Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet
En liten kommentar også: Macaroni and cheese er per def ikke vegansk. Vegansk macaraoni and cheese eksisterer derfor ikke.

Neimen, så fint at du vet bedre enn meg hva jeg lager på mitt eget kjøkken. Joda det finnes veganiserte utgaver, og dersom du hadde klikket på linken så hadde sett at det ikke er en eneste animalsk ingrediens i den oppskriften. Og som gjesten før meg påpeker, derav bruk av cheeze i stedet for cheese.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For tiden klarer vi ikke å holde oss til ukemenyen. I går ble det en rask salat da vi kom hjem.

Skrevet

I dag tror jeg rett og slett det blir en enkel grønnsakssuppe.

Skrevet

Couscoussalat med kikerter, paprika, cherrytomater, agurk, gulrot, persille, hvitløk, sitron og olivenolje. :)

Skrevet (endret)

I går laget vi porsjonspizzaer, og alle kunne plukke det ville ha på av mais, brokkoli, grillet squash, cherrytomater, paprika, sopp og røkt tofu.

Endret av salsera
Skrevet

I dag ble det rester av røkt tofu, sopp, squash og paprika med chilisaus og ferske rundstykker.

Skrevet

I går laget jeg vegetarpizza, og prøvde en vri og blandet en "smokey honey"-marinade sammen med tomatsausen(!) Typen synes det var den beste pizzaen han hadde smakt (sitat:) "sånn ever!". :) Hadde også fersk champignon, mais, grønne oliven og cherrytomater på.

Gjest Gjest
Skrevet

I dag skal jeg ha indisk tikka masala :Nikke:

Kutter gulrøtter, broccoli og blomkål i passe små biter og damper/koker dem litt i grytepanna ca 5 min før jeg har i litt quorn biter. Så bruker jeg tikka masala-pulver saus og 1 beger creme fresh + ca 1 dl vann (tilpasser etter hvor mye vann som er igjen i panna etter den første dampingen for å få grei konsistens på sausen.)

Alt kokes sammen i 5-10 min og serveres med ris og ev. nan brød.

En av mine favoritter for tiden og kjempefint å servere gjester :)

Skrevet

liten oppdatering:

torsdag: Spaghetti med rødløk, cherrytomater og parmesan.

fredag: Baguettpizza med hvitløk og fem oster.

lørdag: spiste vi ute på Dimassi's Mediterranean buffet - dvs jeg spiste så mye jeg ville av bl.a. hummus, tabbouleh, fattoush, bønnesalat, andre salater, falafel, okra i tomatsaus, "risblandinger" (med erter og sånn), kokt spinat med ost (YUM!), libanesisk/syrisk brød, stekte potetbåter, kokt og stekte blomkålbiter med hvitløk, og mye mye mer. Og selvfølgelig baklava dessert.

Søndag: hjemmelagd pizza (tomatsaus, løk, paprika, mais, ost)

Skrevet

I går hadde vi indiskinspirert køfte laget av bl.a. hvite bønner og mandler, raita, tomatsalat og naan.

I dag hadde vi risotto med cherrytomater og artisjokker.

Skrevet

Mandag og tirsdag - spaghetti med tomat/paprikasaus fra glass. Måtte ha noe som gikk veldig kjapt på mandag, og siden glasset er så stort at det holder til to middager, hadde vi det to dager på rad ...

I går hadde vi stekt ris med grønnsaker, brød til.

I dag skal vi ha løksuppe.

Skrevet

I dag ble det ostegratinerte nachos med bønner og jalapenos, samt rømmedipp og goaccamole (stavemåte?).

I morgen er det fredag, og jeg vurderer bønnegryte av noe slag. Har gammel rødvin jeg tenkte bruke opp... Kanskje jeg skal lage chili?

Skrevet

I dag blir det pizza, og i morgen blir det min berømte lasagne. Til lunsj har jeg laget to stooore skåler med salat. De siste dagene har vi ikke spist annet :)

Den ene er en couscous- og grønn linsesalat med cherrytomater, mynte, persille, solsikkefrø, gresskarkjerner, pinjekjerner, sukkererter, salt, pepper, olje, hvitløk oh lime.

Den andre er en pastasalat med pastaskruer, salat, mais, blomkål, rød paprika, purre, olje, salt, pepper, chili og krutonger med persille og hvitløk.

Skrevet

Fylt paprika, guacamole, grillet squash og meksikansk tomatsalat.

Skrevet

I går hadde vi miniflutes fylt med en rømmeblanding (rømme, masse purre og masse piffi), med revet ost på toppen og gratinert i ovn.

i dag spiste vi på italiensk restaurant og jeg hadde spaghetti med olje, hvitløk, chili, persille og basilikum. Med brød og smør til, og ost og oliven, vi fikk salat til, og iskrem til dessert. Alt var gratis utenom hovedretten, spaghettien. Klager ikke da :) Fine priser også. Og vin til (heller ikke gratis ;) )

Skrevet (endret)

De siste dagene har vi hatt:

- Spicy root and lentil casserole og hjemmelaget naan.

- Grov speltpai med grillede grønnsaker (aubergine, squash, paprika), feta, rosmarin og timian.

- Pastasalat med fullkornpasta, tomater, agurk, gulrot, grønne bønner, reddik, paprika, pesto rosso og litt feta.

Endret av salsera
Skrevet

i går hadde vi pasta med brokkolipesto

Skrevet

I dag er jeg "lat" så det blir stekte soyapølser og ovnsstekte poteter, med chilisaus og rømme til. Det henger litt sammen med at jeg har styra med husarbeid i dag, og er ikke frisk, så da må jeg lage noe som er relativt lettvint.

Skrevet (endret)

næhh, feil tråd :)

Endret av mrs_bond
Skrevet

Pizza idag.

Oppdatering:

i går ble det en enkel salat med ranch dressing til forrett, og pasta med parmesansaus.

fredag hadde vi ikke noe middag, for vi var så mette etter pizza til lunch og masse nachos som vi fikk til margaritaene vi koste oss med på en mexicansk uterestaurant.

Torsdag grillet vi (jeg hadde grillspyd og soyapølse i brød)

Onsdag hadde vi calzone med spinat og ricotta med salat til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...