Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært litt travelt i det siste med bryllup og sånn, men nå som vi har kommet til hektene igjen kan jeg begynne å skrive mer her igjen. Klarer ikke oppsummere alt jeg har spist heller, men her er noe:

Igår hadde vi en ovnsrett med squash, purre, ost, og en egg/melkeblanding over, med hvitløksbrød til.

Idag blir det pitabrød (jeg pleier å ha falafel, tzatziki, tomat, agurk og mais oppi). (Pastasalat til lunch)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gleder meg til lasagnen i kveld! Skal ha tomatbruschetta og salat med pinjekjerner, sukkererter, agurk, vårløk, squash, salt og pepper til.

Skrevet

Hjemmelaget sopplasagne, lagvis med ulike typer stekt sopp, hvitsaus, cheddar+parmesan ost, tomatsaus og urter. Og god salat ved siden av. Nam!

I morgen blir det greske terter av filodeig med spinat og feta. :)

Skrevet

I går var jeg i bryllup, og spiste poteter og grønnsaker - uten saus. Hurra. ;)

(Mulig jeg er storforlangende? Overoptimistisk? Men jeg syns det er litt rart, jeg, når brudeparet vet at en eller flere av gjestene er vegetarianere, og de har et cateringselskap som står for maten, at de ikke da tar en telefon til dem og bestiller en veggisrett?)

Skrevet (endret)
I går var jeg i bryllup, og spiste poteter og grønnsaker - uten saus. Hurra. ;)

(Mulig jeg er storforlangende? Overoptimistisk? Men jeg syns det er litt rart, jeg, når brudeparet vet at en eller flere av gjestene er vegetarianere, og de har et cateringselskap som står for maten, at de ikke da tar en telefon til dem og bestiller en veggisrett?)

Som ikke-vegetarianer vil jeg si at dette er veldig sjokkerende, og at det vitner om mangel på godt vertskap fra brudeparets side. Nei, du er ikke storforlangende. Jeg synes at det er normal folkeskikk å tilby folk mat de kan spise. Det kunne virkelig ikke falt meg inn å forvente at vegetarianere skulle spise bare tilbehør. Direkte frekt er det. Shame on them! Og jeg vet med meg selv at dersom det eneste jeg hadde blitt tilbudt i et bryllup hadde vært kokt brokkoli og poteter, hadde jeg blitt direkte sur, og følt meg lite verdsatt som gjest.

Endret av Zia
Skrevet (endret)

Jeg hadde kanskje ikke blitt personlig fornærmet om jeg ikke fikk vegetarmat (men jeg har alltid fått det i bryllup...) Men jeg hadde sørget for at mine gjester hadde fått det om de ønsket.

Da vi giftet oss forrige helg, så hadde vi tre glutenallergikere blant gjestene, og jeg sørget for at det var ting de kunne spise; vi hadde tapas, og jeg forsikret meg om at alle sausene/marinadene var uten gluten, og da var det bare en av rettene (med pasta) de ikke kunne spise, og brødet som fulgte med, men vi kjøpte glutenfritt brød i tillegg, og toastmaster informerte om dette.

Sørget også for å ha minst to glutenfrie kaker :)

I dag skal vi ha søndagspizzaen vår fra Papa Rosa (som jeg har savnet etter tre uker i Stavanger)!

Endret av Markjordbær
Skrevet

Det samme skjedde oss i et bryllup for noen år siden. Spiste bare poteter faktisk. Grønnsakene lå og svømte i blod og sjy fra indrefileten.

Ble utrolig skuffa!

Og da sa jeg på forhånd at jeg til og med kunne fikse noe mat selv hvis det gjorde det enklere. Neida! De skulle fikse skikkelig vegetarmat til oss. Poteter :)

Bryllup, julebord og sånn er en litt skummel ting.. Lett å bli fullest siden vi ikke får mat :ler:

Men i dag hadde vi pasta di parma med tomatsalat og hvitløksbrød.

Skrevet

I dag skal vi ha en hjemmelaga indisklignende kikertrett med pitabrød.

Utrolig god! Og utrolig sunn :smile:

Skrevet

Idag hadde vi gresk salat med hvitløksbrød

Skrevet
Da vi giftet oss forrige helg, så hadde vi tre glutenallergikere blant gjestene, og jeg sørget for at det var ting de kunne spise; vi hadde tapas, og jeg forsikret meg om at alle sausene/marinadene var uten gluten, og da var det bare en av rettene (med pasta) de ikke kunne spise, og brødet som fulgte med, men vi kjøpte glutenfritt brød i tillegg, og toastmaster informerte om dette.

