Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Safranravioli fylt med grillet paprika, karamellisert rødløk og persille. Auberginetimbaler med ricotta og pesto med røkt paprika. Brownies og appelsinsalat med litt kanel og ingefær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

idag blir det frossenmiddag - indisk: Palak paneer med ris og bønner til.

Skrevet

Palak paneer er godt! :strix:

Selv spiste jeg sånne så veggisboller jeg hadde i frysern (basilikumpucker eller hva det nå heter) og speilegg.

Skrevet

I dag ble det falafel med salat og brød.

Skrevet

I går ble det fullkornpasta og tomatsaus med gulrøtter, selleri, løk og linser.

I dag hadde vi ovnsbakte grønnsaker (potet, søtpotet, gulrot, pastinakk og rødløk) med urter og en veggeburger.

Skrevet

I går hadde vi bare multigrainspaghetti med tomatsaus fra glass (roasted onion and garlic) og parmesan.

Hva vi skal ha idag har jeg ikke bestemt ennå :P

Skrevet

Veggisburgere med røde linser til. Og blåmuggost.

Skrevet

Pannekaker med blåbærsyltetøy

Skrevet

Samboer har laget pizza med grillet squash, paprika og rødløk. :)

Skrevet

Cottage pie med adzukibønner, tomat, paprika, gulrot, løk, purre (og altså potetmos på toppen)

Skrevet
Cottage pie med adzukibønner, tomat, paprika, gulrot, løk, purre (og altså potetmos på toppen)

Det hørtes veldig godt ut!

I går ble det ostefri pizza med hjemmelaget tomatsaus, paprika, soltørkede tomater, pestosaus, basilikum og pinjekjerner.

I dag skulle det egentlig bli marinert tofu med quinoa, men fant ut av vi ikke har noe tofu hjemme nå, så det er mulig det blir noe pasta i stedet.

Skrevet

Det var godt! :) Skal justere litt, så kommer muligens oppskriften på bloggen etterhvert - men dette var i grunnen bare en tomatsaus med grønnsaker og bønner (kan tenke meg kikerter også hadde vært veldig godt her, men prøver altså å bruke litt annet enn kikerter av og til... ;)) med potetmos på toppen, gratinert i ovnen i en 20-25 minutter eller så.

(Humper rundt på krykker i noen uker, så har litt for god tid til å lage mat!)

Skrevet

i går hadde vi pasta med løk, hvitløk, erter, grønne bønner, asparges og spinat i saus av bl.a. grønnsaksbuljong, sennep og rømme.

I dag skal vi ha lunch på indisk restaurant (spis-så-mye-du-vil-buffet) :sikle:

Så jeg antar det blir noe lett til middag

Skrevet

Til lunsj hadde jeg altså naan, papadum, raita, mint chutney, ris, saag paneer, dal makhani, navrattan korma og vegetable jalfrezi.

nå holder jeg på å koke tomatsuppe (hjemmelaget). Skal ha makaroni, egg, mais, krutonger, ost og rømme som tilbehør. Evt brød til.

Skrevet

i dag blir det frossenmiddag (eksamen nærmer seg ...) - ravioli fylt med 4 oster som skal puttes i ovn med en parmesan-alfredo-saus .... så har vi enkel salat og brød til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...