Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går var det penne med spinat og squash og idag var det tacos og chili med svarte bønner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I går spiste vi først grønne bønner surret i litt urtesmør, grillet purre og hvitløksopp. Deretter ble det linsesuppe av røde linser, gulrot og mynte og litt naan-brød.

I dag hadde vi en rett med kokt spelt, mangold, rødløk, tomater, fetaost og en yoghurtsaus med mynte.

Skrevet

I dag hadde vi cous cous med en saus av rødløk, hvitløk, chili, spisskummin, kanel, buljong, tomater, kikerter og squash. Og med naan til selvfølgelig.

Skrevet

Laget altfor mye cous cous.. Noen som har noen forslag om hva jeg kan bruke det til i morgen?

Skrevet

God idé! Liker Frosk sin blogg, jeg :Nikke:

Skrevet
God idé! Liker Frosk sin blogg, jeg :Nikke:

cilipili & Caya: :blomst:

I går spiste jeg hummus (igjen!!) og pitabrød og diverse grønt til middag. Og lagde veganske bananpannekaker til frokost / lunsj (som Caya allerede har testet, hehe :ler: )

Gjest Gjest_Frosk_*
Skrevet

Noen som har en god ide til barnevennlig vegetarmiddag/lunsj som er lett å lage (til mange)...? Jeg lager aldri mat til unger, og nå skal jeg plutselig lage varm lunsj til en hel barnehage, hjeeeelp :ler:

Tenker pizza... men det er jo litt kjedelig kanskje....?

Skrevet

I går spiste jeg hummus (igjen!!) og pitabrød og diverse grønt til middag. Og lagde veganske bananpannekaker til frokost / lunsj (som Caya allerede har testet, hehe :ler: )

Jeg spiste de i dag igjen jeg :rodme: De var skikkelig gode og enkle å lage!

Jeg er skikkelig glad for at bloggen din finnes altså!

Skrevet

De hørtes fantastiske ut!!! Skal prøves i helga :)

Skrevet

Skal til London i slutten av november. Noen som vet om en ok vegetarrestaurant?

Skrevet
Skal til London i slutten av november. Noen som vet om en ok vegetarrestaurant?

Det finnes utrolig mange! Jeg kommer tilbake med tips senere. Ellers vil jeg si at så å si alle restauranter, bortsett fra de aller mest tradisjonelle, har gode vegetarretter på menyen. Vegetarianisme er jo veldig mye mer utbredt i England (og da særlig i London!) enn her. Det har ofte hendt at jeg har endt opp med å spise et helt vegetarisk måltid på restauranter i London uten at jeg har planlagt det på forhånd - det har bare blitt slik fordi vegetarrettene har fristet meg mer enn de andre rettene. :)

Søsteren min er for øvrig vegetarianer, og hun synes at London er det nærmeste man kommer vegetarianerhimmelen.

Skrevet
Det finnes utrolig mange! Jeg kommer tilbake med tips senere. Ellers vil jeg si at så å si alle restauranter, bortsett fra de aller mest tradisjonelle, har gode vegetarretter på menyen. Vegetarianisme er jo veldig mye mer utbredt i England (og da særlig i London!) enn her. Det har ofte hendt at jeg har endt opp med å spise et helt vegetarisk måltid på restauranter i London uten at jeg har planlagt det på forhånd - det har bare blitt slik fordi vegetarrettene har fristet meg mer enn de andre rettene. :)

Søsteren min er for øvrig vegetarianer, og hun synes at London er det nærmeste man kommer vegetarianerhimmelen.

Fantastisk!!

Skrevet

Linsesuppe med hvitløksbrød

Skrevet

Jeg burde huske å skrive her når jeg har hatt vegetarmat (og jeg burde dessuten spise vegetarmat oftere, men det er en annen sak), men uansett:

Middagen i dag var eggpasta med bladbete/mangold, hvitløk, flådde tomatterninger, ristede pinjekjerner og revet Pecorino Romano. :)

Skrevet

Satser på pølser og potetmos i dag..

Skrevet

Må bare si takk til Storesky!

Rullefalafel har blitt den nye, store hiten her hos oss :enig:

Gjest Yoghurt
Skrevet

London er herlig for vegetarianere ja, gikk rundt med et stort glis under hele oppholdet da jeg var der. Men ryktene sier at Brighton er hakket bedre, på tross av størrelsen sin :sjarmor:

I dag skal vi ha taco, simpelthen. Har økologiske tacolefser, og skal lage guacamole og "kjøtt"boller med masse sterkt i. Minner meg på at jeg må få kjøpt inn mer chili, hmm.

Skrevet
London er herlig for vegetarianere ja, gikk rundt med et stort glis under hele oppholdet da jeg var der. Men ryktene sier at Brighton er hakket bedre, på tross av størrelsen sin :sjarmor:

I dag skal vi ha taco, simpelthen. Har økologiske tacolefser, og skal lage guacamole og "kjøtt"boller med masse sterkt i. Minner meg på at jeg må få kjøpt inn mer chili, hmm.

Gleder meg!

Hva har du i "kjøttbollene"?

Gjest Yoghurt
Skrevet (endret)

Det er en oppskrift på slump da, men moser hva jeg har av bønner og har i brødsmuler, hakka jalapenos, chili, cayenne pepper, spisskummen, pepper, evt et egg om det ikke henger sammen. Har jeg rester i frysen av santa marias "vegtetar kjøttdeig" har jeg i dette også, så steker jeg bare på middels varme til de er gyldne.

endre: og løk og hvitløk!

Endret av Yoghurt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...