Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spagetti, bernausaus og paprikaterninger er fantastisk godt, enkelt og billig.

Alt blandes! Tilsett evt mer estragon, pepper og salt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spagetti, bernausaus og paprikaterninger er fantastisk godt, enkelt og billig.

Alt blandes! Tilsett evt mer estragon, pepper og salt!

Og hvitløk om du liker det :)

Skrevet (endret)

Idag hadde jeg crepes med fyll av løk, hvitløk, spinat, squash, asparges, salt, pepper, fløte og ost. Med litt salat til.

Endret av Markjordbær
Skrevet

Jeg prøver meg som veganer noen uker (utfordrer meg selv litt ;)) - og til middag (eller, lunch egentlig) i dag hadde jeg stekte aubergineskiver med en nokså spicy tomat / løk / chilisaus, pitabrød og hummus, og salat.

Til dessert lagde jeg en vegansk mikrobølgeovnsjokoladekake (!) - den tok sånn omtrent 5 minutter å lage, og ble faktisk skikkelig god! Oppskrift her, om noen er interessert :)http://norwayveggie.blogspot.com/2008/08/v...olate-cake.html

Gjest StoreSky
Skrevet

min fav: grillede grønnsaker, halloumi, salat, oliven, feta

Imorgen: falafel, blomkålmos (blomkål, feta, fløte, krydder), stekte grønnsaker (i quickgrill) og salat

Skrevet

I dag hadde vi chili med røde og svarte bønner, paprika, chipotle, hermetiske tomater og spisskummen, servert med ris.

Skrevet

I dag ble det veggistaco, tortillalefser med tacokrydrede svarte bønner og grønnsaker.

Skrevet

I dag hadde vi fiskekaker i biter og kinakål frest i litt olje, tilsatt revet hvitløk og revet fersk ingefær, litt mer matolje, salt, soyasaus og østerssaus. Servert med ris. Nammenam!

I morgen er vi bedt bort på scampi.

Skrevet

I går spiste jeg ute: pizza margherita.

Skrevet

I går hadde vi først en enkel blandet grønn salat med agurk og deretter ovnsbakte rødbeter og halloumi. Litt senere ble det sveler.

I dag hadde vi blandet grønn salat med agurk, stangselleri og paprika, gulrotsuppe og tortillapizza med paprika. Snart er desserten ferdig: mangoyoghurtis.

Skrevet

I dag lager jeg limabønneburgere (med chili, hvitløk +++), tenker å ha brød, salsa og diverse grønt til.

Skrevet

Tortillas med vegetarfarse, oppkuttet issalat og spinat, dressing, mais og fetaost.

Skrevet

I går hadde vi wraps fylt med hummus, grillet paprika og persille.

I dag ble det paprika fylt med hirse, aubergine, feta, olivenkrem, rødløk, hvitløk, oregano og timian.

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

I dag spiste jeg et grovt rundstykke med veggisburger og salat.

Skrevet

Hjemmelaget ravioli med soppsaus.

Skrevet
Hjemmelaget ravioli med soppsaus.

Det høres utrolig godt ut. Hva brukte dere som fyll?

Skrevet
Det høres utrolig godt ut. Hva brukte dere som fyll?

En blanding av sjampinjong, steinsopp, timian, hvitløk og brødsmuler. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...