cilipili Skrevet 27. oktober 2008 #1561 Skrevet 27. oktober 2008 Stekt ris i dag med gulrøtter, sukkererter, purre, paprika, mais og egg.
salsera Skrevet 28. oktober 2008 #1562 Skrevet 28. oktober 2008 Ovnsbakte rødbeter, halloumi og linsesalat med valnøtter. I morgen skal samboer lage lasagne, sannsynligvis med knuste soyabiter, cottage cheese, grillet aubergine og squash, om han ikke forandrer mening underveis.
Markjordbær Skrevet 29. oktober 2008 #1563 Skrevet 29. oktober 2008 Egen "oppfinnelse": Pasta La'Mina
Gjest Frosk Skrevet 30. oktober 2008 #1566 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Quesadilla uten queso, men med søtpotet, svarte bønner og løk. Hjemmelaget salsa til, og salat. Endret 30. oktober 2008 av Frosk
Gjest Frosk Skrevet 6. november 2008 #1567 Skrevet 6. november 2008 Falafel med...etellerannet! Couscous og noe grønt, tenker jeg. (Ble så lykkelig når jeg fant Nutana Spicy Falafel i butikken (har ikke sett den på en stund!) at jeg ble helt nødt til å kjøpe en pakke!)
cilipili Skrevet 12. november 2008 #1568 Skrevet 12. november 2008 Urteburgere med hjemmelaga, grove burgerbrød og salat.
Gjest Solsikke Skrevet 12. november 2008 #1569 Skrevet 12. november 2008 Nå er det innmari lenge siden jeg har vært innom her. Så hei til kjente Mye fristende mat her som alltid! I dag blir det ravioli med ost her, med tofu rosso og wokede grønnsaker til: Brokkoli, paprika, gulrot og purre. Krydret med Toscanakrydder, oregano og basilikum, og en ekstra krydret tomatsaus til.
Busy Lizzie Skrevet 12. november 2008 #1570 Skrevet 12. november 2008 Vi lager masse suppe, her er to nudelsupper. Nudelsuppe: vann med buljong, vi bruker hønsebuljong men om den skal være vegetar så bruk grønnsak Vårløk mais søt chillisaus fiskesaus ingefær lime tynne risnudler Kok alt sammen, kjempegodt. En annen nudelsuppe er med buljong, bok choi, mais, stjerne anis (ha en i vannet når det koker) ingefær, nudler og litt soyasaus
prinsesseBea Skrevet 12. november 2008 #1571 Skrevet 12. november 2008 I dag hadde jeg brun (vegan) lapskaus, med grønne linser og masse digg. Ikke spist lapskaus på 7-8 år,så det var veldig godt. Nå prøver jeg planlegge morgendagens middag,får middagsbesøk og sliter litt med å finne noe som er bra nok. Tomatflan til forrett, og jeg vet jeg vil lage jordskokk/selleripurè, karamelliserte gulrøtter og beter, men må ha en typisk "hovedrett-ting" som kan passe til... og til dessert er det hjemmelaget klementin-is med myntesaus. Noen gode forslag?
cilipili Skrevet 15. november 2008 #1572 Skrevet 15. november 2008 Hjemmelaga pizza med tykk bunn, ost og knuste tomater krydra med hvitløk, salt, pepper, oregano og basilikum. Har en grønn salat og hvitløksdressing ved siden.
salsera Skrevet 18. november 2008 #1573 Skrevet 18. november 2008 I går hadde vi empanadas fylt med røde bønner, paprika, aubergine og løk. Deigen var av maismel, sammalt hvete og hvete.
Gjest Frosk Skrevet 18. november 2008 #1574 Skrevet 18. november 2008 Fullkornspasta med bolognesesaus. Bruker soya i dag, tenker jeg.
cilipili Skrevet 18. november 2008 #1575 Skrevet 18. november 2008 Litt kjedelig og trøtt i dag så det blir bare Pasta di Parma. I morgen tror jeg at jeg lager risotto med urter, minimais, paprika, løk og hvitløk.
salsera Skrevet 18. november 2008 #1576 Skrevet 18. november 2008 Vi hadde for lite karse til linsesalaten, så i dag ble det en improvisert middag med fullkornpasta, aubergine, paprika, rødløk, hvitløk, tomater, spinat og litt parmesan.
salsera Skrevet 19. november 2008 #1577 Skrevet 19. november 2008 I dag ble det igjen en forandring i planene og jeg endte opp med en puylinsesalat med rødløk og persille, cherrytomater og halloumi.
cilipili Skrevet 20. november 2008 #1579 Skrevet 20. november 2008 I dag ble det igjen en forandring i planene og jeg endte opp med en puylinsesalat med rødløk og persille, cherrytomater og halloumi. Hørtes utrolig godt ut! Har du en oppskrift på det? Vet ikke helt hva vi skal ha i dag.. Kanskje en spaghetti bolognese. Har litt stangselleri og gulrøtter jeg må få brukt opp.
salsera Skrevet 20. november 2008 #1580 Skrevet 20. november 2008 Hørtes utrolig godt ut! Har du en oppskrift på det? Vet ikke helt hva vi skal ha i dag.. Kanskje en spaghetti bolognese. Har litt stangselleri og gulrøtter jeg må få brukt opp. Det er veldig enkelt: Kok puylinser, gjerne med et laurbærblad. Lag en dressing av sitron, hvitløk og olivenolje og bland i de fortsatt varme linsene. Tilsett finhakket rødløk og persille og smak til med salt og pepper. Server med halloumi (skjær i skiver og stek/grill). Linsesalaten kan varieres. I går tilsatte jeg cherrytomater, snart skal jeg spise restene til lunsj, men da med ovnsbakte rødbeter i stedet for tomater.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå