Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

I dag hadde vi en grønnsakssuppe laget av buljong, purre, poteter, gulrøtter, blomkål, hvitløk, chili og nykverna pepper. Laget noen grove scones også. Hadde ikke tid til heving, så da ble det enklest.

Suppa ble iallefall fantastisk god!

Endret av cilipili
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tillegg har jeg laget knekkebrød. Ble ganske bra, og utrolig mettende!

Skrevet

Middag i dag blir omlett med poteter, purre, chili, hvitløk og gulrot. Toppet med litt revet ost.

Skrevet

Min berømte, hjemmelaga lasagne i dag!! :sikle:

Skrevet

Og rester av lasagnen i kveld!

Skrevet

Blir visst calzone istedet, falafel tar vi i morgen.

Skrevet

Hjemmelaget lasagne i går og rester i dag :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hjemmelaget lasagne i går og rester i dag :)

Hvordan lager du hjemmelaget vegetarisk lasagne? Jeg prøvde det for en stund siden med bl.a. squash og aubergine, men en av de to ga en bitter smak og hele greia endte i matsøpla.

Skrevet
Hvordan lager du hjemmelaget vegetarisk lasagne? Jeg prøvde det for en stund siden med bl.a. squash og aubergine, men en av de to ga en bitter smak og hele greia endte i matsøpla.

Jeg lager tomatsaus av løk, hvitløk, stangselleri, gulrøtter, bokstomater, tomatpuré, litt sukker, oregano, basilikum, en terning grønnsaksbuljong, salt og pepper.

Ostesaus av smør, mel, melk, norvegia, cheddar, salt og pepper.

Legger dette lagvis sammen med lasagneplater. Toppes med cheddar og norvegia.

Alle som har smakt den sier det er den beste lasagnen de har smakt :)

Lett å lage, og fantastisk god!! Synes det er best uten grønnsaker som squash og aubergine.

Skrevet

I dag har vi grilla sojapølser i :sol:

Skrevet
Jeg lager tomatsaus av løk, hvitløk, stangselleri, gulrøtter, bokstomater, tomatpuré, litt sukker, oregano, basilikum, en terning grønnsaksbuljong, salt og pepper.

Ostesaus av smør, mel, melk, norvegia, cheddar, salt og pepper.

Legger dette lagvis sammen med lasagneplater. Toppes med cheddar og norvegia.

Alle som har smakt den sier det er den beste lasagnen de har smakt :)

Lett å lage, og fantastisk god!! Synes det er best uten grønnsaker som squash og aubergine.

Jeg lager den ganske lignende. Bruker grønnsakene jeg har for hånden, men squash og aubergine er jeg ingen stor fan av i ovnsformer.

Gjest Gjest
Skrevet

Akkurat nå står risottoen og putrer på ovnen. Med sopp, erter, gulrøtter og mais, hvitvin, sjalottløk og litt bygggryn

Skrevet

Bokalven jobbet seint i dag = lat. Ble stekte soyapølser, stekte egg, litt brød og tomat.

Skrevet

Tikka masalating med løk, hvitløk, poteter, gulrøtter og brokkoli. Med couscous, salat og nanbrød til.

Skrevet

I dag blir det den vanlige lørdagspizzaen.

Gjest Frosk
Skrevet

I dag blir det tømme-kjøleskap-og-kjøkkenskap-middag: siden jeg har løk, squash, epler, tomatboks og kikerter ser det ut til at det blir en variant av kikertgryte. Med cashewnøtter og tørkede aprikoser til "dessert", haha :fnise:

*Gleder meg til å flytte!!!* :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...