Gjest Frosk Skrevet 24. februar 2009 #1721 Skrevet 24. februar 2009 Hehe, jeg og! åå, det så godt ut! Veldig lett å lage, og godt syns jeg. Blir bra med blomkål i også, forresten! I dag tror jeg at jeg lager potet- og purresuppe, med brød til.
salsera Skrevet 24. februar 2009 #1722 Skrevet 24. februar 2009 I går laget vi ravioli med fyll av squash, chevre og valnøtter. Vi tilsatte litt kokt og most rødbete i pastadeigen, og den fikk en spennende farge. I dag skal vi ha polentapizza.
Gjest Frosk Skrevet 24. februar 2009 #1723 Skrevet 24. februar 2009 (endret) Sjekk forresten den *flotte* artikkelen KG har publisert i dag, "Lyst til å bli vegetarianer?" .......... Endret 24. februar 2009 av Frosk
Gjest Caya Skrevet 24. februar 2009 #1724 Skrevet 24. februar 2009 Sjekk forresten den *flotte* artikkelen KG har publisert i dag, "Lyst til å bli vegetarianer?" .......... Jeg satt nettopp og ergret meg høylytt over den selv. Hvorfor i helvete er det sånn at nesten samtlige vil du bli vegetarianer-artikler innholder en masse "info" om fruktarianere, makrobiotikere og alskens rariteter og om at det er viktig å være forsiktig siden "man mister så mange næringsstoffer"?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #1725 Skrevet 24. februar 2009 Jeg satt nettopp og ergret meg høylytt over den selv. Hvorfor i helvete er det sånn at nesten samtlige vil du bli vegetarianer-artikler innholder en masse "info" om fruktarianere, makrobiotikere og alskens rariteter og om at det er viktig å være forsiktig siden "man mister så mange næringsstoffer"? Artikkelen var elendig, ingen tvil om det. Men jeg synes ikke at det er så rart at de nevner andre dietter i samme artikkel, for både vegetarisme og alle de andre diettene dreier seg jo om alternative dietter som man lever etter på grunn av ideologisk eller personlig overbevisning. Så sånn sett dreier det seg om det samme.
Gjest Caya Skrevet 24. februar 2009 #1726 Skrevet 24. februar 2009 Ja, med dette var da ikke en artikkel som skulle forklare ulike dietter, men som skulle gi info til dem som som kanskje er interessert i å bli vegetarianer. Da synes jeg det blir rart å opplyse om allverdens dietter.
Gjest Frosk Skrevet 24. februar 2009 #1727 Skrevet 24. februar 2009 Skrev en kommentar til artikkelen her, si gjerne hva dere syns dere også, så kan vi eventuelt fortsette diskusjonen der (beklager trådavsporingen)...
Bokalven Skrevet 24. februar 2009 #1728 Skrevet 24. februar 2009 For meg er det å ikke spise kjøtt ikke noe jeg gjør av overbevisning - jeg tåler det rett og slett ikke.
Gjest Ludovie Skrevet 24. februar 2009 #1729 Skrevet 24. februar 2009 Bare sånn for å bidra til enda flere avsporinger: Jeg synes at det er litt synd at det finnes to separate middagstråder. Middag er middag, enten den er vegetarisk, eller om den inneholder kjøtt eller fisk. Det å poste vegetariske middager i den andre middagstråden ville dessuten muligens kunne bidra til å normalisere vegetariske middager, noe jeg faktisk synes at er på sin plass. Det er jo ikke sånn at det finnes to distinkte kategorier - vegetariske og ikke-vegetariske. Det finnes bare middag. Jeg skjønner godt behovet for å ha en egen veggistråd her inne, noe denne tråden ser ut til å ha fungert som. Men hvorfor heller ikke poste middager i den andre tråden, og heller ha en separat tråd for generell veggisprat?
Gjest Caya Skrevet 24. februar 2009 #1730 Skrevet 24. februar 2009 Vel, for min del er det deilig å slippe å høre om alle dyrene folk spiser og om hvor godt de synes de smaker.
