Bokalven Skrevet 6. april 2009 #1821 Skrevet 6. april 2009 Det sedvanlige spørsmålet er: Hva skal jeg lage til middag i dag? :klø: Jobber seint, så jeg er sikkert rimelig sliten (og SULTEN) når jeg kommer hjem. Må virkelig aktivisere de små grå og finne på noe snadder...
Markjordbær Skrevet 6. april 2009 #1822 Skrevet 6. april 2009 (endret) Det sedvanlige spørsmålet er: Hva skal jeg lage til middag i dag? :klø: Jobber seint, så jeg er sikkert rimelig sliten (og SULTEN) når jeg kommer hjem. Må virkelig aktivisere de små grå og finne på noe snadder... Noe av det beste jeg vet av mat som er raskt å lage er disse: Spaghetti med tomat og fetaost Pasta med squash og pesto Og dessuten fylte miniflutes. Fyll av rømme, hakket purre og masse piffikrydder. Revet ost på toppen, og inn i ovn. Mmmm.. Tre slike er nok til å gjøre magen min stappfull. Ikke så sunt, da Endret 6. april 2009 av Markjordbær
Bokalven Skrevet 6. april 2009 #1823 Skrevet 6. april 2009 Høres veldig godt ut, men jeg tåler ikke hvetemel, og pasta har en stygg tendens til å inneholde nettopp dét.
LadyB Skrevet 6. april 2009 #1824 Skrevet 6. april 2009 Fy, som dere er flinke til å lage spennende middager! jeg er inne og titter ofte på hva dere lager, men tør ikke skrive inn selv, da det ofte er veldig kjedelig ting som lages her i huset (og ofte ikke helt sunne) men veldig gøy å lese altså! Dere er flinke og inspirerende!
Gjest Frosk Skrevet 6. april 2009 #1825 Skrevet 6. april 2009 Fy, som dere er flinke til å lage spennende middager! jeg er inne og titter ofte på hva dere lager, men tør ikke skrive inn selv, da det ofte er veldig kjedelig ting som lages her i huset (og ofte ikke helt sunne) Er det ikke alltid sånn at det andre lager høres mye mer spennende ut enn det man har til middag selv? I dag ble det spicy kikertsuppe her, med brød til.
Markjordbær Skrevet 6. april 2009 #1826 Skrevet 6. april 2009 Bokalven: Det finnes jo andre typer pasta (av ris eller mais) ... Hmm, men de er jo ikke like gode, synes jeg. Nei, sorry, da kommer jeg ikke på noen tips i nuet. Jeg bruker mye mat med hvetemel. I dag skal vi ha mexikansk tomatform. Slager her i huset
LadyB Skrevet 6. april 2009 #1828 Skrevet 6. april 2009 Bevis for det jeg sa tidligere: I dag ble det frossenpizza her..... Currysuppe, spicy kikertsuppe, meksikansk tomatform eller frossenpizza? haha..
Bokalven Skrevet 7. april 2009 #1829 Skrevet 7. april 2009 Tja, når man ikke tåler hvetemel å man uansett mekke det meste av maten sin selv, så frossenpizza utgår enten man vil eller ikke. Og currysuppe er superenkelt å lage.
salsera Skrevet 7. april 2009 #1830 Skrevet 7. april 2009 I går hadde vi lasagne med squash og ricotta. I dag skal vi ha gratinert gnocchi med tomatsaus, paprika og mozzarella.
salsera Skrevet 7. april 2009 #1831 Skrevet 7. april 2009 Bevis for det jeg sa tidligere: I dag ble det frossenpizza her..... Currysuppe, spicy kikertsuppe, meksikansk tomatform eller frossenpizza? haha.. Alle vegetarmiddager er velkomne. Mye høres nok mer komplisert ut enn det er, en dag du har tid og lyst kan du jo prøve en av oppskriftene.
salsera Skrevet 7. april 2009 #1832 Skrevet 7. april 2009 Det sedvanlige spørsmålet er: Hva skal jeg lage til middag i dag? :klø: Jobber seint, så jeg er sikkert rimelig sliten (og SULTEN) når jeg kommer hjem. Må virkelig aktivisere de små grå og finne på noe snadder... Til en annen gang: Omelett med det du måtte ha av grønnsaker som fyll. Kikertgryte med ris. Chili sin carne En rask middag hos oss er couscoussalat. Da bruker vi couscous (det kan du bytte ut med quinoa, amarant eller ris), en boks kikerter eller røde bønner, tomater, agurk, paprika (hva vi måtte ha), persille, olivenolje, sitron og hvitløk.
Markjordbær Skrevet 8. april 2009 #1833 Skrevet 8. april 2009 (endret) Italiensk pastasalat og bruschetta Endret 8. april 2009 av Markjordbær
Bokalven Skrevet 8. april 2009 #1835 Skrevet 8. april 2009 Nå skal jeg lage pizza... Uten hvetemel, selvsagt. ;-) Må bare moderere oppskriften, slik at den passer for ´en person. Hvorfor er det så oppskrifter som er tilpasset single? Til en annen gang: Chili sin carne Chili er kjempegodt, men det skal koke så lenge at jeg sjeldent orker lage det på dager jeg jobber sent.
Gjest Frosk Skrevet 8. april 2009 #1836 Skrevet 8. april 2009 Lunsj: Salat med byggris, granateple, valnøtter... Middag: Kokte poteter, dampede gulrøtter og brokkoli, ertestuing, brun saus og gourmetbullar
salsera Skrevet 10. april 2009 #1837 Skrevet 10. april 2009 Hummus-inspirerte kikertkaker, tsatsiki og ovnsbakte potetbåter.
salsera Skrevet 11. april 2009 #1838 Skrevet 11. april 2009 Hjemmelagede maistortillas med bønnestuing (røde bønner, tomat, paprika, chipotle, spisskummen, koriander), pico de gallo og guacamole.
Markjordbær Skrevet 12. april 2009 #1839 Skrevet 12. april 2009 torsdag grillet vi, så jeg hadde en maiskolbe med smeltet smør og parmesan. Jeg hadde en foliepakke med potetbiter, vårløk, oregano, timian, salt, pepper, parmesan og olje. Og en annen foliepakke med rødløk, squash, grønne bønner, paprika, cherrytomater, frisk basilikum, olje, salt, pepper, og kanskje litt annet krydder (oregano timian tror jeg). Fredag hadde vi nachos i ovnen med cheddar og refried beans - serverte med hot salsa, rømme, hjemmelaget guacamole, isbergsalat, tomat, vårløk, jalapeno, sorte oliven, mais ... I går hadde jeg osteenchilada med chilisaus og cheddarost - og refried beans, ris og salat til - på mexicansk restaurant. I dag vet jeg ikke ennå, men sannsynligvis hjemmelaget pizza.
Gjest Frosk Skrevet 12. april 2009 #1840 Skrevet 12. april 2009 Curry med mungbønner og poteter, med pitabrød til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå