Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stekt ris i dag med gulrøtter, sukkererter, purre, paprika, mais og egg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ovnsbakte rødbeter, halloumi og linsesalat med valnøtter. :)

I morgen skal samboer lage lasagne, sannsynligvis med knuste soyabiter, cottage cheese, grillet aubergine og squash, om han ikke forandrer mening underveis.

Skrevet

Pasta med ostesaus, tror jeg..

Skrevet

Falafel med...etellerannet! Couscous og noe grønt, tenker jeg. (Ble så lykkelig når jeg fant Nutana Spicy Falafel i butikken (har ikke sett den på en stund!) at jeg ble helt nødt til å kjøpe en pakke!)

Skrevet

Urteburgere med hjemmelaga, grove burgerbrød og salat.

Gjest Solsikke
Skrevet

Nå er det innmari lenge siden jeg har vært innom her. Så hei til kjente :) Mye fristende mat her som alltid!

I dag blir det ravioli med ost her, med tofu rosso og wokede grønnsaker til: Brokkoli, paprika, gulrot og purre. Krydret med Toscanakrydder, oregano og basilikum, og en ekstra krydret tomatsaus til. :)

Skrevet

Vi lager masse suppe, her er to nudelsupper.

Nudelsuppe:

vann med buljong, vi bruker hønsebuljong men om den skal være vegetar så bruk grønnsak

Vårløk

mais

søt chillisaus

fiskesaus

ingefær

lime

tynne risnudler

Kok alt sammen, kjempegodt.

En annen nudelsuppe er med buljong, bok choi, mais, stjerne anis (ha en i vannet når det koker) ingefær, nudler og litt soyasaus

Skrevet

I dag hadde jeg brun (vegan) lapskaus, med grønne linser og masse digg.

Ikke spist lapskaus på 7-8 år,så det var veldig godt. :)

Nå prøver jeg planlegge morgendagens middag,får middagsbesøk og sliter litt med å finne noe som er bra nok.

Tomatflan til forrett, og jeg vet jeg vil lage jordskokk/selleripurè, karamelliserte gulrøtter og beter, men må ha en typisk "hovedrett-ting" som kan passe til...

og til dessert er det hjemmelaget klementin-is med myntesaus.

Noen gode forslag?

Skrevet

Hjemmelaga pizza med tykk bunn, ost og knuste tomater krydra med hvitløk, salt, pepper, oregano og basilikum. Har en grønn salat og hvitløksdressing ved siden.

:sikle:

Skrevet

I går hadde vi empanadas fylt med røde bønner, paprika, aubergine og løk. Deigen var av maismel, sammalt hvete og hvete.

Skrevet

Litt kjedelig og trøtt i dag så det blir bare Pasta di Parma.

I morgen tror jeg at jeg lager risotto med urter, minimais, paprika, løk og hvitløk.

Skrevet

Vi hadde for lite karse til linsesalaten, så i dag ble det en improvisert middag med fullkornpasta, aubergine, paprika, rødløk, hvitløk, tomater, spinat og litt parmesan.

Skrevet

I dag ble det igjen en forandring i planene og jeg endte opp med en puylinsesalat med rødløk og persille, cherrytomater og halloumi. :)

Skrevet
I dag ble det igjen en forandring i planene og jeg endte opp med en puylinsesalat med rødløk og persille, cherrytomater og halloumi. :)

Hørtes utrolig godt ut! Har du en oppskrift på det?

Vet ikke helt hva vi skal ha i dag.. Kanskje en spaghetti bolognese. Har litt stangselleri og gulrøtter jeg må få brukt opp.

Skrevet
Hørtes utrolig godt ut! Har du en oppskrift på det?

Vet ikke helt hva vi skal ha i dag.. Kanskje en spaghetti bolognese. Har litt stangselleri og gulrøtter jeg må få brukt opp.

Det er veldig enkelt: Kok puylinser, gjerne med et laurbærblad. Lag en dressing av sitron, hvitløk og olivenolje og bland i de fortsatt varme linsene. Tilsett finhakket rødløk og persille og smak til med salt og pepper. Server med halloumi (skjær i skiver og stek/grill). Linsesalaten kan varieres. I går tilsatte jeg cherrytomater, snart skal jeg spise restene til lunsj, men da med ovnsbakte rødbeter i stedet for tomater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...