Gjest Ludovie Skrevet 24. februar 2009 #1731 Skrevet 24. februar 2009 Vel, for min del er det deilig å slippe å høre om alle dyrene folk spiser og om hvor godt de synes de smaker. For meg som spiser en masse dyr, og som synes at de smaker veldig godt, er det også inspirerende og interessant å høre om måltider som ikke inneholder dyr. Det samme tror jeg, og håper jeg, gjelder for andre dyrespisende individer.
Gjest Caya Skrevet 24. februar 2009 #1732 Skrevet 24. februar 2009 Sorry, men jeg kommer ikke til å å skrive i en tråd som gjør meg trist kun for å inspirere. Du måtte virkelig si at du spiser masse dyr og synes de smaker veldig godt, når jeg nettopp sa at jeg setter lite pris på å lese sånt? Skulle nesten tro du er ute etter å provosere.
Gjest Ludovie Skrevet 24. februar 2009 #1733 Skrevet 24. februar 2009 (endret) Selvfølgelig var jeg ikke spesielt ute etter å provosere. Det var du som begynte å snakke om hvor provoserende du synes det er at folk spiser dyr. Ja, jeg spiser dyr, og det er også noe som er hyppig forekommende i samfunnet, noe man lett kan observere gjennom pølseboder, kebabkiosker og restaurantmenyer. For meg ser det imidlertid ut til at du mener at veggismiddagstråden skal være en skjermet sone uten animalske produkter. Det kan du gjerne mene, og det var heller ikke det jeg argumenterte mot. Jeg mente derimot at middag er middag, og at det kan være både interessant og inspirerende for ikke-veggiser å lese om vegetarmiddager. Jeg har for øvrig med glede sett at vegetarianere også har postet i den andre middagstråden, noe jeg håper det blir mer av i fremtiden. Endret 24. februar 2009 av Ludovie
Gjest Ludovie Skrevet 24. februar 2009 #1734 Skrevet 24. februar 2009 Dette er imidlertid nok en avsporing. Det ville derfor vært fint om denne tråden kunne blitt delt!
Gjest Caya Skrevet 24. februar 2009 #1735 Skrevet 24. februar 2009 Herregud Ludovie, skal du virkelig begynne å hakke på meg igjen? Defensiv eksveggis slår til igjen... Jeg sa bare at jeg ønsket å unngå å lese om kjøttspising der jeg kan og derfor vil beholde en ren vegetartråd. Det er en ærlig sak og betyr ikke at jeg bør tåle at du med vilje provoserer med å legge ut om hvor flott du synes kjøttspising er her.
Gjest Ludovie Skrevet 24. februar 2009 #1736 Skrevet 24. februar 2009 Herregud Ludovie, skal du virkelig begynne å hakke på meg igjen? Defensiv eksveggis slår til igjen... Jeg sa bare at jeg ønsket å unngå å lese om kjøttspising der jeg kan og derfor vil beholde en ren vegetartråd. Det er en ærlig sak og betyr ikke at jeg bør tåle at du med vilje provoserer med å legge ut om hvor flott du synes kjøttspising er her. Nå ble jeg virkelig litt satt ut: Mener du virkelig at jeg driver og hakker på deg??? Ja, jeg er uenig med deg i enkelte spørsmål, men det gjelder vitterlig også mange andre KG-brukere. Disse har imidlertid aldri påstått slike ting om meg, og jeg kan virkelig ikke se hvorfor du mener at jeg hakker på deg. Og det eks-veggisargumentet kjøper jeg så vitterligen ikke. Du kjenner overhodet ikke til årsakene til at jeg var veggis en periode. Jeg har dessuten ikke uttalt meg mot en ren vegetartråd; tvert imot - jeg foreslo til og med opprettelsen av en egen veggispratetråd. Så hvor i all verden har du det fra? Dessuten: Jeg tror ikke at jeg noensinne har skrevet om at kjøttspising per se er flotte greier. Jeg spiser dog kjøtt, og det står jeg for 100%. Jeg mener imidlertid ikke at absolutt alle andre mennesker bør spise kjøtt.
Gjest Caya Skrevet 24. februar 2009 #1737 Skrevet 24. februar 2009 Du sier da vitterlig at vi bør ha en tråd for alle middager og en generell veggispratetråd her: Jeg skjønner godt behovet for å ha en egen veggistråd her inne, noe denne tråden ser ut til å ha fungert som. Men hvorfor heller ikke poste middager i den andre tråden, og heller ha en separat tråd for generell veggisprat? Jeg vil ha en vegetarmiddagtråd og ga mitt argument for det.
Gjest Ludovie Skrevet 24. februar 2009 #1738 Skrevet 24. februar 2009 Jeg vil ha en vegetarmiddagtråd og ga mitt argument for det. Fair enough. Og det er akkurat der hvor vi er uenige. For jeg ønsker et mye større mangfold i den andre middagstråden, mens du ønsker å ikke høre om at andre spiser kjøtt. Så da får saken bare ligge.
Gjest Frosk Skrevet 25. februar 2009 #1739 Skrevet 25. februar 2009 Jeg syns også det er fint å ha en egen vegetarmiddagstråd - jeg finner masse inspirasjon her, og syns det er greit å ha et "eget sted" med bare vegetariske middager. Men jeg stikker innom *den andre* middagstråden også iblant, hender jeg poster der også - kanskje vi kunne gjøre det mer? (Selv om dobbeltposting kanskje er litt kjipt?) Dagens: Pitabrød med hummus, cherrytomater og salat. (Tror jeg. Gidder mao ikke lage middag i dag )
salsera Skrevet 26. februar 2009 #1740 Skrevet 26. februar 2009 Bare sånn for å bidra til enda flere avsporinger: Jeg synes at det er litt synd at det finnes to separate middagstråder. Middag er middag, enten den er vegetarisk, eller om den inneholder kjøtt eller fisk. Det å poste vegetariske middager i den andre middagstråden ville dessuten muligens kunne bidra til å normalisere vegetariske middager, noe jeg faktisk synes at er på sin plass. Det er jo ikke sånn at det finnes to distinkte kategorier - vegetariske og ikke-vegetariske. Det finnes bare middag. Jeg skjønner godt behovet for å ha en egen veggistråd her inne, noe denne tråden ser ut til å ha fungert som. Men hvorfor heller ikke poste middager i den andre tråden, og heller ha en separat tråd for generell veggisprat? Men det er ikke alle middager som er aktuelle for oss. Derfor er denne tråden veldig grei å ha, her er det masse inspirasjon å finne uten at man må lete med lupe. I den andre tråden drukner vegetarmiddagene lett. Jeg har for øvrig med glede sett at vegetarianere også har postet i den andre middagstråden, noe jeg håper det blir mer av i fremtiden. Av og til har jeg postet middagene i den andre tråden, men det har mest vært for å beholde den tråden på mine innlegg. Jeg liker å skumme over den tråden for å se om jeg finner noe inspirasjon, og senest i dag fant jeg en link til en dal som så spennende ut. Jeg er en ganske selektiv leser, så jeg "overser" lett de innleggene som ikke er så interessante for min del. Som Frosk har jeg ikke følt meg helt vel med å dobbeltposte, men det gjør kanskje ikke noe om vi gjør det. Som du sier, kan det jo være med på å normalisere vegetarmat blant kjøttspisere og det er jo en god ting. Der er fremdeles altfor mange som ikke vet hva vegetarmat egentlig er (noe den håpløse artikkelen nevnt ovenfor er med på å bekrefte). Jeg syns også det er fint å ha en egen vegetarmiddagstråd - jeg finner masse inspirasjon her, og syns det er greit å ha et "eget sted" med bare vegetariske middager. Men jeg stikker innom *den andre* middagstråden også iblant, hender jeg poster der også - kanskje vi kunne gjøre det mer? (Selv om dobbeltposting kanskje er litt kjipt?) Dagens: Pitabrød med hummus, cherrytomater og salat. (Tror jeg. Gidder mao ikke lage middag i dag )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå