salsera Skrevet 26. februar 2009 #1741 Skrevet 26. februar 2009 Polentapizzaen ble byttet ut med vanlig pizza, samboeren min hadde glemt at vi skulle lage polentapizza og hadde satt en vanlig pizadeig til heving. Den ble god, den også. Vi laget en pizzasaus av noen tomater, et par soltørklede tomater og en rest pesto rosso. Fyllet ble grillt aubergine, paprika, løk og hvitløk. I går laget vi en chili sin carne med bl.a. kikerter, røde bønner, knuste soyabiter, stangselleri, løk, chili, squash, gulrot, paprika, spisskummen, passata og litt rødvin.
Bokalven Skrevet 26. februar 2009 #1742 Skrevet 26. februar 2009 Uæææh! Hva skal jeg finne på til middag i dag? Jeg får gjester til te/kaffe klokka sju, og tenkte spise sånn rett etter jobb, ca. Lurer på om jeg må fyke ned og låne med meg noen vegetarkokebøker eller noe og hente inspirasjon. Eller... Noe. Hjelp!
Bokalven Skrevet 26. februar 2009 #1743 Skrevet 26. februar 2009 Okei, det ble örtburgare med ovnsstekte mandelpoteter og yoghurtsaus.
cilipili Skrevet 26. februar 2009 #1744 Skrevet 26. februar 2009 Hørte godt ut, Bokalven! I dag var det femåringens tur til å velge middag, og da ble det som vanlig pannekaker med blåbærsyltetøy! Heldigvis merker han ikke litt grovt mel og havregryn
Markjordbær Skrevet 26. februar 2009 #1745 Skrevet 26. februar 2009 I dag skal jeg fylle gule squash med ris, kikerter, persille, mynte og vårløk, og koke de i en tomatsaus. Serverer nok med syrisk brød og en eller annen salat ... i går hadde vi brødsnurrer med tre forskjellige fyll: http://homemaker.blogg.no/1235656579_brdsn...med_tre_fo.html
salsera Skrevet 26. februar 2009 #1746 Skrevet 26. februar 2009 I dag ble det en rask pastarett med fullkornpasta, løk, hvitløk, cherrytomater, mozzarella og basilikum.
Gjest Frosk Skrevet 26. februar 2009 #1747 Skrevet 26. februar 2009 Her ble det også pasta; fullkornspasta med bolognesesaus. (Jeg har prøvd hardt å like fullkornspasta, men syns de typene jeg har prøvd har smakt litt... mystisk. I dag brukte jeg den økologiske spaghettien fra Coop, Änglamark, men...neh. Kanskje jeg bare må innse at jeg rett og slett liker den mindre sunne varianten bedre )
Markjordbær Skrevet 26. februar 2009 #1748 Skrevet 26. februar 2009 endring i planene! Vi spiser ute i dag (tex-mex) og tar de fylte squashene i morgen.
salsera Skrevet 28. februar 2009 #1749 Skrevet 28. februar 2009 Maistortillas, bønnestuing (røde bønner, løk, chipotle, paprika, tomat), pico de gallo og guacamole.
Gjest Ludovie Skrevet 28. februar 2009 #1750 Skrevet 28. februar 2009 Jeg skal ikke akkurat påberope meg å være representativ for Kvinneguidens medlemmer, ei heller noen slags ekspert på nettikette, men jeg synes i hvertfall at dobbelposting i denne og i den andre middagstråden bare er av det gode. Og jeg skjønner veldig godt at det er fint og inspirerende å ha en egen tråd for vegetarmiddager, og at mange vil at denne tråden skal bestå. (Jeg tviler for øvrig på hvor inspirerende den andre tråden er (både for veggiser og for ikke-veggiser), i og med at veldig mange av innleggene er av typen "taco", "fiskepinner", "pizza", "grøt", "kyllingwok", osv) Og det er nettopp derfor at det ville vært fint å ha flere vegetarinnslag der. Og igjen - for meg (jeg innser dog at jeg ikke har fullmakt til å uttale meg på vegne av hele Kvinneguiden, men allikevel), er vegetarinnslag i den andre middagstråden veldig velkomne. Om de også postes i denne tråden spiller ingen rolle.
salsera Skrevet 28. februar 2009 #1751 Skrevet 28. februar 2009 I dag har jeg postet denne middagen fire ganger.
salsera Skrevet 28. februar 2009 #1753 Skrevet 28. februar 2009 Jeg har bare sett tre? :klø: Jeg har også lagt ut ukemenyen min.
Gjest Catwoman Skrevet 1. mars 2009 #1755 Skrevet 1. mars 2009 Igår spiste jeg salat med mungbønner, sikori, isberg, tomat og squash og litt blomkål og eplebiter. Kaldpresset rapsolje over. Og en skive med tysk fullkornsrugbrød. Puttet den og oppi salaten forsåvidt.
cilipili Skrevet 1. mars 2009 #1756 Skrevet 1. mars 2009 I dag skal vi ha nøtteburgere med hjemmelaga, grove burgerbrød og hässelbackpoteter.
Bokalven Skrevet 1. mars 2009 #1757 Skrevet 1. mars 2009 Her blir det glutenfri pasta med tomatsaus. Så godt, så enkelt. Rødvin til og is til dessert setter prikken over i'en.
salsera Skrevet 1. mars 2009 #1758 Skrevet 1. mars 2009 Tarka dal, rødbetecurry, agurkraita, ris og chapati.
Gjest Ludovie Skrevet 1. mars 2009 #1759 Skrevet 1. mars 2009 Først sellerirotsuppe, deretter pai og kokte erter.
cilipili Skrevet 1. mars 2009 #1760 Skrevet 1. mars 2009 Først sellerirotsuppe, deretter pai og kokte erter. Har aldri smakt sellerirotsuppe. Er det bra? Hva smaker det sånn ca.?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå