Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ovnsbakte potetbåter, med cannellinibønner i grillet paprika / tomat / løk / hvitløk / chili / oregano / persille - saus. Og salat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønne bønner i urtesmør, tomater, omelett og ferskt brød.

Skrevet

idag hadde vi ferdigkjøpt tortellini med spinat og ricotta og ferdigkjøpt pesto

Skrevet

Skal iallefall ha cous cous i dag. Blir nok med grønn linsesaus igjen..

Elsker den!

Skrevet

Butternut squash fylt med rødløk, paprika, cherrytomater, squash, pinjekjerner og chevre.

Gjest Eurydike
Skrevet
Butternut squash fylt med rødløk, paprika, cherrytomater, squash, pinjekjerner og chevre.

Falt det i smak? :)

Skrevet
Falt det i smak? :)

Ja, det ble veldig godt. :) Jeg brukte færre pinjekjerner enn i oppskriften og jeg hadde dessverre ikke persille, men det ble godt likevel. Samboer roste maten i sky. :ler:

Gjest Eurydike
Skrevet
Ja, det ble veldig godt. :) Jeg brukte færre pinjekjerner enn i oppskriften og jeg hadde dessverre ikke persille, men det ble godt likevel. Samboer roste maten i sky. :ler:

Det var bra!

Jeg skal bruke mer chili neste gang - synes chilien smaker så lite for tiden. :klø: Butternut squashen har så flott farge når man skjærer stykker av den! :)

Skrevet (endret)
Det var bra!

Jeg skal bruke mer chili neste gang - synes chilien smaker så lite for tiden. :klø: Butternut squashen har så flott farge når man skjærer stykker av den! :)

Har du blitt så vant til å spise chili? Den har virkelig en flott farge, og det at den ble bakt i stekeovnen først med olivenolje, hvitløk og timian, gjorde smaken veldig god. Egentlig er hokkaido yndlingsgresskaret mitt og jeg synes ofte butternut squash smaker tamt i forhold, men denne tilberedningsmåten var bra. :)

Edit: Det er snakk om denne oppskriften.

Endret av salsera
Gjest StoreSky
Skrevet

Stekte grønnsaker, smørbønner/butter beans, ris. (alt i en røre)

Skrevet

I dag ble det taco med min spesial-taco-saus :sikle:

Skrevet

I går ble det forandring i planene og vi spiste ute.

I dag skal vi spise tyrkisk. Baba ghanoush, valnøttkrem, sigara böregi, pide, en grønn salat og en tomatsalat. :sikle:

Skrevet

Blandet salat med bønnemix, balsamico og parmesan. Rundstykke med chilisaus (faktisk) og ost ved siden av. Enkelt og greit, men veldig godt.

Skrevet

Lasagne med squash og ricotta.

Skrevet

I går lagde jeg linsepuré og hadde grillede grønnsaker og pitabrød til.

Nå skal jeg kikke litt i tråden her etter inspirasjon til dagens middag :)

Skrevet

Har fullstendig hummusdilla for tiden - og siden jeg ikke gadd lage middag i dag ble det pitabrød med cherrytomater, grønn salat og hummus (bruker denne enkle, ukompliserte oppskriften :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...