Gratulerer Markjordbær!

Hva spiste dere i bryllupet?

Det samme skjedde oss i et bryllup for noen år siden. Spiste bare poteter faktisk. Grønnsakene lå og svømte i blod og sjy fra indrefileten.

Ble utrolig skuffa!

Og da sa jeg på forhånd at jeg til og med kunne fikse noe mat selv hvis det gjorde det enklere. Neida! De skulle fikse skikkelig vegetarmat til oss. Poteter :)

Bryllup, julebord og sånn er en litt skummel ting.. Lett å bli fullest siden vi ikke får mat :ler:

Men i dag hadde vi pasta di parma med tomatsalat og hvitløksbrød.

:ler:

I går hadde vi pai med ovnsbakte cherrytomater og ruccula. I dag skal samboer lage enchiladas med bl.a. purre, paprika, røde bønner og chipotle-chili.

Skrevet
Gratulerer Markjordbær!

Hva spiste dere i bryllupet?

Takk, takk :)

Det ble ikke veggisbryllup altså, selv om jeg holdt meg unna kjøttet..

Tapasmenyen så slik ut:

Scampi marinert i chilli/hvitløk

Urte/hvitløksmarinert kyllingfilét

Biff teriyaki spyd

Spicy Svinefilét

Råstekte hvitløks Poteter

Pasta med pesto/hvitløk

Spansk Omelett

Grønnsalat med pinnekjerne/vinagrette

Tzatziki

Hot Salsa

Hvitløksdressing

Foccacia brød

Hvitløksbaquetté

jeg spiste litt av alt unntatt de fire øverste tingene :P God mat...

Skrevet (endret)

Og i dag hadde vi mexikansk tomatsuppe (toro) med tilbehør: ris, mais, kokt egg, purre, paprika, parmesan.

Endret av Markjordbær
Skrevet
Takk, takk :)

Det ble ikke veggisbryllup altså, selv om jeg holdt meg unna kjøttet..

Tapasmenyen så slik ut:

Scampi marinert i chilli/hvitløk

Urte/hvitløksmarinert kyllingfilét

Biff teriyaki spyd

Spicy Svinefilét

Råstekte hvitløks Poteter

Pasta med pesto/hvitløk

Spansk Omelett

Grønnsalat med pinnekjerne/vinagrette

Tzatziki

Hot Salsa

Hvitløksdressing

Foccacia brød

Hvitløksbaquetté

jeg spiste litt av alt unntatt de fire øverste tingene :P God mat...

Det høres jo ut som en fin løsning. :) Jeg håper resten av dagen også ble ble vellykket.

I dag har jeg lyst til å lage papas arrugadas, men jeg vet ikke helt hva vi skal ha til.

Skrevet

Gratulerer så mye, Markjordbær!

I dag hadde vi blomkålsuppe. I morgen skal vi ha risotto med sopp, brokkoli og litt annet jeg ikke har bestemt meg for enda.

Skrevet

I dag ble det mexikansk fullkornswrap med stekt sopp og løk + krydrede tomatbønner. Diverse grønt inni, pluss litt rømme og noen skiver avokado. Kjempegodt!

Skrevet

I dag ble det laksefilet med potetskiver, eplebåter og rødløk i båter og dill, pakket i folie og stekt i ovnen.

Skrevet

I dag blir det falafel i pitabrød med diverse grønt, hvitløksdressing og chilisaus. Gleder meg!

Skrevet
Gratulerer så mye, Markjordbær!

Tusen takk!

På lørdag hadde vi gjester på besøk og da lagde jeg en liten buffet:

-Kokte nypoteter (med skall) med pesto og nyreven parmesan

-små horn av filodeig med fyll av spinat, fetaost, vårløk (og litt egg og krydderier og sånn)

-tabbouleh

-bønnesalat (salatbønner, kikerter, vårløk, mynte, olje, sitron, salt, pepper)

-grønn salat (ruccola, rød lollo, hjertesalat, spinat, litt persille, pinjekjerner, med litt olje/eddik/sitron over)

-oliven med paprika

-hummus

-tzatziki

-libanesisk frøbrød

-og så serverte jeg også vanlige ferdigkjøpte baguetter til

Igår var det den vanlige vegetarpizzaen med rømmedressing.

Skrevet

I går hadde vi lasagne med grillede grønnsaker og knuste sojabiter. I dag skal vi ha couscoussalat med paprika, tomater, agurk, røde bønner, persille og mynte.

Skrevet

I dag skal vi ha pai med poteter, purre, tpmater og pinjekjerner.

Sammen med en grønn salat og grove baguetter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...