Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er en oppskrift på slump da, men moser hva jeg har av bønner og har i brødsmuler, hakka jalapenos, chili, cayenne pepper, spisskummen, pepper, evt et egg om det ikke henger sammen. Har jeg rester i frysen av santa marias "vegtetar kjøttdeig" har jeg i dette også, så steker jeg bare på middels varme til de er gyldne.

endre: og løk og hvitløk!

Liker slumping :)

Skal prøve denne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt raspeballer til middag i dag - uten kjøtt til, selvsagt, men med kålrot og gulrot. Digger raspeballer!

Og så laget jeg veganske sjokolademuffins som jeg ble veldig fornøyd med!

Skrevet

Tror vi bare lager en enkel pizza med salat til i dag..

Skrevet

I dag ble det litt sen, enkel middag: Tortillas med squash, gul paprika, mais og salsa.

Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet

Bakte, fylte auberginer, smørdampet spinat med hvitløk, oliven og pinjekjerner, og en deilig bønne-, potet- og blomkålmos til.

Nam!

Skrevet

Ovnsbakt, fylt paprika - fyll av couscous, kikerter, løk, hvitløk, cherrytomater. Salat til.

Skrevet

En skikkelig god, feit lørdagspizza!

Skrevet

Middag hos svigers i dag.. Vet ikke enda hva vi får.

Gjest Yoghurt
Skrevet
En skikkelig god, feit lørdagspizza!

Vi også, med mozarella og cheddar og nydelig pizzasaus.

Skrevet

I går spiste jeg ute: stekte nudler med bønneskudd (friske!) og div grønnsaker i tamarind & peanøttsaus. Godt!!

Skrevet

I dag skal jeg steke rotgrønnsaker sammen med rødløk, hvitløk, olje og urter i ovnen. Og nuggets og saus av krafta fra grønnsakene.

Skrevet

I dag hadde vi grønnsaksuppe med hjemmelaga grove rundstykker til.

Perfekt høstmiddag!

Skrevet
Skal til London i slutten av november. Noen som vet om en ok vegetarrestaurant?

Jeg anbefaler Beatroot i Berwick Street (sidegate fra Oxford Street, hvis du har Hyde Park i ryggen så er det ned til høyre et ganske godt stykke inn i gaten. De har lunsjbokser i tre ulike størrelser og cirka tolv ulike varmretter, så peker du på det du vil ha og får det i boksen. De har begrenset med sitteplasser, men det er veldig lett å spise med boks og gaffel i hånden. Genialt for en mettende lunsj på lange storbydager! Du kan f.eks få vegetarisk sheperd's pie, vegetarcurry, dampede grønnsaker og spansk omelett i boksen. De har også friske juicer. Billig er det også.

Skrevet

Her er menyen.

Var billigere enn jeg husket, og de også salater. Er i hvert fall et veldig godt alternativ hvis man allikevel er i området (ikke at jeg anbefaler å henge så veldig mye i Oxford Street!)

Skrevet

i dag hadde vi kald avokadosuppe fra elfenbenskysten... ikke så veldig godt.. vi nojet litt over at den var kald. så vi varmet den opp. da ble den ok.

I går hadde vi gratinert løksuppe. tirsdag hadde vi frittata med squash, tomat, løk og basilikum. mandag hadde vi spaghetti med olje, hvitløk og chili.

i morgen får vi besøk av pappa m/ kone og da skal jeg lage mezzeh.

Skrevet

Laget mini-kikertburgere (med bl.a tomat, løk, hvitløk og mynte) og syns de ble skikkelig gode - kanskje det hadde noe å si at jeg for en gangs skyld kokte kikerter selv og ikke brukte bokse-kikerter...? :vetikke:

I allefall, spiste kikertburgere med brød og masse salat til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...