Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #1461 Skrevet 4. september 2008 I går hadde vi courgette pissaladière og i dag skal vi pai med purre, chevre og valnøtter. Courgette... er det squash? så sånn ut på bildet....
Gjest StoreSky Skrevet 4. september 2008 #1462 Skrevet 4. september 2008 Igår hadde vi falafell-rulle, hjemmelaget. Yummi! Noe av det beste vi har hatt hjemme på en stund.
cilipili Skrevet 4. september 2008 #1463 Skrevet 4. september 2008 Igår hadde vi falafell-rulle, hjemmelaget. Yummi! Noe av det beste vi har hatt hjemme på en stund. Hva brukte du for å lage dette?
Gjest Frosk Skrevet 4. september 2008 #1464 Skrevet 4. september 2008 I dag lagde jeg (veganske) potetpannekaker med spinat - og hadde tomatsalat til.
Gjest StoreSky Skrevet 4. september 2008 #1465 Skrevet 4. september 2008 Hva brukte du for å lage dette? På innvandrerbutikker får man kjøpt blanding til falaffel, bare blander i litt vann og steker i olje. Kjøpte også sånne leiver man bruker til tortillas, hadde i salat, løk, agurk, tomat, cream fraich-dressing og salsa. Nam! Tok ikke lang tid, og meget enkelt.
Gjest StoreSky Skrevet 4. september 2008 #1466 Skrevet 4. september 2008 Idag: Stekt ris/squash/løk/brokkolig og blomkål. Pluss litt fiskepudding fra tidligere i uken. (krydder: chilli, pepper/salt og soyasaus) Og litt salat til.
Gjest Eurydike Skrevet 4. september 2008 #1467 Skrevet 4. september 2008 Courgette... er det squash? så sånn ut på bildet.... Courgette er den britisk-engelske betegnelsen (eller egentlig den franske) for det vi kaller squash. Litt forvirrende!
Gjest Zia Skrevet 4. september 2008 #1468 Skrevet 4. september 2008 Courgette er den britisk-engelske betegnelsen (eller egentlig den franske) for det vi kaller squash. Litt forvirrende! Hvorfor er det forvirrende? Det er da helt naturlig.
Gjest Eurydike Skrevet 4. september 2008 #1469 Skrevet 4. september 2008 Hvorfor er det forvirrende? Det er da helt naturlig. Fordi squash høres så engelsk ut. Da jeg som student utenlands første gang forsto at de britiske studentene ikke skjønte hva jeg snakket om da jeg brukte ordet squash (en billig og grei grønnsak i studentkjøkkenpastasaus), ble i hvertfall jeg forvirret.
salsera Skrevet 5. september 2008 #1470 Skrevet 5. september 2008 Courgette... er det squash? så sånn ut på bildet.... Eurydike har allerede svart på spørsmålet ditt, men i tilfelle du har lyst til å lage denne retten, vil jeg bare tilføye at du bør bruke de minste du finner. De store blir for vasne til denne retten.
Gjest Frosk Skrevet 8. september 2008 #1471 Skrevet 8. september 2008 I går lagde jeg suppe med røde linser, gulrot, løk og selleri - hva jeg lager i dag aner jeg ikke
cilipili Skrevet 8. september 2008 #1472 Skrevet 8. september 2008 (endret) Utrolig bra blogg, Frosk! Anbefaler på det sterkeste å reise til Praha, og prøve den veganske/vegetariske og økologiske restauranten http://www.lehkahlava.cz/. Fantastisk mat og en utrolig flott restaurant! Prøver den linsesuppa di i dag, jeg Endret 8. september 2008 av cilipili
Gjest Frosk Skrevet 8. september 2008 #1473 Skrevet 8. september 2008 Utrolig bra blogg, Frosk! Anbefaler på det sterkeste å reise til Praha, og prøve den veganske/vegetariske og økologiske restauranten http://www.lehkahlava.cz/. Fantastisk mat og en utrolig flott restaurant! Prøver den linsesuppa di i dag, jeg Takker og bukker! Har bokmerket restauranten - den så glimrende ut!
cilipili Skrevet 8. september 2008 #1474 Skrevet 8. september 2008 Utrolig god suppe, Frosk! Elsker mat som er så sunn, god, billig og lett å lage.
salsera Skrevet 9. september 2008 #1475 Skrevet 9. september 2008 I dag skal vi ha pizza med halvgrov bunn og med fyll av tomat og artisjokk. I går laget samboer risotto med gresskar og persille og på søndag hadde vi hjemmelaget ravioli med to typer fyll: erter, basilikum og pinjekjerner og spinat, soltørket tomat og litt kremost. Det var bare planlagt å ha ett fyll, men vi gikk tom for fyll halvveis i raviolilagingen.
Markjordbær Skrevet 12. september 2008 #1476 Skrevet 12. september 2008 I går hadde vi tacosuppe med ris. I dag vet jeg ikke ennå....
Gjest Frosk Skrevet 12. september 2008 #1477 Skrevet 12. september 2008 Utrolig god suppe, Frosk! Elsker mat som er så sunn, god, billig og lett å lage. Så bra at du likte den! I dag tror jeg at jeg lager curry - med kikerter og blomkål og kokosmelk.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #1478 Skrevet 12. september 2008 Tofuburger på seng av salat med soyasaus-tomat dressing.
Markjordbær Skrevet 12. september 2008 #1479 Skrevet 12. september 2008 I dag hadde vi denne paien: http://homemaker.blogg.no/1221240519_populr_pai.html
cilipili Skrevet 13. september 2008 #1480 Skrevet 13. september 2008 Så bra at du likte den! Mannen min forlangte suppa i dag også Tenkte å lage den i en litt mer indisk variant med litt gurkemeie, spisskummin og frisk koriander.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå