Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag ble jeg fristet til å lage maistortillas. Noen ble spist som miniburritos med paprika og refried beans, noen ble til quesedillas.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag blir det grønnsakssuppe med foccacia ved siden av.

Skrevet
I dag ble jeg fristet til å lage maistortillas. Noen ble spist som miniburritos med paprika og refried beans, noen ble til quesedillas.

Hvordan laget du maistortillas?

Skrevet

Man blander masa harina (en type tortilla-maismel), litt salt og vann. Eurydike brukte kaldt vann, jeg forsøkte med nesten kokende vann. Kna til deigen får en fin konsistens, og rull små kuler. Disse presses til tortillaer. Eventuelt kan de også kjevles. Stek dem i tørr stekepanne.

Skrevet

Tusen takk! Gleder meg til å prøve :)

Skrevet

I dag skal vi ha aubergine med hirsefyll. Det er samboer som lager mat i dag, så jeg husker ikke helt hvilken oppskrift det ble.

Skrevet

Det ble en grønnsakssuppe med tomater, poteter, purre, gulrøtter, buljong, oregano og basilikum. Oppi hadde jeg også økologiske, store makaronier og rista pinjekjerner. Bakte heller et pizzalignende brød med olje, hvitløk, salt og rosmarin oppå. Smakte fantastisk!!

Skrevet
...Bakte heller et pizzalignende brød med olje, hvitløk, salt og rosmarin oppå. Smakte fantastisk!!

Mmm det brødet hørtes godt ut!

I forgårs lagde jeg krydret tomatsuppe med grønne linser, i går hadde jeg rester av nevnte suppe ;) - i dag har jeg lyst på kikertkaker, tror jeg.

Skrevet
I dag blir det kikertfileter med nydelige ovnsbakte poteter.

I dag prøvde disse potetene. De var virkelig gode. :) Vi hadde også pesto-bønneburgere, salat og tsatsiki.

Skrevet

Mandag hadde vi pizza (også mannen sin halvdel var vegetarisk denne gangen, men det var de vi bestilte hos som hadde glemt å legge på kjøttet han ville ha).

tirsdag: cæsar salat

onsdag: veggisburger

idag vet jeg ikke. Hmmmm ...

Skrevet

I dag hadde vi en omlett med purre, poteter og hvitløk. Med en grønn salat til.

Skrevet

I dag var planen egentlig å lage ravioli, men vi er ikke så sultne, så det får vente til i morgen. I dag blir det bare fylt sopp, vi har litt hirsefyll til overs fra onsdag.

Skrevet

I dag blir det hjemmelaget pizza med ting og tang som finnes i kjøleskapet :sikle:

Og is til dessert!

Skrevet

Allerede i dag ble det forandringer i ukemenyen. :ler: I dag ble det asiatisk wok (egentlig det vi hadde planlagt å lage på mandag) med gulrot, paprika, purre, erter, squash, ingefær, hvitløk, ris og cashewnøtter. Sausen besto av tamarind, sherry, soyasaus og bittelitt sukker.

Skrevet

På lørdag bestilte jeg pizza hjem. Peppes glutenfrie med soltørkede tomater og pesto og greier. Nam nam. Blir rester i dag også. :danse:

Skrevet
I dag vil jeg ha kikertcurry! Noe av det beste jeg vet for tiden... mmm...

åå, det så godt ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...