Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke vegetarianer, men:

Purésuppe av broccoli basert på en Gordon Ramsey-oppskrift - omtrent bare vann, salt og broccoli, jeg hadde i en halv hakket løk også. Skal serveres med chevre, som jeg dessverre ikke hadde, mandelflak og god extra virgin-olje. Den ble kjempegod, ren og enkel i smaken. Hadde foccaccia med soltørket tomat, oliven, rosmarin og parmesan til.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ludovie
Skrevet
Har aldri smakt sellerirotsuppe. Er det bra? Hva smaker det sånn ca.?

Det er kjempegodt! Jeg freste først en halv løk i smør (olje kan selvfølgelig også brukes), til den ble blank. (Vi hadde dessuten tilfeldigvis en parmesanskorpe, og den lot jeg surre med løken.) Deretter tilsatte jeg en halv sellerirot i ganske små terninger, og så kraft. Så lot jeg det hele koke til selleriroten ble helt mør. Da fjernet jeg parmesanskorpen og brukte en stavmikser (blender er minst like bra), og kjørte det til en helt glatt masse. Deretter tilsatte jeg mer væske (jeg foretrekker å bruke mindre væske enn det jeg tror trengs slik at jeg har slingringsmonn for å å tilsette mer). Til slutt ga jeg suppen et oppkok, og smakte til med revet parmesan og hakket persille. :)

Skrevet

Tusen takk, Ludovie! Skal prøve den :)

Hodepine i dag. Så det blir bare sojapølser og pommes frites. Med urterømme istedet for ketchup til pommesen.

Skrevet

Risgrøt hos meg i dag... Senvakt på jobb = sent hjemme.

Skrevet

Da jeg skulle begynne med middagen, oppdaget jeg at vi verken hadde gulrot eller yoghurt, så brødoppskriften jeg hadde gledet meg til å prøve, får jeg ikke prøvd i dag. Tomatsuppe blir det likevel, og om en stund blir det en bønneburger i tillegg.

Skrevet

Paprika fylt med hirse, couscous, tomat, løk og osterester.

Skrevet

I dag blir det linsesuppe med varme rundstykker bakt med rug-, bygg- og hvetemel.

Skrevet

De siste dagene har vi hatt:

Mandag: en slags halvfabrikat pastasalat, med store mengder sukker, som var god de første gaflene, men ble søtere og søtere og vemmelig på slutten. Tilsatt tomat, paprika og purre ...

Tirsdag: spaghetti med cherrytomater og feta.

Onsdag: pizzabaguetter

I dag: er planen å lage somalisk mat, Maraq Bilaash og Muufo.

Gjest Frosk
Skrevet
Den så sinnsykt god ut!!

:) Veldig enkel å lage, og grei å variere. Av og til putter jeg oppi et syrlig eple i biter, det er veldig godt!

Jeg hadde masse fersk koriander som begynte å bli fryktelig slapp og trist (enten finner jeg ikke koriander på butikken i det hele tatt, eller så er de halvvisne og tragiske! :kjefte: ), derfor ble det laget pico de gallo i dag - så her blir det pitabrød med krydret bønnestuing og masse grønt. Og altså pico de gallo. ;)

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Jeg er egentlig ikke vegetarianer, men jeg proever aa kutte litt ned paa kjoett og saann. Og saa er jeg veldig glad i groennsaker da.

I dag ble det en egenkomponert linsegryte med tomat, roedvin, gulerot, selleri, hvitloek og rosmarin. :)

Har lagt til bloggen din i favorittene mine, Frosk. Mye bra inspirasjon aa hente der. :jepp:

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Enig, Mea Culpa! Bloggen til Frosk er utrolig bra :)

Vi har snudd litt på ukesmenyen her. I dag ble det pizza med bunn av hvete- og rugmel. Saus av tomater, chili, hvitløk, basilikum og oregano. Mannens del var toppet med ost, purre, mais og rød paprika. Min med ost og cherrytomater.

Skrevet (endret)

Hadde enchilada med sorte bønner, tofu og grønnsaker i går.

Endret av Markjordbær
Skrevet

Vegetarpizza. Lørdag og sånn. ;)

Skrevet

Hehehe.. Pizza i dag også. Liten vri: Calzone!

Gjest Frosk
Skrevet
Har lagt til bloggen din i favorittene mine, Frosk. Mye bra inspirasjon aa hente der. :jepp:

Enig, Mea Culpa! Bloggen til Frosk er utrolig bra :)

Takker og bukker! :blomst: Veldig kjekt dere liker bloggen!

Jobb.. så her blir middag / kvelds spinatpiroger fra fryseren, pluss bulgur / linsesalat.

Skrevet

I dag ble det deilig hjemmelaga pizza med litt for tykk bunn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...