppe laget av buljong, purre, poteter, gulrøtter, blomkål, hvitløk, chili og nykverna pepper. Laget noen grove scones også. Hadde ikke tid til heving, så da ble det enklest. Suppa ble iallefall fantastisk god! Endret 4. mai 2009 av cilipili
cilipili Skrevet 4. mai 2009 #1882 Skrevet 4. mai 2009 I tillegg har jeg laget knekkebrød. Ble ganske bra, og utrolig mettende!
cilipili Skrevet 6. mai 2009 #1883 Skrevet 6. mai 2009 Middag i dag blir omlett med poteter, purre, chili, hvitløk og gulrot. Toppet med litt revet ost.
Gjest Frosk Skrevet 6. mai 2009 #1884 Skrevet 6. mai 2009 I dag lagde jeg cottage pie med adzukibønner, tomater, løk, gulrot og diverse. Hadde salat til.
cilipili Skrevet 10. mai 2009 #1888 Skrevet 10. mai 2009 Blir visst calzone istedet, falafel tar vi i morgen.
Gjest Frosk Skrevet 11. mai 2009 #1889 Skrevet 11. mai 2009 Skal vi se... siden sist jeg rapporterte her Salat med quinoa og ovnsbakte grønnsaker Ferdigkjøpt falafel med hjemmebakte pitabrød Kikert- og tomatgryte I dag tror jeg ikke at jeg gidder lage mat (holder på å pakke og styre) så meget mulig vi bestiller noe pizza her for en gangs skyld!
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #1891 Skrevet 11. mai 2009 Hjemmelaget lasagne i går og rester i dag Hvordan lager du hjemmelaget vegetarisk lasagne? Jeg prøvde det for en stund siden med bl.a. squash og aubergine, men en av de to ga en bitter smak og hele greia endte i matsøpla.
cilipili Skrevet 12. mai 2009 #1892 Skrevet 12. mai 2009 Hvordan lager du hjemmelaget vegetarisk lasagne? Jeg prøvde det for en stund siden med bl.a. squash og aubergine, men en av de to ga en bitter smak og hele greia endte i matsøpla. Jeg lager tomatsaus av løk, hvitløk, stangselleri, gulrøtter, bokstomater, tomatpuré, litt sukker, oregano, basilikum, en terning grønnsaksbuljong, salt og pepper. Ostesaus av smør, mel, melk, norvegia, cheddar, salt og pepper. Legger dette lagvis sammen med lasagneplater. Toppes med cheddar og norvegia. Alle som har smakt den sier det er den beste lasagnen de har smakt Lett å lage, og fantastisk god!! Synes det er best uten grønnsaker som squash og aubergine.
LadyB Skrevet 13. mai 2009 #1894 Skrevet 13. mai 2009 Jeg lager tomatsaus av løk, hvitløk, stangselleri, gulrøtter, bokstomater, tomatpuré, litt sukker, oregano, basilikum, en terning grønnsaksbuljong, salt og pepper. Ostesaus av smør, mel, melk, norvegia, cheddar, salt og pepper. Legger dette lagvis sammen med lasagneplater. Toppes med cheddar og norvegia. Alle som har smakt den sier det er den beste lasagnen de har smakt Lett å lage, og fantastisk god!! Synes det er best uten grønnsaker som squash og aubergine. Jeg lager den ganske lignende. Bruker grønnsakene jeg har for hånden, men squash og aubergine er jeg ingen stor fan av i ovnsformer.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #1895 Skrevet 13. mai 2009 Akkurat nå står risottoen og putrer på ovnen. Med sopp, erter, gulrøtter og mais, hvitvin, sjalottløk og litt bygggryn
Bokalven Skrevet 13. mai 2009 #1896 Skrevet 13. mai 2009 Bokalven jobbet seint i dag = lat. Ble stekte soyapølser, stekte egg, litt brød og tomat.
cilipili Skrevet 14. mai 2009 #1897 Skrevet 14. mai 2009 Tikka masalating med løk, hvitløk, poteter, gulrøtter og brokkoli. Med couscous, salat og nanbrød til.
Gjest Frosk Skrevet 16. mai 2009 #1899 Skrevet 16. mai 2009 I dag blir det tømme-kjøleskap-og-kjøkkenskap-middag: siden jeg har løk, squash, epler, tomatboks og kikerter ser det ut til at det blir en variant av kikertgryte. Med cashewnøtter og tørkede aprikoser til "dessert", haha *Gleder meg til å flytte!!!*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå