Gjest Frosk Skrevet 9. mars 2009 #1781 Skrevet 9. mars 2009 I går lagde jeg en knall-oransje søtpotetsuppe med karri, i dag aner jeg ikke hva jeg skal finne på til middag
cilipili Skrevet 9. mars 2009 #1782 Skrevet 9. mars 2009 I dag hadde vi kikertburgere med hjemmelaga, grove burgerbrød og linse- og couscoussalat ( grønne linser, grønne berry linser, couscous kokt i buljong, litt smør, pepper, olivenolje, safta av en halv lime, purreløk, cherrytomater og bladpersille). Utrolig godt!
Markjordbær Skrevet 10. mars 2009 #1783 Skrevet 10. mars 2009 I dag skal jeg lage en tomatbasert gryte med løk, hvitløk, chili, kikerter, okra, hardkokte egg, ... og.. tja, har ikke helt bestemt meg for om det skal være noe mer i. Men iallefall indiske krydderier og frisk koriander. Ris til ...
impa Skrevet 10. mars 2009 #1784 Skrevet 10. mars 2009 Vegetar lasagne: (denne husker jeg bare i hodet) Du trenger: Purre Gulerøtter Cottage Cheese Poteter Paprika Asparges Rød løk Lasagne plater Hvitløk Fløte Korriander Sopp Hakkede tomater på boks 1. Ovnen på 200 grader 2. Kutt opp alle grønnsaker i biter (Rot grønnsakene i mindre biter) De ingridiensene jeg liker best bruker jeg mer av enn andre, det er ingen riktig dose av noe her, så du kan legge til, eller fjerne noen av grønnsakene over. 3. Bland grønnsaksblandingen og varm det opp litt i en kasserolle sammen med fløten og hakkede tomater + korriander, og krydder (jeg bruker litt chili krydder, pepper og salt, basilikum og karry) 4. legg det hele lag på lag i en ildfast form, topp med cottage cheese. Steketid ca. 40-50min
Gjest Frosk Skrevet 10. mars 2009 #1785 Skrevet 10. mars 2009 Mmm lasagne... Her blir det tøm-kjøleskapet-middag: salat med byggryn, rødløk, fennikel, rød paprika, tomater... sikkert noe mer også, får se hva jeg finner! I morgen: middag på Gardermoen... det vil sannsynligvis si nøtter. Eller kanelbolle ombord, det pleier være Norwegian sitt vegetariske alternativ.
Markjordbær Skrevet 12. mars 2009 #1786 Skrevet 12. mars 2009 Fullkornspenne med spicy tomatsaus ble middagen i går.
salsera Skrevet 12. mars 2009 #1787 Skrevet 12. mars 2009 I dag blir det pizza på oss. Jeg ble lovet at jeg skulle få sopp på min.
Markjordbær Skrevet 12. mars 2009 #1789 Skrevet 12. mars 2009 Ut og spise indisk Oooh misunnelig! Hihi. Vel, jeg driver og mekker noen børekdingser her, med spinat og fetafyll. Og tabbouleh til. Eller ikke helt tabbouleh, jeg har f.eks. ikke mynte i hus. Men en slags bulgur/persillesalat blir det ihvertfall.
Bokalven Skrevet 14. mars 2009 #1790 Skrevet 14. mars 2009 Tacos med bønneguffe (løk, tomat og en boks tomatbønner blandet med sånn tacokryddermix), revet ost, rømme og tacosaus. Men hvorfor påstår de at sausen er hot? Den va'kke mye hot!
cilipili Skrevet 17. mars 2009 #1792 Skrevet 17. mars 2009 Omlett med poteter, purre, chili og bladpersille.
Gjest Caya Skrevet 17. mars 2009 #1793 Skrevet 17. mars 2009 I dag ble det nachos med tacokrydrede svarte bønner, paprika, løk, salsa og hjemmelaget guacamole. Nam!
Gjest Caya Skrevet 18. mars 2009 #1795 Skrevet 18. mars 2009 I dag prøvde jeg denne veganske Mac & Cheeze-oppskriften. Det var kjempegodt! Den skal jeg definitivt lage igjen.
Bokalven Skrevet 18. mars 2009 #1796 Skrevet 18. mars 2009 Spelt- og byggmelsvafler (uten sukker) med syltetøy. :-)
Gjest Frosk Skrevet 18. mars 2009 #1797 Skrevet 18. mars 2009 Falafel og diverse grønt i nybakt pitabrød (herfra) - mmmm falafel er så godt!!!
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #1798 Skrevet 18. mars 2009 For en fin tråd! Det er interessant å se alle de spennende tingene dere vegetarianere spiser. Men hvorfor skriver dere hele tiden at alt er så godt? Er det for å overbevise dere selv om at dere egentlig ikke gir avkall på noe når dere utelater kjøtt? En liten kommentar også: Macaroni and cheese er per def ikke vegansk. Vegansk macaraoni and cheese eksisterer derfor ikke. Men alt i alt er dette en fin tråd som jeg skal følge med på videre.
Gjest Frosk Skrevet 18. mars 2009 #1799 Skrevet 18. mars 2009 Men hvorfor skriver dere hele tiden at alt er så godt? Er det for å overbevise dere selv om at dere egentlig ikke gir avkall på noe når dere utelater kjøtt? Gjør vi? På denne siden ser jeg noe sånt som én nam, en kjempegodt og én "så godt" - den siste var til min falafel i dag, falafel er nemlig noe av det beste jeg vet Frekvensen av nam, mmm, kjempegodt osv ser ikke ut til å være noe lavere i "den andre" middagstråden, syns jeg. Og nei, jeg føler på ingen som helst måte at jeg går glipp av noe fordi jeg ikke spiser kjøtt og fisk - jeg er glad jeg slipper.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #1800 Skrevet 18. mars 2009 Mac & cheese er nok ikke vegansk, nei - men mac & cheeze er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå