Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bønnegryte med ris og brød til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde et ekspiriment til middag i dag. Lagde en rett med løk, spinat, mais og linser. Krydret godt med ymse krydderier, og hadde fullkornsris til. Det ble faktisk veldig godt! Moro!

Skrevet
I dag har jeg laget grønnsaksuppe med byggris og grønne linser. Liker godt byggryn men er så mye styr når de må legges i bløt og kokes i evigheter - så byggris er en bra ting, syns jeg! :jepp:

Denne så smellgod ut :) Og jeg som har så mye hakkete tomater, byggryn og slikt i skapet som jeg vil bruke opp før jeg flytter. Men tror du det har noe å si med røde linser i stedet for grønne? Har en åpen pose med røde linser jeg vil bruke opp skjønner du ;)

Skrevet
Denne så smellgod ut :) Og jeg som har så mye hakkete tomater, byggryn og slikt i skapet som jeg vil bruke opp før jeg flytter. Men tror du det har noe å si med røde linser i stedet for grønne? Har en åpen pose med røde linser jeg vil bruke opp skjønner du ;)

Grønne linser holder fasongen bedre enn røde, men det gjør jo ikke noe at linsene koker litt i stykker :) Hvis du skal bruke vanlige byggryn (som har lang koketid) ville jeg hevet i linsene litt mot slutten av koketiden, siden røde linser bare trenger et kvarter - tjue minutter eller så.

Skrevet
Grønne linser holder fasongen bedre enn røde, men det gjør jo ikke noe at linsene koker litt i stykker :) Hvis du skal bruke vanlige byggryn (som har lang koketid) ville jeg hevet i linsene litt mot slutten av koketiden, siden røde linser bare trenger et kvarter - tjue minutter eller så.

Oki doki! Takk skal du ha.

*Fly i butikken og handle et par grønnsaker, og så på kjøkkenet og lage middag :)*

Skrevet

Hjemmelaget tomatsuppe med linser og løk, og makaroni ved siden av.

Skrevet

I går laget samboeren min pai med purre og chevre. :)

Skrevet
I går laget samboeren min pai med purre og chevre. :)

Oooh, høres fantastisk godt ut!

Skrevet (endret)

Tomatsuppe av løk, hvitløk, tomater, tomatpuré, buljong, paprika, fersk basilikum og store, økologiske makaronier.. Med hvitløksbrød til :sikle:

Endret av cilipili
Skrevet

På lørdag spiste vi på Mogul India i Stavanger. Fantastisk indisk mat!! Elsker den plassen :)

Mannen spiste Tarka Daal og jeg hadde Aloo Gobi. Med hvitløksnan selvfølgelig!

Skrevet (endret)
Oooh, høres fantastisk godt ut!

Det er en favoritt hos oss. Jeg glemte forresten å skrive valnøtter. Det er en ide jeg har stjålet fra Eurydike.

I dag ble det en kjapp chili med røde bønner, paprika, tomater,mais, spisskummen, løk, hvitløk og chipotle servert med ris.

Endret av salsera
Skrevet

I dag blir det grilling på terrassen. Sojapølser, nøtteburgere, poteter, grønnsaksspyd, couscoussalat, grønn salat, hvitløksrømme, fylt paprika..

Skrevet
I dag blir det grilling på terrassen. Sojapølser, nøtteburgere, poteter, grønnsaksspyd, couscoussalat, grønn salat, hvitløksrømme, fylt paprika..

Kan jeg komme? :spise: Det hørtes fantastisk ut!

Her blir det pasta, tror jeg. Tenker å prøve å veganisere en oppskrift jeg fant, en pastasaus med paprika og pinjekjerner. (Og hvis det blir mislykket har jeg reservesaus i fryseren ;))

I går hadde jeg linsepuré og grillede grønnsaker med brød til.

Skrevet

er ikke akkurat vegetarianer, men har ikke spist kjøtt på snart 3 måneder. Blir helt gal av å finne ut hva jeg skal spise. Heldigvis kan jeg 3 andre språk (i tillegg til norsk), så jeg graver mye på nettet og finner rare oppskrifter. Idag fant jeg en vanvittig god oppskrift på spinatsuppe. Laget den på under en time, og den ble bare helt fantastisk!

Nå gleder jeg meg til å servere den til gubben :gjeiper:

Skrevet
Kan jeg komme? :spise: Det hørtes fantastisk ut!

Bare kom, du! :)

Skrevet

Hvordan ble den veganiserte oppskriften, Frosk?

Det blir nok grilling i dag også. Sol og 17 grader :sol:

Gjest Frosk
Skrevet
Hvordan ble den veganiserte oppskriften, Frosk?

Det ble veldig godt, syns jeg! :jepp:Oppskrift.

I dag tror jeg at vi må grille her også, tenker å ha maiskolber, grillspyd med diverse grønnsaker (og kanskje gourmetbullar hvis jeg finner noen i fryseren), kikert / couscoussalat, grønn salat.

Skrevet

Så god ut! Må prøve den også engang. Må egentlig prøve alt du har på bloggen din :)

I morgen blir det hyttetur med pizza på lørdag og hjemmelaga tomatsuppe på søndag. Og selvfølgelig litt øl i sola :skaal:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...